طرز تهیه لازانیا سبزیجات خوشمزه و لذیذ

این لازانیا سبزیجات عالی است! سبزیجات لطیف، سس گوجه‌فرنگی سبک و پنیر فراوان، این را به بهترین دستور لازانیا سبزیجات تبدیل کرده است. من می دانم که گفتن اینکه این “بهترین لازانیا تا کنون” است، یک جمله جسورانه است، اما ما واقعاً به آن اعتقاد داریم. من عاشق لازانیا در تمام اشکالش هستم.این لازانیا گیاهی به راحتی درست می شود، از ابتدا درست می شود و به مواد اولیه ساده نیاز دارد.

این دستور غذا بر اساس سبزیجاتی که در دسترس دارید قابل تطبیق است. در این دستور از کدو سبز، کدو حلوایی زرد، فلفل قرمز و پیاز استفاده کرده‌ایم، اما انواع سبزیجات می‌توانند به جای آن‌ها کار کنند.

طرز تهیه لازانیا سبزیجات

طرز تهیه لازانیا سبزیجات خوشمزه

درست مانند هنگام تهیه لازانیا کلاسیک، روش دستور پخت ما بسیار ساده است.

 ورق لازانیا به تعداد کافی

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ فنجان (۱۴۰ گرم) پیاز خرد شده

۱ قاشق غذاخوری سیر ریز شده (۳ حبه)

۱/۸ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده یا بیشتر برای طعم دادن

۲ کدو سبز متوسط، به قطعات ۱/۲ اینچی بریده شده است

۲ کدو حلوایی زرد متوسط، به قطعات ۱/۲ اینچی بریده شده است

فلفل قرمز سرخ شده ۱ فنجان پر

۱ ظرف گوجه فرنگی خرد شده

برگ های ریحان تازه، خرد شده

پنیر ریکوتا به اندازه کافی

۲ عدد تخم مرغ بزرگ

۶۰ گرم پنیر پارمزان، رنده شده، حدود ۱ فنجان

۲۳۰ گرم پنیر موزارلای کم رطوبت، رنده شده

نمک و فلفل سیاه آسیاب شده تازه به اندازه کافی

طرز پخت لازانیای سبزیجات

یک قابلمه بزرگ آب نمک را به جوش بیاورید و طبق دستورالعمل بسته، رشته های لازانیا را بپزید. (یک دو قاشق چایخوری روغن زیتون به آب اضافه می کنیم تا رشته ها به هم نچسبند). آبکش کنید سپس روی یک ورق آلومینیوم قرار دهید.

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف پخت ۱۳ در ۹ اینچی را به آرامی روغن بزنید یا با اسپری نچسب آشپزی اسپری کنید. روغن زیتون را در یک تابه پهن با دو طرف روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و تفت دهید، هر از گاهی هم بزنید تا شفاف شود، حدود ۵ دقیقه. سیر، تکه های فلفل قرمز، کدو سبز، کدو حلوایی و کمی نمک را اضافه کنید، سپس تفت دهید، گهگاهی هم بزنید تا نرم شوند، ۵ تا ۸ دقیقه دیگر.

فلفل قرمز تفت داده شده و گوجه فرنگی خرد شده را با هم مخلوط کنید. روی حرارت ملایم قرار دهید و حدود ۵ دقیقه بپزید تا مایع غلیظ و نصف شود. ریحان را اضافه کنید و با نمک و فلفل اضافی مزه دار کنید.

در حالی که سس پخته می شود، پنیر ریکوتا، تخم مرغ ها و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه متوسط ​​هم بزنید تا مخلوط شوند.

به اندازه کافی مخلوط سبزیجات را داخل ظرف پخت بریزید تا کف آن را به آرامی بپوشاند (حدود ۱ فنجان). چهار رشته را در طول و کنار هم بچینید تا کف آن را بپوشاند. (اگر ورق ها ز یک طرف کوتاه هستند، ممکن است لازم باشد یک نودل اضافی را برش دهید و در ظرفی قرار دهید تا جایی که رشته های دیگر آن را ندارند بپوشانید).

حدود نیمی از مخلوط پنیر ریکوتا را روی نودل ها پخش کنید. با یک سوم پنیر پارمزان و یک سوم پنیر موزارلا بپاشید. یک سوم از مخلوط سبزیجات را روی آن قرار دهید.

یک لایه دیگر اضافه کنید سپس با باقی مانده پنیر و سبزیجات تکرار کنید. با یک لایه آخر رشته فرنگی، سبزیجات، پنیر پارمزان و پنیر موزارلا پایان دهید.

روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و ۲۰ دقیقه بپزید، درب آن را باز کنید و ۱۵ دقیقه بپزید تا پنیر در اطراف لبه ها پوسته شود. برای اینکه پنیر روی آن قهوه ای طلایی شود، آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه زیر مرغ گوشتی قرار دهید. قبل از سرو ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت دهید.

طرز تهیه لازانیا سبزیجات

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه نان موز و نان سیب زمینی،خوشمزه و جدید” را نیز مطالعه بفرمایید.

نکات مهم برای لازانیای سبزیجات

لازانیا بهترین غذای آماده پیش است. در اینجا نحوه انجام آن است:

سس سبزیجات را می توان از قبل درست کرد و باید تا ۳ روز در یخچال و حدود سه ماه در فریزر شما بماند. توصیه می کنیم از ظروف شیشه ای ایمن در فریزر یا دو لایه کیسه فریزر برای نگهداری سس استفاده کنید. برای آب شدن آن را یک شب در یخچال بگذارید.

می توانید لازانیا سبزیجات پخته نشده را در یخچال بگذارید. لازانیاهای مونتاژ شده اما نپخته را بپوشانید و تا ۲ روز در یخچال بگذارید. وقتی پوشش می دهید، بین لازانیا و فویل آلومینیومی از کاغذ روغنی یا مومی استفاده کنید. فویل آلومینیومی می تواند با گوجه فرنگی واکنش نشان دهد.

می توانید لازانیا پخته نشده را در یخچال بگذارید. لازانیاهای مونتاژ شده اما نپخته را بپوشانید و تا ۲ روز در یخچال بگذارید. وقتی پوشش می دهید، بین لازانیا و فویل آلومینیومی از کاغذ روغنی یا مومی استفاده کنید. فویل آلومینیومی می تواند با گوجه فرنگی واکنش نشان دهد.

لازانیا پخته نیز به خوبی یخ می زند. بگذارید قبل از یخ زدن روی توری کاملا خنک شود و سپس آن را با فویل خیلی خوب بپیچید (از دو لایه استفاده می کنیم). لازانیا یخ زده را یک شب در یخچال یخ زده و سپس در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت حدود ۱ ساعت بپزید. (من ترجیح می دهم به جای یخ زدن لازانیاهای نپخته، لازانیا را بپزم و سپس منجمد کنم.)

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “طرز تهیه لازانیا سبزیجات خوشمزه و لذیذ

یک ترکیب عالی برای گیاه خواران یا کسانی که نمی خوان از غذایی که گوشت قرمز داره استفاده کنن . . . ممنون از این مطلب ارزنده

خوشمزه و دوست داشتنی – ایتالیایی ها با این غذاهاشون ترکوندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.