ان هگزان N-Hexane

ان هگزان N-Hexane یا همان هگزان نرمال، یکی از محصولاتی است که از نفت گرفته می‌شود. این محصول به عنوان ماده اولیه در صنایع بسیاری کاربرد دارد.

با این حال هنگام استفاده از ان هگزان باید مراقبت‌های بسیاری داشته باشید. چرا که استفاده نادرست از این محصول می‌تواند زیان‌های بسیار جسمی و مالی در پی داشته باشد.

از این رو شرکت پیشگامان شیمی با سال‌ها سابقه در زمینه ارائه مواد اولیه صنایع مختلف اقدام به ارائه این محصول با بسته بندی امن به شما عزیزان می‌کند.

پیشگامان شیمی بیش از ۲۰ سال است که با کادری مجرب، در خدمت گذاری به شما عزیزان فعال است. این شرکت در کنار محصولات خود اقدام به ارائه مشاوره رایگان نیز کرده است که می‌تواند بسیار مفید باشد.

ان هگزان N-Hexane چیست و خطرات آن

این محصول یکی از مشتقات نفت است که به عنوان خوراک به بسیاری از صنایع داده می‌شود. با این حال یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این ماده، کاربرد در آزمایشگاه‌ها می‌باشد.

این محصول یکی از موادی است که از هیدروکربن‌های آلفاتیک تشکیل شده است. از این رو ترکیب نفت خام برای تولید این ماده بسیار مهم است.

این محصول زمانی که در حالت خالص باشد؛ بی‌رنگ است. حالت آن مایع بوده و از نظر بو نیز بوی خوبی را به مشام شما نمی‌رساند. اما مهم‌ترین ویژگی آن هنوز هم قابل اشتعال بودن آن است.

همین باعث شده یکی از اصلی‌ترین خطرات ان هگزان شعله ور شدن باشد. حتی بخارات این ماده نیز قابل اشتعال می‌باشند. بنابراین در نحوه نگهداری آن باید حساسیت بسیاری به خرج دهید.

با این حال این محصول به صورت کاملاً خالص در صنایع به کار گرفته نمی‌شود. بلکه زمانی که می‌خواهند آن را به صنایع ارائه کنند؛ ترکیبات دیگری نیز به آن اضافه می‌کنند تا خواص مدنظر آن صنعت بیشتر شود.

از ان هگزان خالص تنها در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. این در حالی است که این ماده در مکان‌های بسیاری کاربرد دارد. در ادامه با پیشگامان شیمی همراه باشید تا با صنایع دیگری که این محصول را استفاده می‌کنند بیشتر آشنا شویم.

ان هگزان

کاربردهای نرمال هگزان

عمده‌ترین کاربردی که این ماده در بسیاری از صنایع دارد؛ حلال یا پاک کننده بودن آن است. صنایعی همچون مبلمان، تولید کفش، چاپ و لاستیک سازی تعدادی از این صنایع هستند.

از سوی دیگر از این محصول در ترمومترهای مختلف نیز استفاده می‌شود. ترمومترهایی که بدون جیوه هستند؛ از این ماده استفاده می‌کنند.

در گذشته نیز از این ماده به عنوان تغییر دهنده در نوع الکل‌ها استفاده می‌کردند. با این حال این کاربرد امروزه منسوخ شده است.

ان هگزان در صنایع خوراکی نیز کاربرد دارد. از این ماده برای استخراج روغن‌های خوراکی استفاده می‌شود. از جمله این روغن‌ها می‌توان به روغن کتان، سویا و بادام زمینی اشاره کرد.

در تولید پلی اتیلن مواد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند که نرمال هگزان یکی از آن‌ها است. این ماده در صنایع پتروشیمی به عنوان حلال فاز مایع استفاده می‌شود.

در تولید محصولات دیگر صنایع پتروشیمی نیز می‌توان ردپای این ماده را مشاهده کرد. تولید پروپیلن با استفاده از این ماده بسیار ارزان‌تر از سایر مواد است.

درست است که استفاده از هگزان اگر به صورت نادرست بوده یا تنفس شود می‌تواند خطرناک باشد. اما از این ماده در داروها نیز استفاده می‌شود. عمده‌ترین کاری که داروها می‌کند؛ ایجاد شکل هندسی در قرص‌ها و داروها می‌باشد. البته پس از خشک شدن این ماده را از قرص‌ها خارج می‌کنند.

بسیاری از صنایع عطرسازی نیز به خرید ان هگزان اصل نیاز دارند. در این صنایع از نرمال هگزان به عنوان آیروسل استفاده می‌شود. البته استفاده از این ماده عمومیت گسترده در میان تولید کنندگان این صنعت ندارد.

ان هگزان نرمال

خطرات ان هگزان

یکی از رایج‌ترین مسمومیت‌هایی که با این ماده گزارش می‌شود؛ مسمومیت از طریق تنفس است. این ماده بسیار فرار است. از این رو می‌تواند به راحتی وارد ریه‌های شما شود.

افراد بسیاری هستند که در معرض این مشکل قرار دارند. از جمله این افراد می‌توان به تولید کنندگان این محصول یا استفاده کنندگان از آن اشاره کرد. البته افرادی که در نزدیکی محل‌های دفن زباله زندگی می‌کنند نیز می‌توانند درگیر این مشکل شوند.

زمانی که نرمال هگزان وارد ریه‌ها شود؛ در کوتاه مدت می‌تواند روی سیستم عصبی مغز تاثیر بگذارد. این تاثیر خود را به صورت سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، بی‌حسی و تمایل به خواب زیاد نشان دهد.

با این حال این تاثیرات ماندگار نیست. اما زمانی که در معرض مقدار زیادی ان هگزان باشید یا مدت زمان قرار گیری دوره‌های طولانی مدت باشد؛ می‌تواند آسیب‌های دائمی به همراه داشته باشد.

اگر این ماده با برخی ترکیب‌ها نیز در نزدیکی شما باشد باید بسیار بیشتر مراقبت کنید. آسیب این ماده زمانی که در کنار متیل اتیل کتون یا استون باشد بسیار بیشتر می‌شود.

ان هگزان اصل از کجا بخریم؟

فروش نرمال هگزان صنعتی در بشکه های ۱۶۵ کیلویی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد. این محصول را زمانی که می‌خواهید خریداری کنید نیاز به توجه بسیاری دارد. چرا که محل نگهداری و استفاده از آن بسیار خاص و مهم است.

بهتر است از توزیع کنندگانی خرید کنید که تمام آنچه نیاز دارید را به شما می‌گویند. برای مثال با تماس با کارشناسان پیشگامان شیمی می‌توانید از نحوه نگهداری و استفاده از این محصول مناسب صنعت خود آشنایی کافی به دست آورید.

پیشگامان شیمی یکی از شرکت‌های فعال در خرید و فروش آنلاین مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف به خصوص صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی و… می‌باشد. این شرکت با ۲۰ سال تجربه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

خرید ان هگزان اصل و دریافت مشاوره رایگان خرید این محصول تنها با تماس با شماره تلفن‌های این شرکت ممکن است. شما عزیزان می‌توانید با ۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷ و ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲ تماس بگیرید و اطلاعات لازم را به دست آورده سفارش دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.