بستنی در کشورهای مختلف چگونه است؟

بستنی در کشورهای مختلف چگونه است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بستنی در کشورهای مختلف چگونه است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

بستنی از خوشمزه ترین و در عین حال محبوب ترین دسرهای دنیاست. طعم ها و رنگ های بستنی آنقدر متنوع است که اگر یک طعمی از آن را دوست نداشتید می توانید به سراغ طعم دیگر بروید.

بستنی گلاتو (Gelato)، ایتالیا

بستنی ای با بافت لطیف و نرم که خیلی ها می گویند خوشمزه ترین بستنی دنیاست. گردشگران با رفتن به ایتالیا سراغ گلاتو ، بستنی های خاص این کشور را می گیرند که نسبت به بستنی های معمولی هم چربی کمتری دارد و هم نرم تر و شیرین تر است. مخصوصا در ماه های گرم سال جاهای زیادی را در ایتالیا می بینید که گلاتو می فروشند، گلاتوهایی در طعم ها و رنگ های متنوع.

بستنی موچی (Mochi)، ژاپن

این توپ های کوچک با بستنی های رنگی پر شده و دور آن ها هم کیک های برنجی است. ترکیب طعم های متفاوت بستنی و کیک برنجی، خوراکی خوشمزه ای به اسم موچی را به وجود دارد که خیلی پرطرفدار است. درست است که اگر از ما درباره پرطرفدار ترین طعم های بستنی بپرسند فورا شکلات، وانیل و شاید هم توت فرنگی به ذهنمان می رسد اما اگر طعم متفاوت و عجیب و غریب را دوست داشته باشید بستنی های ژاپنی می توانند شما را حسابی راضی کنند.

ستنی کولفی (Kulfi)، هند

در خیابان های گرم هند یکی از بهترین راه های خنک شدن، خریدن بستنی کولفی است، بستنی سنتی و اصیل هندی که کمتر کسی پیدا می شود که بگوید مزه اش را دوست ندارد. این بستنی آنقدر بادام و پسته دارد که مثل بمب انرژی شده و با خوردن آن دیگر یک لحظه هم سر جای خود بند نمی شوید! بستنی کولفی ترکیبی از ادویه ها، مغزها و میوه هاست و طعم های مختلفی دارد پس هم خوشمزه است هم مقوی.

آیس کاکانگ، مالزی

اگر دلتان یک بستنی واقعا متفاوت می خواهد باید آیس کاکانگ را امتحان کنید. این بستنی مخصوص مالزی و سنگاپور است و از تکه های بستنی و چیزهایی مثل باقلا، لوبیا قرمز، ذرت و شیر درست می شود. البته وجود لوبیا و یا باقلا در بستنی شاید چندان با مزاج ما ایرانی ها سازگار نباشد اما امتحان آن می تواند تجربه جالبی باشد.

 مکزیک

یکی از مشهورترین بستنی های مکزیک «پلتا» paleta نام دارد. پلتا در حقیقت یک بستنی چوبی میوه ای است. شما می توانید این بستنی را از مراکز فروش بستنی یا از فروشندگان خیابانی تهیه کنید. در مکزیک شما می توانید انواعی از طعم های سنتی بستنی مثل شکلات، وانیل و توت فرنگی را بچشید. اما اگر به دنبال طعم های جدیدی هستید، می توانید بستنی vibora (مار)، zorrillo (راسو) و ostion (صدف) را امتحان کنید!!

بستنی آیس کاکانگ مالزی

بستنی مخصوص کشور مالزی  کاکانگ (َAis Kacang) است. آیس کاکانگ بستنی تراشیده ای است که روی آن لوبیا قرمز پخته شده و شیر غلیظ شده می ریزند.

بستنی رول بستنی تایلند

بستنی مخصوص کشور تایلند رول بستنی (I Tim Pad) است. رول بستنی در واقع ریختن طعم انتخابی شما روی سینی سرد شده است که به شکلی عالی رول می شود و بعد روی آن شربت ریخته می شود. این رول ها برای هر سلیقه ای عالی هستند.

منبع:الی گشت،لست سکند،لحظه اخری

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.