چگونه جعفری را برای زمستان منجمد کنیم؟

امروز در مورد نحوه تهیه جعفری برای زمستان صحبت خواهیم کرد، زیرا این ماده اغلب نه تنها در آشپزی، بلکه برای تهیه سوپ و همچنین ماسک صورت استفاده می شود. البته جعفری را می توان خشک هم کرد. با این حال، طعم جعفری خشک با جعفری فریزری کاملاً متفاوت خواهد بود.در زمستان، وجود سبزیجات یخ زده مفید است، دستور العمل های فریزری کردن جعفری مدت زیادی است که وجود داشته است، امروز ما به برخی از آنها نگاه می کنیم. به دور از همه نشان می دهد که چگونه می توان آن را در زمستان تازه نگه داشت و در واقعیت همه چیز بسیار ساده است.

این مطلب در دی ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

روش های فریزری کردن جعفری

جعفری را می توان به سه روش منجمد کرد. این روش ها ساده ترین و رایج ترین هستند، شما می توانید یکی از روش های ارائه شده را انتخاب کنید که بیشتر به سلیقه شما خواهد بود:

جعفری را می توان به صورت دسته ای منجمد کرد. برای این کار باید سبزی ها را در چند دسته جمع کنید و سپس در کیسه های پلاستیکی معمولی تا کنید و در فریزر بگذارید.

سبزی ها را می توان به راحتی برای زمستان در قالب تکه های یخ ذخیره کرد. برای این کار لازم است جعفری را خرد کنید، اما نه خیلی کوچک، به طوری که در قالب های یخ قرار گیرد. پس از آن، به قالب ها ریخته و با آب پر کنید. سپس قالب را برای انجماد در یخچال قرار می دهیم. پس از آماده شدن مکعب ها، می توانید آنها را نیز در یک کیسه پلاستیکی بریزید و برای نگهداری در فریزر قرار دهید. مکعب ها را می توان نه تنها با آب، بلکه با کره ذوب شده نیز تهیه کرد. مکانیسم پخت مانند حالت اول است، فقط قالب با کره پر شده است.

جعفری را می توان به صورت خرد شده نیز منجمد کرد. روش عمدتاً با روش اول تفاوتی ندارد، فقط تفاوت در این است که سبزی ها خرد می شوند.

روش دوم انجماد سبزی امروزه در بین مهمانداران بسیار محبوب است. آنها مکعب های یخ را راحت ترین روش می دانند. گرفتن تکه های یخ و اضافه کردن آنها به اولین دوره ها، به عنوان مثال، هنگام پختن سوپ، بسیار راحت است.

به طور کلی توصیه می شود از همه روش های انجماد به یکباره استفاده کنید یا بسته به اینکه قرار است در آینده از جعفری چگونه استفاده شود، روشی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، تکه های یخ برای پخت و پز مناسب هستند. اگر از جعفری صرفاً برای افزودن به سیب زمینی سرخ شده یا پاشیدن هر نوع میان وعده استفاده می کنید، بهتر است جعفری خرد شده را فریز کنید. اگر از جعفری فقط برای تزیین ظروف استفاده می شود، یخ زدگی به صورت شاخه یا دسته عالی است.

فریزری کردن جعفری

چگونه جعفری را تازه نگه داریم؟

امروز نگاهی دقیق تر به سومین راه یخ زدن سبزی ها می اندازیم. برای کل فرآیند ما نیاز داریم:

جعفری؛
کیسه های سلفون، کیسه های زیپ دار یا سینی های ذخیره سازی سبزی؛
تخته برش و یک چاقوی تیز خوب؛
دستمال کاغذی یا حوله برای خشک کردن جعفری؛
آب برای شستن سبزی ها

برای حفظ بهترین سبزی در زمستان، بهتر است آن را منجمد کنید، زیرا رنگ و طعم آن را از دست نمی دهد و پس از یخ زدایی بسیار تازه به نظر می رسد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

برای نگهداری صحیح جعفری فریزری ، حتماً قوانینی را دنبال کنید:

فریز کردن جعفری تازه بسیار مهم است. اگر فرصتی وجود دارد، بهترین کار این است که جعفری را که تازه از باغچه برداشته اید برای جاهای خالی بردارید.
قبل از انجماد سبزی ها باید مرتب شوند. مهم است که تمام برگ های آسیب دیده یا خشک، مانند برگ های سست و زرد و همچنین برگ های دارای هر لکه برداری را بردارید.

بسیار مهم است که سبزی ها را قبل از انجماد خوب بشویید. توصیه می شود جعفری را از قبل با آب پر کنید و در ظرفی عمیق بگذارید و مدتی بگذارید بماند سپس دوباره آن را با آب زیر شیر آب کاملاً بشویید.

همچنین فراموش نکنید که جعفری باید قبل از انجماد خوب خشک شود، زیرا مایع اضافی موجود در جعفری کاملاً غیر ضروری است. مناسب برای این منظور حوله آشپزخانه معمولی یا دستمال کاغذی. ما اغلب از دستمال کاغذی ضخیم برای خشک کردن برگ ها استفاده می کنیم.

 اگر یخچال فریزر شما امکان انجماد سریع را دارد بهتر است از آن استفاده کنید تا جعفری سریع یخ بزند و در عین حال تازه و سالم بماند.

برای برداشت از سبزی خرد شده استفاده می کنیم. بهتر است فقط برگ های سبز را بگیرید، اما بهتر است ساقه های سفت را ببرید. خرد کردن جعفری راحت است، با جمع کردن آن به صورت دسته های کوچک، باعث صرفه جویی در وقت می شود. در صورت تمایل می توانید سبزی ها را در مخلوط کن خرد کنید، اما بهتر است به روش قدیمی با چاقو. نباید خیلی ریز برش داده شود، کافی است به روش معمول این کار را انجام دهید، همانطور که معمولاً در فرآیند پخت خرد می کنید. سبزی خرد شده را بهتر است در ظرف مخصوصی که آماده کرده اید قرار دهید.

پس از برش تمام سبزی ها، باید آن را در مخازن ذخیره سازی قرار دهید. برای این کار از کیسه های پلاستیکی معمولی استفاده خواهیم کرد. با سبزی کیسه های کوچک درست می کنیم، کیسه داریم. قبل از بستن کیسه ها و گذاشتن آنها در فریزر، باید تمام هوای کیسه را آزاد کنید. این کار فضای اشغال شده در فریزر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همچنین بسته را سالم نگه می دارد.

همچنین می توانید جعفری ها را در سینی های شبیه قالب یخ ذخیره کنید. همچنین می‌توانید جعفری را در کیسه‌های کوچک با بند زیپی فریز کنید. چنین ترتیبی بسیار راحت است، فقط یک کیسه را برای یک بار استفاده بردارید تا فریزری کردن جعفری به درستی انجام شود.

اگر قصد دارید سبزی را در سینی نگهداری کنید، بهتر است از قبل آن را با دست جمع کنید تا سبزی بیشتری داخل ظرف جا شود. هنگامی که در سینی ها منجمد می شوند، می توانید از بسته بندی مواد غذایی استفاده کنید، ابتدا آن را بپوشانید و سپس درب آن را ببندید. بعد از اینکه جعفری با دقت بسته بندی شد، سینی ها را نیز داخل فریزر قرار می دهیم. راحتی جاهای خالی در سینی ها این است که سبزی های موجود در آنها خشک می شوند، به همین دلیل مصرف آن با یک قاشق چای خوری یا قاشق غذاخوری بسیار راحت است. مهم است که فراموش نکنید پس از خوردن مقدار مناسب جعفری، سینی را دوباره در یخچال قرار دهید.

فریزری کردن جعفری
روش فریزری کردن جعفری

جعفری منجمد برای چه غذاهایی کاربردی است؟

جعفری از بین گیاهانی که در غذا استفاده می شود، شاید معطرترین آنها باشد. با وجود این، از چنین چاشنی هایی می توان در فرآیند ایجاد غذاهای مختلف نیز استفاده کرد، اعم از اولین دوره، سوپ، گوشت، ماهی، سالادهای مختلف، سس ها و …

اکنون فریز کردن سبزیجات بسیار راحت است، زیرا هر خانه دارای یخچال فریزر است. پیش از این،خانمها مجبور بودند جعفری را در شیشه ها بسته بندی کنند و سپس در انبار نگه داری کنند.. به عنوان یک قاعده، در چنین مواردی جعفری یا آسیاب می شد، یا خیلی ریز خرد می شد.

حالا ببینیم خاصیت جعفری چیست؟

خواص و فواید جعفری

محافظت از سرطان سینه

داشتن سبک زندگی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد عاقلانه است – در اینجا عاداتی وجود دارد که از سرطان سینه جلوگیری می کند. جعفری ممکن است مزایای محافظتی خاصی در برابر سرطان سینه داشته باشد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در مجله Geroscience، آپیژنین، یک ماده طبیعی در جعفری به عنوان یک درمان غیر سمی برای سرطان سینه انسان نویدبخش است.

با التهاب مبارزه می کند

این یکی از علائم عمومی نگران‌کننده‌تر است – التهاب در واقع می‌تواند کشنده باشد. جعفری کمک می کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، A و E است که می تواند به تسکین التهاب کمک کند.

دکتر برونیلدا نازاریو می گوید: این می تواند به کاهش خطر آرتریت، التهاب مفاصل کمک کند. همچنین منبع عالی فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله سرطان، تصلب شرایین، آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک می کند.

کباب خوردن را ایمن تر می کند

آماندا کاپریگلیون، RD، CDN می‌گوید: «جعفری را با مرغ، ماهی و استیک کبابی خود مصرف کنید تا اثرات سرطان‌زای آمین‌های هتروسیکلیک را به حداقل برسانید». آمین های هتروسیکلیک زمانی ساخته می شوند که پروتئین ها در دمای بالا پخته شوند.

او پیشنهاد می‌کند با مخلوط کردن جعفری، سیر تازه، نمک، فلفل، مقداری سیب یا سرکه شراب قرمز و روغن زیتون، سس چیمی‌چوری درست کنید و به گوشت‌های پخته شده اضافه کنید. این هفت نکته دیگر را برای کباب کردن سالم‌تر بررسی کنید.

فریزری کردن جعفری

از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند

خوردن جعفری برای پوست شما مفید است. این گیاه سرشار از ویتامین C است و ویتامین C باعث تولید کلاژن می شود که به پوست ساختار و استحکام می بخشد. کاپریلیونه می گوید:

کلاژن به از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک کمک می کند. یک سالاد حاوی ویتامین C با مقداری سبزیجات (از جمله جعفری)، تکه های پرتقال درست کنید و با یک وینگرت لیمویی تمام کنید. در اینجا بهترین غذاها برای پوست جوان تر آورده شده است.

استخوان ها را تقویت می کند

کاپریلیونه می گوید: «ده شاخه جعفری برای رسیدن به دوز روزانه ویتامین K کافی است. دریافت مقدار کافی ویتامین K در رژیم غذایی ممکن است به محافظت در برابر شکستگی استخوان کمک کند، زیرا به ساخت پروتئین برای استخوان ها و لخته شدن خون کمک می کند. در اینجا ۳۰ کار ساده ای که می توانید برای ساختن استخوان های خود انجام دهید آورده شده است.

به هضم غذا کمک می کند

با کمک این گیاه آرام بخش شکم خود را آرام کنید. Capriglione می گوید:این می تواند به هضم غذا کمک کند و به کاهش نفخ کمک کند. حاوی ترکیباتی است که باعث دفع گاز از بدن می شود. قبل از یک شب بزرگ، مقداری جعفری با برگ صاف به شام خود اضافه کنید. اگر مشکلات شکمی دارید، از مصرف این مواد غذایی که برای سلامت دستگاه گوارش مضر هستند اجتناب کنید.

نفس را تازه می کند

خوردن جعفری می تواند به شما کمک کند تا نفس خود را تازه کنید و هر گونه بوی بد را بپوشانید. کاپریلیونه می گوید: جعفری به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی نفس عمل می کند، به خصوص پس از مصرف سیر یا پیاز. این چیزی است که بوی بد دهان شما سعی دارد به شما بگوید.

به عفونت های مثانه کمک می کند

از UTI رنج می برید؟ به رژیم غذایی خود مقداری جعفری اضافه کنید. نازاریو می‌گوید: پزشکان هومیوپاتی از این روش برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و سنگ‌های کلیه و مثانه استفاده می‌کنند. این ماده حاوی مواد شیمیایی است که باعث انقباض عضلانی در روده، مثانه و رحم می شود. بنابراین، سوء هاضمه، عفونت های ادراری و دردهای قاعدگی اغلب با معجون این گیاه درمان می شدند.

حالا که از خواص جعفری مطلع شدیم بهتر است برای برخی از زمان هایی که جعفری تازه نداریم از جعفری فریزری شده استفاده کنیم،درست است که شاید خواص جعفری تازه را در جعفری منجمد نیابیم ولی مصرف جعفری فریزری خالی از طلف نیست.

البته در پایان این مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بهترین روش برای استفاده از سبریجات و میوه جات استفاده از آنها در زمانی است که تازه باشند نه منجمد و آن موقع خواص بیشتری دارند اما چون در زمستان سختتتر پیدا میشوند میتوان از روش انجماد هم بهره برد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.