رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی شکم

به اهدای شلوار جین مورد علاقه خود فکر می کنید؟ آیا نمی دانید که آیا باید سایز بزرگتری بخرید تا چربی شکم خود را پنهان کنید؟ اما اگر به شما بگویم که می توانید شلوار جین مورد علاقه خود را نگه دارید و دیگر نیازی به پوشیدن لباس های گشاد برای پنهان کردن چربی های شکم خود ندارید، چه؟همه ما می دانیم که از دست دادن چربی شکم یک شبه اتفاق نمی افتد. با این حال، راه‌هایی برای ترکیب انتخاب‌های سبک زندگی خوب وجود دارد که به شما کمک می‌کند چربی شکم را در کوتاه‌مدت از بین ببرید!

بهترین نکته ها در مورد رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم

 برای از بین بردن چربی شکم از یک رژیم غذایی کامل پیروی کنید

غذاهای کامل مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای حفظ خود بدون افزودن قند یا چربی فرآوری شده اضافی به رژیم غذایی شما فراهم می کنند.

به جای تمرکز بر غذاهای خاصی که چربی شکم شما را می سوزاند، بهتر است به رژیم غذایی خود به عنوان یک کل فکر کنید. هیچ غذای جادویی وجود ندارد که بتواند چربی های شکم را بسوزاند. این مقدار جمعی از غذاهایی است که می خورید و سبک زندگی شما که این را تعیین می کند.

حقیقت این است که از دست دادن چربی شکم زمانی اتفاق می افتد که کل بدن شما وزن کم کند. کاهش چربی یک قسمت به سختی دارای شواهد پشتوانه ای است که ادعا کند می توانید دقیقاً مکان کاهش وزن را انتخاب و انتخاب کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، تمرکز بر رژیم غذایی کامل به شما کمک می کند تا به اهداف شکم صاف خود برسید زیرا مصرف چربی و قند اضافی را کاهش می دهد.

یک رژیم غذایی کامل چگونه به نظر می رسد؟

رژیم غذایی کامل شامل غذاهایی است که حداقل فرآوری شده است و بر غلات، میوه ها، سبزیجات و سایر غذاهای پر فیبر تمرکز دارد. به طور کلی، غذاهای کامل بسته بندی، کنسرو یا منجمد نیستند و تا حد امکان طبیعی هستند.

کاهش چربی شکم

برای رفع چربی شکم میان وعده های پر قند را کاهش دهید

کاهش مصرف غذاهای شیرین یکی از سخت ترین کارها است. متأسفانه، این میان وعده های شیرین پر کالری به چربی تبدیل می شوند و بخشی از آن چیزی می شوند که شکم را چاق می کند. این رول های سرسخت نتیجه انباشته شدن تنقلاتی است که می خوریم که حاوی کالری بالا و مواد مغذی کمی هستند.

با پرهیز از میان وعده های شیرین، سطح گلوکز ثابت تری خواهید داشت که انرژی شما را نسبتاً ثابت نگه می دارد و شما را وسوسه نمی کند که یک میان وعده دیگر با قند بالا بخورید. با این حال، فراموش نکنید که با خودتان مهربان باشید و هر چند وقت یکبار این اجازه را بدهید. به یاد داشته باشید، اعتدال کلیدی است.

چای سبز را به برنامه صبحگاهی و عصرانه خود اضافه کنید

این نکته یکی از موارد مورد علاقه من است زیرا یک راه ساده و آرامش بخش برای افزایش متابولیسم است. چای سبز حاوی ترکیبات فنلی است و دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی است که از سایر انواع چای بیشتر است. این ترکیبات موجود در چای سبز کمک زیادی به کاهش چربی شکم می کند.

اگر به دنبال راه هایی برای گنجاندن آن در سبک زندگی خود هستید، سعی کنید آب میوه های شیرین و نوشابه را با یک فنجان چای سبز گرم جایگزین کنید. به عنوان یک نوشیدنی صبحگاهی یا یک نوشیدنی آرام بخش در عصر عالی است.

 آب بنوشید

نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز برای هیدراتاسیون و متابولیسم ما مفید است. اگر فعال و ورزشکار هستید، مطمئن شوید که بیشتر آب می نوشید!

نکته: یک بطری آب به همراه داشته باشید و یادآوری های به موقع ایجاد کنید تا فراموش نکنید!

وقتی گرسنه هستید غذا بخورید تا چربی شکم تان از بین برود

 علائم تشنگی ما اغلب با علائم گرسنگی اشتباه گرفته می شود. گذشته از این، مواقعی وجود دارد که به دلیل اینکه جلوی تلویزیون هستیم یا دوستی کیسه چیپس را باز می کند، دوست داریم میان وعده بخوریم.

تشخیص اینکه چه زمانی واقعاً گرسنه هستید در مقابل زمان هایی که فقط از نظر اجتماعی غذا می خورید، مهم است. با پیروی از این تمرین، می توانید به آن کمبود کالری دست یابید که به کاهش چربی شکم کمک می کند.

خودتان میان وعده های سالم درست کنید

با در دسترس بودن گسترده اینترنت، هیچ بهانه ای برای کمبود خلاقیت در انتخاب میان وعده وجود ندارد. گزینه های سالم تری وجود دارد که خوشمزه و آسان هستند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به راحتی از وعده های غذایی خود خسته می شوید، به سادگی در وب جستجو کنید تا برخی از دستور العمل های میان وعده سالم و خوشمزه را که دوستان ما در سراسر جهان ارائه کرده اند، بیابید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که دستور العمل‌هایی با اطلاعات تغذیه ارائه می‌دهند و به کسانی که به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر هستند، ارائه می‌شوند.

رفع چربی شکم با کم کردن مصرف سودا

به همان اندازه که نوشابه خوشمزه به نظر می رسد، اگر هدفتان از بین بردن چربی شکم باشد، باید آن را کاهش دهید. سودا، مانند بسیاری از نوشیدنی های فرآوری شده، حاوی مقادیر زیادی قند است.

در مطالعه ای که در مکزیک انجام شد، مشخص شد که بین افزایش وزن و مصرف نوشابه ارتباطی وجود دارد. همچنین مشخص شد که به ازای هر وعده نوشابه ای که در روز می نوشید، ۶۰ دقیقه ورزش ممکن است به دلیل مکانیسم های پیچیده کالری مایع، آن کالری ها را بسوزاند.

نوشابه جدا از محتوای قند آن یک نوشیدنی گازدار است. این یعنی گاز اضافی در معده شما، که می تواند منجر به نفخ شود!

پیشنهاد می کنیم مقاله “سویا برای سلامتی خوب است یا بد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

اگر وعده های اصلی در بیرون از منزل هستید غذا همراه خودتان ببرید

میان وعده های بسته بندی شده از خانه یکی از ساده ترین راه ها برای کنترل آنچه می خورید هنگام خروج از خانه است.

می دانم که ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما به من اعتماد کنید، بعداً از من تشکر خواهید کرد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم در نهایت در بیرون از خانه غذا می‌خورند یا از ماشین‌های فروش تنقلات می‌خرند، گرسنگی غیرمنتظره است.

با این نکته، مهم است که از بازی جلوتر باشید و این گرسنگی را پیش‌بینی کنید. چیزی به سادگی بسته بندی یک ساندویچ تخم مرغ را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد. نه تنها در پول خود صرفه جویی می کنید، بلکه می توانید آنچه می خورید، ارزش غذایی و مقدار آن را نیز کنترل کنید.

بسته بندی میان وعده ها به شما امکان می دهد تا بر نوع غذایی که می خورید کنترل داشته باشید و یک توصیه رژیم غذایی عالی برای کاهش چربی شکم است.

 زمان صرف غذا تفاوت ایجاد می کند

در یک مطالعه اخیر، مشخص شد که زمان غذا خوردن ممکن است عاملی در تجمع چربی و اثربخشی کاهش وزن باشد.

همه ما اهمیت صبحانه را می دانیم و اینکه نخوردن آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. با این حال، در مقاله تحقیقاتی ، مشخص شد که خوردن ناهار دیرهنگام (ساعت ۳ بعد از ظهر) و دیر وقت شام نیز یکی از عوامل احتمالی افزایش وزن است.

همه ما یک ساعت بیولوژیکی داریم که متابولیسم و ​​هضم ما را تنظیم می کند. این به این معنی است که زمان خوردن وعده های غذایی ما می تواند به طور بالقوه بر میزان چربی انباشته شده و توانایی ما برای کاهش وزن تأثیر بگذارد.

اگر چاره ای جز شام دیرهنگام ندارید، حداقل دو ساعت قبل از خواب این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم

میوه ها و سبزیجات زیاد بخورید تا چربی شکم از بین برود

شرط می بندم از شنیدن این یکی خسته شده اید.

حقیقت پشت این نکته این است که میوه ها و سبزیجات دارای مواد مغذی مورد نیاز برای بدن سالم هستند. نه تنها این، بلکه حاوی فیبر هستند که به سیر نگه داشتن شما کمک می کند.اگر سیر و راضی هستید، کمتر به دنبال یک میان وعده پر کالری می روید.

میوه ها و سبزیجات نیز به طور کلی دارای کالری کمی هستند. یک سیب یا موز نسبت به شکلات تخته ای یا یک کیسه چیپس کالری کمتری دارد. بنابراین، فراموش نکنید که یک یا دو سیب را در طول روز بخورید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی شکم

این رژیم برای افرادی که فقط شکمشون بزرگه ولی اضاف وزن ندارن هم مناسبه ؟

با سلام به شما مخاطب گرامی
سوال نامفهوم است چون احتمال خیلی زیاد چاقی شکمی نشان دهنده اضافه وزن است ،اما در هر صورت ، مطالب منتشر شده در سایت حکم نسخه پزشک را ندارد و مطمئنا برای هر تصمیمی که مرتبط برای سلامتی تان است حتما با پزشک و متخصص مربوطه مشورت نمایید.
با تشکر از همراهی شما با سایت فارسیها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.