بهترین درمانهای خانگی موثر برای عفونت های ویروسی

از سوپ مرغ و عسل گرفته تا حمام نمک اپسوم، گزینه‌های زیادی در خانه برای مدیریت ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارد. استراحت کافی، هیدراته ماندن و خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی برای کمک به بدن در مبارزه با یک بیماری مهم هستند.درمان‌های خانگی جایگزین هیچ‌کدام از درمان‌های پزشکی توصیه‌شده توسط پزشک نمی‌شوند، اما در صورت استفاده علاوه بر این، می‌توانند به تسریع بهبودی عفونت‌های ویروسی کمک کنند.

درمان های خانگی موثر برای عفونت های ویروسی

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی هزاران سال است که در طب عامیانه برای بیماری های مختلف از جمله عفونت های ویروسی استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد چای سبز دارای خواص ضد ویروسی است و انتخاب خوبی برای در طول روز است.

در عصر، چای های بدون کافئین مانند زردچوبه، سنجد نیز ممکن است به مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کنند. برای فواید مطلوب، چند فنجان چای داغ در طول روز مصرف کنید.

عفونت های ویروسی

سوپ مرغ عفونت های ویروسی را کاهش میدهد

بسیاری از مردم خاطرات دوران کودکی خود را از سرو سوپ مرغ با اولین علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند. معلوم شد پدربزرگ و مادربزرگت درست گفته اند. سوپ مرغ در واقع برای مبارزه با عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.

تحقیقات نشان می دهد که سوپ مرغ به تسکین التهاب، کاهش علائم و حمایت از عملکرد برخی از سلول های ایمنی که نقش مهمی در عفونت ها دارند، کمک می کند. پس از آزمایش سبزیجات و مرغ، دانشمندان بر این باورند که این غذا حاوی چندین ماده با فعالیت دارویی است.

سیر

سیر سابقه طولانی در استفاده به عنوان چاشنی و همچنین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا دارد. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که سیر می‌تواند به دلیل طیف گسترده ضد ویروسی خود در برابر ویروس‌های مسئول سرماخوردگی، آنفولانزا، تبخال، هپاتیت A و روتاویروس‌ها از گسترش عفونت‌های ویروسی جلوگیری کند.

نام تجاری عصاره سیر کهنه یکی از انواع سیر به شکل مکمل است. از طرف دیگر، می توانید با خرد کردن یک حبه سیر به قطعات کوچک و قورت دادن از فواید آن بهره مند شوید.

زنجبیل عفونت ویروسی را بهبود میبخشد

زنجبیل ممکن است به مبارزه با عفونت های ویروسی که باعث سرماخوردگی، آنفولانزای H1N1، تبخال و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) می شوند، کمک کند.

دانشمندان بیش از ۴۵۰ ماده فعال را در این ریشه ساده شناسایی کردند. بهتر از آن، زنجبیل به راحتی در رژیم غذایی گنجانده می شود، چه خرد شده و به غذاها اضافه شود، چه به عنوان یک چای گیاهی یا در یک اسموتی مخلوط شود. زنجبیل خشک نیز به صورت مکمل به تنهایی یا همراه با زردچوبه و سایر گیاهان موجود است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “هر آنچه باید درباره عفونت ناف بدانید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

روغن اوکالیپتوس

روغن اکالیپتوس معمولاً به عنوان اسانس فروخته می شود که می تواند برای سرفه و احتقان همراه با سرماخوردگی استفاده شود. حتماً قبل از مالیدن آن به سینه یا گلو، آن را با مخلوط کردن آن با نارگیل یا روغن دیگری رقیق کنید.

روش دیگر، روغن اکالیپتوس را به آب داغ اضافه کنید و آن را استنشاق کنید یا آن را در یک پخش کننده اسانس قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک آب تخمیر شده از سیب است. نسخه‌های گران‌تری در دسترس هستند که شامل «مادر» می‌شود که حاوی پروبیوتیک‌ها همراه با اسید استیک و ویتامین‌های B و C است. اگرچه بسیاری از ادعاهای مربوط به سیب سیب حکایتی است، برخی از مطالعات از قابلیت های ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی سرکه سیب حمایت می کنند.

از سرکه سیب به عنوان مالش گلو یا غرغره برای رفع احتقان ناشی از سرماخوردگی استفاده کنید.

سنجد به درملن عفونت ویروسی کمک میکند

سنجد سرشار از ویتامین C و ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها است. در طب عامیانه آب سنجد برای رفع سرفه و احتقان توصیه می شود. محصول دارویی Sambucol بر پایه عصاره سنجد، موضوع مطالعات متعددی بوده است.

در یکی، حدود ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در مقایسه با افرادی که از سنجد استفاده نمی‌کردند، در نیمی از زمان‌ها – دو تا سه روز – دیدند که علائم آنفولانزا به طور کامل برطرف شد. برای فواید مطلوب، عصاره سنجد باید در اولین علائم عفونت ویروسی مصرف شود.

عسل

عسل را نمی توان از فهرست داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا حذف کرد. به نظر می رسد عسل به تنهایی یا همراه با سایر محصولات طبیعی برای تسکین گلودرد و کاهش سرفه بسیار مفید است. عسل برای کودکان بالای ۱ سال و بیشتر بزرگسالان مناسب است. این دارو هرگز نباید به کودکان زیر یک سال داده شود، اما به دلیل خطر عفونت بوتولینوم.

درمان عفونت های ویروسی

نمک اپسوم

حمام آب گرم به بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند زیرا بیمار در بخار بالا نفس می کشد. افزودن نمک اپسوم می تواند کمک بیشتری کند زیرا مواد معدنی از طریق پوست جذب می شوند. نمک اپسوم سرشار از منیزیم است که به آرامش ماهیچه ها، کاهش دردهای بدن، تسکین استرس و ایجاد خوابی آرام کمک می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “بهترین درمانهای خانگی موثر برای عفونت های ویروسی

بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.