بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم

بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک و سیاهی زیر چشم چیست؟

 زیر چشم شما اولین جایی است که علائم پیری را نشان می دهد، با این حال بسیاری از ما در روتین مراقبت از پوست خود از این ناحیه غافل می شویم. بنابراین خیلی خوب است که شما در حال حاضر که جوان هستید شروع به کار کرده اید—مراقبت از پوست پیشگیرانه بهترین رویکرد برای داشتن پوستی جوان است.در حالی که داشتن خطوط زیر چشم یک بخش طبیعی در افزایش سن است، اما چه راهکارهایی برای جلوگیری و یا کاهش چین و چروک زیر چشم وجود دارد؟می‌توانید با استفاده از کرم‌های ضد چروک دور چشم در روتین مراقبت از پوست خود و با تمرین روش‌های سبک زندگی پیشگیرانه، آن‌ها را به حداقل برسانید.

راهکارهای خوب برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم

رتینول

وقتی صحبت از محصولاتی می شود که ناحیه چشم را هدف قرار می دهند، استفاده از مواد مناسب کلیدی است. بهترین گزینه برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم رتینول است که احتمالاً با آن آشنا هستید زیرا این ماده اصلی فعال است که در اکثریت قریب به اتفاق محصولات ضد پیری تبلیغ می شود. این قهرمان بی چون و چرای ضد پیری، تولید کلاژن پوست شما را تقویت می کند و باعث می شود پوست کلی شما محکم تر به نظر برسد .

ویتامین سی برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم موثر است

اگر سیاهی دور چشم شما نگران کننده است، می خواهید به دنبال یک کرم دور چشم با ویتامین C باشید. چیزهایی مانند نور خورشید، نور آبی و به طور کلی زندگی فقط استرس اکسیداتیو را ایجاد می کند که نقش مهمی در پیری و رنگدانه دارد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و به چرخه طبیعی جوان سازی پوست کمک می کنند و در این فرآیند زیر چشم ها را روشن می کنند.

SPF یا همان ضد آفتاب

و در مورد نور خورشید، اگر می‌خواهید علائم پیری را به حداقل برسانید، همیشه مطمئن شوید که قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از SPF استفاده کنید – بله، حتی برای زیر چشم‌هایتان. اشعه ماوراء بنفش می تواند پوست را بسوزاند و خاصیت ارتجاعی آن را کاهش دهد و باعث شود پوست ملانین بیشتری تولید کند و منجر به پیری زودرس شود. لزوماً نیازی نیست که یک ضد آفتاب جداگانه منحصراً برای زیر چشم خود تهیه کنید.

چین و چروک زیر چشم

خبر خوب: ملیسا کانچاناپومی لوین، MD، متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید :

“شما می توانید کاملاً از ویتامین C، ضد آفتاب و رتینول با هم استفاده کنید!” . رتینول بر تسریع چرخش سلول های پوست و ترمیم علائم پیری مانند خطوط ریز متمرکز است، در حالی که ترکیب ویتامین C و ضد آفتاب محافظت از پوست را در برابر آسیب های خورشیدی بهبود می بخشد.

هنگامی که به ضد آفتاب مناسب مجهز شدید، وقت آن است که به تکنیک فکر کنید. متأسفانه، نمی‌توانید در مورد سیاهی مزمن دور چشم انجام دهید زیرا تا حد زیادی ژنتیکی است، اگرچه یک متخصص پوست می‌تواند درمان‌های زیبایی مانند لیزر درمانی یا کرم روشن‌کننده پوست با هیدروکینون را برای کمک به این مشکل تجویز کند. اما خبر خوب این است که روش هایی برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم بدون استفاده از روش های گران قیمت یا دردناک وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا ببینید کارشناسان چه می گویند.

نکاتی برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم

ورزش صورت

نشان داده شده است که برخی از تمرینات صورت – که یوگای صورت نیز نامیده می شود – در تحریک جریان خون و سفت کردن پوست زیر چشم موثر هستند. تیلور وردن، زیبایی‌شناس مشهور و موسس پوست تیلور وردن می‌گوید: «یوگای صورت مجموعه‌ای از ماساژهای صورت است که شامل حرکت دادن و جداسازی عضلات صورت برای تقویت و ورزش است. “این برای هر کسی عالی است، به خصوص برای کسانی که از بوتاکس و پرکننده ها می ترسند.”

برای بهترین نتیجه:

به تمرینات صورت توصیه شده توسط یک متخصص زیبایی یا متخصص مراقبت از پوست مراجعه کنید. اگر مطمئن نیستید که چه نوع تمرینی را باید انجام دهید، ویدیوها و برنامه هایی در سایت های معتبر وجود دارد که پیگیری آن را آسان می کند. به عنوان مثال، برنامه یوگای صورت، یک روال هدفمند را بر اساس نوع پوست و نگرانی های شما ارائه می دهد.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که در تمرین خود ثابت قدم باشید تا از مزایای کامل بهره مند شوید. وردن می گوید: «شما باید این کار را شش روز در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید تا نتیجه را ببینید. بخش خوب این است که شما می توانید آن را در هر مکان و در هر زمان انجام دهید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم به آرامی لایه برداری کنید

نظرات مخالفی در مورد این موضوع وجود دارد، پس بیایید یک بار برای همیشه آن را روشن کنیم: بله، شما باید زیر چشم خود را لایه برداری کنید – اما نه اینکه مالش دهید یا فشار یا نیروی بیش از حد اعمال نکنید. هادلی کینگ، پزشک متخصص پوست در شهر نیویورک، می‌گوید: «برای ناحیه‌ای ظریف مانند ناحیه زیر چشم، ملایم بودن بسیار مهم است. از لایه‌بردارهای ملایم، فیزیکی یا شیمیایی، با فشار بسیار کم استفاده کنید و از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که از سد پوستی محافظت می‌کند.»

رنه رولو، متخصص زیبایی معتقد است که :

باید از یک لایه‌بردار ملایم در اطراف دور چشم استفاده کنید تا در واقع خشکی و خزش را از بین ببرید تا سلول‌های شاداب‌تر و حجیم‌تر به سطح پوست بیایند و کرم دور چشم شما نتایج بهتری بدهد. برای استفاده از یک اسکراب لایه بردار صورت ظریف است، بنابراین به جای آن، پیشنهاد می کنم از یک لایه بردار ملایم با استفاده از اسیدهای لاکتیک و گلیکولیک استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که فقط در ناحیه بیرونی چشم که خطوط و چین و چروک ها (پای کلاغی) قابل مشاهده است، استفاده می کنید. شما نمی خواهید از این به طور مستقیم روی پلک ها استفاده کنید، اما می توانید از آن در زیر استخوان ابرو استفاده کنید.

آرایش را به آرامی پاک کنید

به عبارت ساده تر، پوست زیر چشم شما بسیار ظریف تر از پوست هر جای دیگر است. این بدان معناست که در حالی که می‌توانید بدن خود را با یک لوفای لایه‌بردار تمیز کنید، استفاده از همان فشار روی چشم‌ها مشکلی ندارد. شستن آن با پدهای پنبه‌ای و دستمال‌های پاک‌کننده آرایش یا مالش شدید با دست‌ها مضر و کاملاً غیرضروری است.

برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم ،محصولات زیر چشم را به آرامی بمالید

همه آن مواد تشکیل دهنده محصول را که در مورد آنها صحبت کردیم به خاطر دارید؟ هنگام استفاده از آنها (آرایش، کرم دور چشم و غیره) از تم ملایم پیروی کنید. هرگز پوست اطراف چشم خود را نکشید و همیشه هنگام دست زدن به محصول از انگشت حلقه خود استفاده کنید زیرا سبک ترین لمس را دارد.

جلوگیری از چین و چروک زیر چشم

روی روبالشی های ابریشمی و ماسک های چشم سرمایه گذاری کنید

دکتر Konstantin Vasyukevich، پزشک زیبایی و جراح پلاستیک صورت در شهر نیویورک، هشدار می دهد که خوابیدن به پهلو می تواند منجر به چین و چروک در صورت شود. یک عامل بزرگ در پیری در خواب، نیروهای برشی است که در اثر حرکت پوست بر روی بالش ایجاد می شود. ممکن است فکر نکنید که این به اندازه کافی مهم است که یک شبه تفاوت واقعی در زیر چشم شما ایجاد کند، اما این را در طول سال ها خواب چند برابر کنید و می توانید تصور کنید که چگونه می تواند پیری را تسریع کند.

اگر متوجه شدید که در طول شب به پهلوی خود می چرخید، سعی کنید روی روبالشی ابریشمی یا ساتن یا ماسک چشم ابریشمی سرمایه گذاری کنید تا از چروک شدن پوست جلوگیری کنید و این اثرات منفی را به حداقل برسانید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.