راهنمای خرید نیم تنه ورزشی

همه پزشکان و متخصصان زنان، سفارش می‌کنند که لباس زیر مناسبی استفاده کنید. پوشیدن سوتین مناسب مزایای فراوانی دارد؛ اما انتخاب نادرست سوتین در هنگام خرید آسیب‌هایی به ما وارد می‌کند. نیم تنه ورزشی زنانه نوعی از لباس‌های زیر برای حرکات جسمی و فعالیت‌های بدنی طراحی و تولید شده‌اند که بی‌شک یکی از بهترین آن‌ها برای بانوان ورزشکار می‌باشد.

امروزه در بازار نیم‌تنه‌های ورزشی متنوعی برای بانوان اهل ورزش و کسانی که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، طراحی و تولید می‌شوند. شما می‌توانید از انواع مختلف نیم تنه ورزشی در محیط‌های کاملاً زنانه مانند باشگاه‌های ورزشی حتی از آن‌ها در زیر سویشرت‌ها و یا گرمکن‌های ورزشی زنانه نیز استفاده کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم نکات مهمی که در حین خرید نیم تنه ورزشی باید به آن توجه کنید را شرح و توضیح دهیم.

منظور از نیم تنه ورزشی چیست؟

نیم تنه در واقع نوعی لباس به حالت تاپ ورزشی است، منتهی قسمت جلویی این لباس تا روی شکم را نمی‌پوشاند و تا بالای ناف را پوشش می‌دهد. قسمت بالای نیم تنه‌ ورزشی حالت سفت و محکمی دارد که مانع از افتادگی سینه‌ها در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی می‌شود. علت علاقه‌‌مندی خانم‌ها هم به این مدل از لباس‌ها، همین امر است که سینه‌هایشان تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و با خیالی آسوده و راحت و به دور از نگرانی از شل شدن بافت سینه‌ها، فعالیت ورزشی‌‌شان را انجام می‌دهند.

نیم تنه ورزشی | سوتین ورزشی

نکات مهمی که در هنگام خرید نیم تنه ورزشی باید به آن‌ها توجه کنید

در این قسمت مقاله به بررسی نکات مهمی که در هنگام خرید نیم ‌تنه ورزشی باید رعایت کنید، می‌پردازیم:

۱- جنس نیم تنه ورزشی

یکی از مواردی که در حین خرید نیم تنه‌های ورزشی باید به آن توجه کنید، جنس آن است. این رو شما می‌توانید انواع مختلف جنس‌های نیم تنه‌های ورزشی را در بازار یا مراکز فروش اینترنتی با مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی تهیه کنید.

جنس نیم تنه‌های ورزشی حتماً باید پلی استر باشد. البته اگر موفق به خرید نیم تنه‌های ورزشی از جنس نخی و پلاستیکی به صورت ترکیبی با هم بشوید قطعاً برگ برنده دست شما است. با این حال حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام تحرکات شدید و تعرق‌آمیز ورزشی جنس نیم تنه شما نباید باعث ایجاد هیچ گونه حساسیتی بر روی پوست بدنتان شود.

۲- تنفس‌پذیری و ضد آب بودن نیم تنه ورزشی

خیلی مهم است که نیم تنه ورزشی که برای خرید انتخاب می‌کنید، هم از قابلیت ضد آب بودن برخوردار باشد و هم دارای منافذی برای عبور و مرور جریان هوا باشد. در واقع تنفس‌پذیری نیم تنه باعث می‌شود تا هوا به داخل نیم تنه رخنه کند و با خارج کردن تعرقات جسمانی و رطوبت شما، آن را خشک و خنک نگه دارد.

ضد آب بودن نیم تنه نیز به این معنی نیست که حتی در زیر باران نیز بتوانید آزادانه و بدون هیچ ‌گونه نگرانی از بابت خیس شدن لباس از نیم تنه‌های ورزشی این چنینی استفاده کنید. بلکه این قابلیت باعث عدم تعرقات پوستی و جسمی شما و جذب رطوبت می‌شود را خشک و سبک نگه می‌دارد.

وجود قابلیت تنفس‌پذیری و ضد آب بودن برای نیم تنه‌های ورزشی یک امر کاملاً ضروری است؛ زیرا ضمن ایجاد سهولت در تایم ورزشی شما، عدم بو گرفتن لباس ناشی از حجم تعرقات شدید پوستی و رعایت بهتر اصول بهداشتی را به همراه دارد.

۳- انتخاب سایز مناسب

نکته دیگری که برای انتخاب نیم تنه ورزشی زنانه باید به آن توجه کنید، توجه به سایز آن است که باید متناسب با سایز نیم تنه بالایی شما بانوان باشد. در این خصوص با توجه به آناتومی خاص بدن هر خانمی باید متناسب با سایز سینه‌های خود، نیم تنه ورزشی مناسبی انتخاب کند. به این دلیل که اگر نیم تنه‌ای که انتخاب می‌کنید، اگر تنگ و کوچک باشد، برای شما محدودیت در حرکات ایجاد می‌شود و همچنین نباید گشاد باشد.

۴- انتخاب رنگ و طرح نیم تنه ورزشی

خوشبختانه امروزه نیم تنه‌های ورزشی زنانه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیاری و متنوعی موجود هستند که شاید همین موضوع نیز قدری خرید آن‌ها را پیچیده و سخت کرده است. با این حال یادتان باشد که ورزش به طور ذاتی فرآیندی است که وابسته به ایجاد انگیزه‌های زیادی است، به همین خاطر توصیه می‌کنیم در خرید به سراغ نیم تنه‌هایی بروید که پوشیدن و ورزش کردن با آن‌ها برایتان انگیزه ساز و لذت بخش باشد.

انواع نیم تنه‌های ورزشی زنانه

نیم تنه کپسول دار: کاپ‌های این نوع نیم تنه ورزشی، کاملاً جدا و مجزا هستند و بیشتر نیم تنه‌هایی که در بازار می‌باشند، این مدلی هستند. یکی از مزیت‌های نیم تنه‌ کپسول‌دار یا کاپ دار این است که فرم سینه‌ها را حفظ می‌کند.

نیم تنه فشرده‌ کننده: حالت این نوع مدل به صورت کاملاً یک تکه است و سینه‌ها را به سمت قفسه محکم و فشرده می‌کند. اگر اهل انجام فعالیت‌های ورزشی با پشتیبانی متوسط هستید می‌توانید به سراغ خرید این مدل بروید، به این دلیل که کاپ ندارند و سینه‌ها را فشرده می‌کند.

نیم تنه فشرده کننده/ کپسول دار: اکثر نیم تنه‌هایی که در بازار موجود هستند این ویژگی را دارند و حالت فشرده‌ کننده و کپسول ‌دار با یکدیگر ترکیب شده‌اند‌. این نوع از نیم تنه‌ها بیشتر برای ورزش‌هایی با پشتیبانی و حمایت زیاد کاربرد خواهند داشت. یعنی به عبارت بهتر هم قابلیت فشرده کردن سینه‌ها را دارند و هم به صورت جداگانه کاپ دارند.

معایب استفاده کردن از سوتین نا مناسب

عملکرد اصلی یک سوتین استاندارد، پشتیبانی از سنگینی و وزن و ساختار سینه است. اما اگر شما از سوتینی نا مناسب استفاده کنید که سینه‌های شما را پشتیبانی نکند، سینه‌های شما به مرور زمان افتاده می‌شوند و کمر درد را برایتان به بار می‌آورد. اگر جنس سوتین شما مناسب نباشد، دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوید. سوتین‌های تنگ به این علت که بر روی قفسه سینه فشار وارد می‌کنند، تأثیر بدی را روی ریه می‌گذارند. سوتینی که فنر نامناسبی داشته باشد و رد خود را بر روی بدن‌تان بگذارد، باعث ایجاد درد و خراشیدگی می‌شود.

خرید نیم تنه ورزشی

اگر قصد خرید سوتین یا انواع نیم تنه ورزشی زنانه را دارید، سعی کنید از فروشگاه‌ها و یا وب سایت‌های معتبری خرید کنید که اطمینان داشته باشید محصولاتی را که می‌فروشند از جنس و کیفیت مناسبی برخوردار باشند. برای خرید اینترنتی انواع نیم تنه‌های ورزشی و لباس‌های زیر مختلف می‌توانید فروشگاه اینترنتی نوین ساکس را انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی نوین ساکس با عرضه بهترین‌ ترین لباس‌های زیر زنانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، با کیفیت ‌ترین لباس‌های زیر را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.