پودر شیر نارگیل چیست؟ (مزایا و موارد استفاده)

پودر شیر نارگیل محصولی است که از شیر نارگیل شیرین نشده و خشک شده ساخته شده است. وقتی شیر کم آب شد، چیزی که باقی می ماند یک پودر غلیظ است.اغلب حاوی مواد اضافی است که از جمع شدن پودر در هنگام نگهداری جلوگیری می کند، و گاهی اوقات موادی برای کمک به حل شدن، غلیظ شدن یا امولسیون شدن پودر در هنگام مخلوط شدن با آب است.همچنین ممکن است به عنوان پودر نارگیل خشک شده نیز شناخته شود، زیرا خشک شده به معنای حذف تمام رطوبت است. با این حال، نباید با نارگیل خشک شده اشتباه گرفت، که می توانید در اینجا بیشتر در مورد آن بیاموزید.

فواید پودر شیر نارگیل

فواید پودر شیر نارگیل

مزیت خرید پودر شیر نارگیل به جای شیر نارگیل، این است که می توانید از قسمت های کوچک پودر در یک زمان استفاده کنید بدون اینکه بقیه بسته بندی خراب شود.

هنگامی که یک قوطی یا کارتن شیر نارگیل را باز می کنید، باید ظرف ۷ تا ۱۰ روز آن را مصرف کنید.

می توانید به مقدار یا کمتر آب اضافه کنید تا شیر غلیظ تر یا رقیق تر به دست آورید.

همچنین یک گزینه عالی بدون لاکتوز برای سفر است. یک بسته شیر نارگیل خشک بسیار سبک تر از قوطی یا کارتن شیر هیدراته است. این آن را برای کوله‌پشتی، پیاده‌روی، کمپینگ و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به بسته‌بندی سبک و حمل غذا دارند، ایده‌آل می‌کند.

برخی از مارک ها مکمل های سالمی هستند که می توانند به کاهش چربی، عملکرد مغز و سطح انرژی کمک کنند. نارگیل مملو از چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، بنابراین مصرف منظم آن‌ها به روش طبیعی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

آیا پودر شیر نارگیل مانند شیر نارگیل است؟

پودر شیر نارگیل همان شیر نارگیل است، به سادگی آب آن حذف شده است. پودر شیر نارگیل چربی کمتری نسبت به شیر نارگیل کنسرو شده دارد و تقریباً به اندازه نوشیدنی جایگزین شیر است. با این حال، شیر نارگیل نوشیدنی به طور معمول با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است و ممکن است شکر، نمک و طعم دهنده اضافه کند.

آیا پودر شیر نارگیل طعمی شبیه نارگیل دارد؟

پودر شیر نارگیل دارای طعم ظریف نارگیل و طعم شیرینی است. این شیر نارگیل منهای آب است. اینکه چقدر استفاده می کنید و با چه چیزی مخلوط می کنید، تعیین می کند که طعم نارگیل چقدر قوی است.

هنگام مخلوط کردن پودر با آب، بسیار شبیه شیر نارگیل خواهد بود. می توانید با استفاده از آب بیشتر طعم آن را ضعیف تر کنید. با مخلوط کردن در قهوه، طعم نارگیل می دهد، اما بر قهوه غلبه نمی کند. مقدار کمی مخلوط شده در اسموتی با طعم های قوی تر از انواع توت ها یا آناناس چندان قابل تشخیص نخواهد بود.

نحوه استفاده از پودر شیر نارگیل

پودر شیر نارگیل را می توان در هر غذایی که می خواهید شیر نارگیل به آن اضافه کنید استفاده کنید. به سادگی پودر را با آب مخلوط کنید تا پودر دوباره آب شود و آن را به شیر تبدیل کنید. می‌توانید نسبت را تغییر دهید تا شیر رقیق‌تری با آب بیشتر یا پودینگ غلیظی با استفاده از پودر بیشتر درست کنید. همچنین اگر در حال درست کردن غذای کاری هستید، می توانید مرحله آبرسانی مجدد را نادیده بگیرید و پودر را مستقیماً به سس اضافه کنید تا غلیظ و خامه ای بماند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “اگر با پوست کندن آناناس مشکل دارید،این مطلب را حتما بخوانید” را نیز مطالعه بفرمایید.

پودر شیر نارگیل ممکن است در موارد زیر استفاده شود:

سوپ ها
سس ها
غذاهای کاری
پودینگ
ماست
کیک
پنکیک
دسر
بستنی
میلک شیک و اسموتی
کاکائو داغ
قهوه
پودر شیر نارگیل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی حتی در صابون سازی نیز استفاده می شود.

طرز تهیه شیر نارگیل از پودر نارگیل

برای تهیه شیر نارگیل از پودر شیر نارگیل کافی است آب گرم را اضافه کنید و هم بزنید. می توانید از آب سرد نیز استفاده کنید، با این حال، آب گرم یا گرم به حل شدن پودر و ایجاد یک قوام صاف کمک می کند. اگر یک نوشیدنی سرد با پودر درست می‌کنید، می‌توانید ابتدا آن را با یک یا دو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا پودر به طور یکنواخت حل شود، سپس بقیه فنجان را با آب سرد پر کنید. با دو قاشق غذاخوری پودر در یک فنجان آب شروع کنید و پودر بیشتری اضافه کنید تا بافتی ضخیم تر و خامه تر داشته باشید.

آیا پودر نارگیل همان آرد نارگیل است؟

پودر نارگیل مشابه آرد نارگیل نیست، زیرا یکی از آن ها از گوشت نارگیل گرفته می شود، در حالی که دیگری از گوشت نارگیل تهیه می شود.

آیا پودر نارگیل همان آرد نارگیل است؟

آیا می توان از پودر شیر نارگیل هنگام پخت نان استفاده کرد؟

بسیاری از تولیدکنندگان نان با استفاده از پودر شیر نارگیل در خمیرهای خود موفق بوده اند. اگر دستوری نیاز به شیر دارد، می توانید شیر نارگیل را که با استفاده از پودر تهیه شده است، جایگزین کنید.

اگر دستور خمیر نیاز به شیر نارگیل دارد، می‌توانید پودر را دوباره هیدراته کنید تا شیر درست شود، اما به خاطر داشته باشید که پودر شیر نارگیل معمولاً به اندازه کنسرو چربی ندارد.

در برخی از دستور العمل های نان، شیر خشک یا شیر خشک مالت داده می شود. پودر شیر نارگیل را می توان به عنوان جایگزین استفاده کرد، با این حال، حاوی لاکتوز نیست، که به قهوه ای شدن نان و تشکیل پوسته ترد کمک می کند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.