این نشانه ها میگوید شما باید از چشم پزشک وقت بگیرید

این ناامید کننده است که بدانید بینایی شما بدتر از دیروز است. شاید حتی ناامیدکننده‌تر این باشد که بدانید بینایی‌تان با افزایش سن بدتر می‌شود. طبیعی است که با افزایش سن، تغییری جزئی اما تدریجی در بینایی خود تجربه کنید. مشکلات بینایی پس از گذشت ۴۰ سالگی به طور قابل توجهی بدتر می شود، اگرچه ممکن است برای برخی افراد زودتر ظاهر شود.

این بدتر شدن بینایی مربوط به سن به دلیل تغییراتی در عدسی چشم اتفاق می‌افتد که باعث انعطاف‌ناپذیری فزاینده آن می‌شود. در نتیجه، عدسی به جای تمرکز بر روی شبکیه، نور را در پشت شبکیه متمرکز می کند و بنابراین تمرکز بر روی اجسام مجاور را دشوارتر می کند.

زوال بینایی امری رایج است و برای همه اتفاق می افتد. با این حال، چون به آرامی و به تدریج اتفاق می‌افتد، می‌توان برای چندین دهه با دید ضعیف زندگی کرد و تا زمانی که اوضاع بدتر نشد متوجه آن نشد.

اگر مطمئن نیستید که آیا به اصلاح بینایی نیاز دارید یا خیر، علائم زیر را بررسی کنید. اگرچه این لیست قطعی نیست. اگر تغییر چشمگیری را در بینایی خود تجربه کردید، به نفع شماست که به زودی برای معاینه چشم برنامه ریزی کنید.

چرا باید نزد چشم پزشک بروم؟

دید نزدیک تار

تاری دید زمانی است که اشیاء خارج از فوکوس ظاهر می شوند، بنابراین به اندازه ای که شما می خواهید واضح نیستند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است خود را ببینید که در حال مالیدن چشمان خود برای دیدن جزئیات دقیق هستید. تاری دید ممکن است نشانه دوربینی، کوتاه‌بینی، آستیگماتیسم و ​​آب مروارید باشد. همچنین ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد، به عنوان مثال، دیابت.

دید ابری

دید ابری یا مه آلود اغلب با دید تاری اشتباه گرفته می شود. دید ابری زمانی است که اشیا مه آلود به نظر می رسند. این وضعیت باعث می شود به نظر برسد که گویی از میان مه خیره می شوید. علل شایع تاری دید عبارتند از آب مروارید، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD)، شناورها و آسیب چشم، عفونت و التهاب. سایر علل تاری دید عبارتند از دیستروفی فوش، رتینوپاتی دیابتی و کدورت کپسول خلفی (PCO).

هاله اطراف نور

آیا حلقه‌های نورانی در اطراف منبع نور مانند چراغ‌های جلو یا لامپ‌ها می‌بینید؟ آنها هاله هستند و ممکن است طبیعی یا باعث نگرانی باشند. ممکن است هاله ها را به عنوان یک عارضه جانبی پوشیدن تماسی یا بعد از عمل لیزیک چشم تجربه کنید.
برای کسانی که از لنز استفاده می کنند، هاله ممکن است یک پاسخ طبیعی چشم یا نتیجه پوشیدن طولانی مدت باشد. هاله بعد از عمل لیزیک نادر است اما نباید شما را نگران کند. به طور معمول، آنها در عرض دو تا سه هفته ناپدید می شوند.
اما به یاد داشته باشید که هاله ها همچنین می توانند نشانه ای از سایر مشکلات بینایی چشم باشند، از جمله آب مروارید، دیستروفی فوش، قوز قرنیه و گلوکوم.

چرا باید نزد چشم پزشک بروم؟

فشار پشت چشم

فشار پشت چشم یکی دیگر از نشانه های این است که باید در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. برای ایجاد زنگ خطر، فشار پشت چشم ممکن است به دلایل شایع مانند سردرد، عفونت سینوسی، بیماری قبر و خشکی چشم باشد. اما مهم است که بدانیم تجمع فشار در داخل چشم به طور کلی با گلوکوم مرتبط است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “یوگای چشم چیست و چه فوایدی دارد؟به همراه تصویر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

دوبینی

دوبینی زمانی است که یک شی را دو به دو می بینید. به آن دوبینی نیز می گویند. این وضعیت ممکن است یک چشم (دوبینی تک چشمی) یا هر دو (دوبینی دو چشمی) را درگیر کند. دوبینی می تواند به دلایل جزئی مانند خستگی یا استرس باشد. همچنین ممکن است ناشی از نامناسب بودن عینک یا تماس باشد. اما همچنین می تواند نشان دهنده آب مروارید، آستیگماتیسم، سندرم چشم خشک و ناهنجاری های عنبیه باشد.

توجه داشته باشید که علل دیگری نیز برای دوبینی دو چشمی وجود دارد، از جمله سکته مغزی، تومور مغزی، سردرد میگرنی و آنوریسم مغزی. به همین دلیل ضروری است که در صورت داشتن دوبینی مداوم، چشمان خود را بررسی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.