طرز تهیه آسان و سه سوت کمپوت گیلاس

این دستور ساده کمپوت گیلاس را فقط با ۴ ماده در ۱۰ دقیقه درست کنید! از آب این کمپوت به عنوان رویه بستنی، پنکیک، کیک، ماست و موارد دیگر استفاده کنید. کمپوت گیلاس روی پنکیک، روی چیزکیک گیاهی، یا به عنوان پر کردن کاپ کیک های شکلاتی آسان، رویه ای خوشمزه درست می کند. با این کمپوت گیلاس خوشمزه (و فوق العاده آسان!) از میوه های فصل نهایت استفاده را ببرید! کافی است چند دقیقه بجوشانید و آن را روی بلغور جو دوسر، ماست، پنکیک، نان تست فرانسوی، کیک، چیزکیک، بستنی و موارد دیگر میل کنید!

طرز تهیه کمپوت گیلاس

کمپوت میوه یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن طعم میوه ای طبیعی به دسرهایتان است. درست کردن کمپوت خانگی نیز بسیار آسان است!

میوه تازه در محلول آب و شکر پخته می شود تا زمانی که میوه شکسته شود و طعم طبیعی خود را آزاد کند. این مخلوط پس از خنک شدن به لطف پکتین طبیعی میوه غلیظ می شود که آن را به یک سس خوش طعم شیرین تبدیل می کند که می تواند به روش های مختلف استفاده شود.

در این دستور غذا از گیلاس تازه برای تهیه کمپوت آسان استفاده شده است. فصل گیلاس معمولا از خرداد تا شهریور است که بهترین طعم را دارد، بنابراین حتما قبل از پایان فصل مقداری از آن را مصرف درست کنید!

شما می توانید کمپوت گیلاس را با ماست ساده مخلوط کنید تا یک پارفی گیلاس خوشمزه را تهیه کنید! این کمپوت با گیلاس تازه درست می‌شود که به این سس طعمی ترش و شیرین می‌دهد. شما فقط به چهار ماده ساده نیاز دارید تا کل دستور کمپوت گیلاس را در ۱۰ دقیقه درست کنید.

اگر نمی توانید گیلاس تازه پیدا کنید، می توانید از گیلاس یخ زده استفاده کنید که به شما امکان می دهد این دستور غذا را در هر زمان از سال درست کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کیک شکلاتی با خمیر فوندانت” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

۱ پوند (۴۵۰ گرم) گیلاس (تازه یا ذوب شده منجمد)، بدون هسته
شکر سفید گرانول ۲ قاشق غذاخوری
۱ قاشق غذاخوری آب
۱ قاشق غذاخوری آبلیمو (یا آب لیمو یا آب پرتقال)

هسته های گیلاس را جدا کنید. من از هسته گیر آلبالو استفاده می کنم، اما می توانید از چاقو (با احتیاط!) استفاده کنید یا یک نی را از وسط فرو کنید تا گودال را بیرون بیاورید.
آلبالو، شکر و آب و آبلیمو را به یک قابلمه اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید و مرتباً هم بزنید تا آلبالوها تجزیه شوند.
از روی حرارت بردارید و بگذارید کمپوت گیلاس خنک شود. با سرد شدن کمی غلیظ می شود.
به ظرف تمیز منتقل کنید و تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید.

نکته های مهم برای پخت کمپوت گیلاس

عصاره های طعم دهنده را اضافه کنید: می توانید طعم این کمپوت گیلاس را با اضافه کردن چند قطره عصاره وانیل، عصاره بادام یا عصاره افرا تغییر دهید.

با اضافه کردن چند قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک شیرین در حین پخت، یک کمپوت گیلاس شیرین و خوش طعم درست کنید.

هنگام استفاده از آب مرکبات، می توان از آب لیمو، لیموترش یا پرتقال برای طعم دادن به کمپوت استفاده کرد که بستگی به این دارد که برای چه چیزی از آن استفاده می کنید. برای طعم بیشتر مرکبات، می توانید ۱ قاشق چایخوری از پوست میوه را نیز اضافه کنید.

با اضافه کردن مقداری دارچین یا مخلوط ادویه کدو تنبل، مقداری گرمی به این کمپوت میوه اضافه کنید.

حفره گیلاس: راه های زیادی برای حذف هسته گیلاس وجود دارد. اگر اغلب از گیلاس استفاده می کنید، می توانید یک هسته گیر گیلاس بخرید، یا می توانید یک نی را در مرکز فرو کنید تا گودال را به طور کامل از بین ببرید. اگر با دقت انجام شود، می توانید گودال را با استفاده از یک چاقوی تیز جدا کنید.

اگر گیلاس تازه پیدا نکردید یا فصلی ندارند، می توان از گیلاس های یخ زده برای تهیه کمپوت استفاده کرد. فقط مطمئن شوید که قبل از افزودن به مخلوط آب و شکر، یک شب در یخچال کاملاً ذوب شده اند.

اگر کمپوت گیلاس بعد از پختن کمی نازک به نظر می رسد نگران نباشید. کل مخلوط با سرد شدن غلیظ می شود.

قبل از اضافه کردن کمپوت گیلاس سرد شده، مطمئن شوید که شیشه یا ظرف شما کاملا ضدعفونی شده است تا از تشکیل هر گونه باکتری مضر جلوگیری شود.
کمپوت گیلاس بعد از اینکه از روی حرارت برداشته شد بسیار داغ می شود. قبل از دست زدن به آن حتما بگذارید خنک شود زیرا کمپوت داغ می تواند باعث سوختگی جدی شود.

این کمپوت را با کرم نارگیل زده شده مخلوط کنید تا یک دسر خوشمزه با طعم گیلاس وگان، فراستینگ یا آیسینگ تهیه کنید.

کمپوت را به یک قیف اضافه کنید و مقداری را به وسط مافین‌های مورد علاقه‌تان بریزید تا یک فیل گیلاس شیرین به دست آورید.

برای صبحانه روی نان تست، نان تست فرانسوی، وافل، پنکیک شیر بادام، بلغور جو دوسر یا ماست لذت ببرید. در مورد جو پخته نیز عالی است.

به صورت گرم روی یک براونی شکلاتی با یک قاشق بستنی سرو کنید.

با شکلات تراشیده شده برای کمپوت گیلاس شکلاتی سرو کنید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

ارزش تغذیه ای

کالری: ۶۴ کیلو کالری
کربوهیدرات: ۱۶ گرم
پروتئین: ۱ گرم
چربی: ۱ گرم
چربی اشباع شده: ۱ گرم
چربی اشباع نشده: ۱ گرم
چربی تک غیراشباع: ۱ گرم
سدیم: ۱ میلی گرم
پتاسیم: ۱۷۱ میلی گرم
فیبر: ۲ گرم
شکر: ۱۴ گرم
ویتامین A: 50 IU
ویتامین C: 6 میلی گرم
کلسیم: ۱۰ میلی گرم
آهن: ۱ میلی گرم

اطلاعات تغذیه ای ارائه شده تقریبی است و بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد، بنابراین صحت آن تضمین نمی شود. لطفاً برای مشاوره رژیم غذایی خاص به یک متخصص تغذیه ثبت شده مراجعه کنید.

نحوه ذخیره سازی کمپوت گیلاس

نگهداری: کمپوت گیلاس در ظرف ضد هوا در یخچال تا ۲ هفته تازه می ماند.

انجماد: در صورت انجماد، مطمئن شوید که از یک کیسه یا ظرف دربسته در فریزر با فضای کافی برای انبساط کمپوت تا ۳ ماه استفاده می‌کنید. منجمد کردن کمپوت در ظروف شیشه ای توصیه نمی شود زیرا ممکن است در هنگام ذوب شدن ترکیده شوند. کمپوت میوه را یک شب قبل از استفاده در یخچال ذوب کنید.

کمپوت میوه را گرم می خورند یا سرد؟

هر دو! این بستگی به این دارد که شما آن را با چه چیزی سرو می کنید. کمپوت میوه همه کاره است و می توان آن را گرم یا سرد میل کرد.

آیا می توانم گیلاس را با میوه های دیگر مخلوط کنم؟

کاملا! گیلاس را با زغال اخته، توت فرنگی، تمشک یا میوه مورد علاقه خود مخلوط کنید تا یک کمپوت میوه مخلوط درست کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.