چه زمانی می توانید حرکت و لگد جنین را احساس کنید؟

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های بارداری احساس حرکت جنین است. زمان هیجان انگیزی است و احتمالاً مشتاق هستید که چند ضربه داخلی آرنج را تجربه کنید. بنابراین چه زمانی می توانید حرکت جنین را احساس کنید – و چه زمانی دیگران می توانند لگدهایی را از بیرون احساس کنند؟ علاوه بر این، چگونه می توانید تفاوت بین حباب های گاز و حرکت نوزاد را تشخیص دهید؟ (سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد!)

چه زمانی حرکت جنین را احساس می کنید؟

 این واقعاً به شخص بستگی دارد، اما برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید. تانیکوا میلر، پزشک متخصص زنان و زایمان و استادیار زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری در آتلانتا، می‌گوید اکثر افرادی که برای اولین بار باردار می‌شوند، بین هفته‌های ۱۸ تا ۲۰ شروع این حرکت را احساس می کنند.برای برخی از افراد ممکن است بیش از  هفته ۲۰ طول بکشد تا احساس حرکت کنند، اما قطعا باید تا ۲۴ هفته حرکت را تجربه کنید.

همانطور که این حس جدید را تجربه می کنید، ممکن است تعجب کنید که دقیقا چه احساسی دارید و چرا این اتفاق می افتد. یک قیاس این است که حرکات کودک کمی شبیه شناور است، زیرا کودک در مایع آمنیوتیک غوطه ور است. «تصور کنید به انتهای عمیق یک استخر می پرید. میلر می گوید نه تنها احساس بی وزنی می کنید، بلکه شروع به حرکت و بال زدن می کنید. در رحم، نوزادان انواع حرکات را انجام می دهند. آنها لگد می زنند، مشت می زنند و اطراف را تکان می دهند، و به احتمال زیاد از تحریک حرکت لذت می برند.

چه زمانی حرکت جنین را احساس می کنید؟

نحوه تجربه شما از حرکات اولیه جنین

عواملی وجود دارند که نحوه تجربه شما از حرکات اولیه جنین را شکل می دهند. بولتون می گوید: “محل جفت، اندامی که از جنین حمایت می کند، می تواند کیفیت و شدت احساساتی که شما احساس می کنید را تعیین کند.” میلر می گوید: اگر جفت قدامی دارید، به این معنی است که این اندام به دیواره جلوی رحم متصل است و میلر می تواند «به عنوان نوعی بالش برای جنین در حال پرش عمل کند.» برای این منظور، لگدها ممکن است کمتر قابل توجه باشند.

میلر توضیح می‌دهد: «افرادی که جفت قدامی دارند، حرکت کمتری را در قسمت جلوی شکم احساس می‌کنند و معمولاً ممکن است حرکت پهلوی بیشتری را گزارش کنند، به‌ویژه در قسمت‌های اولیه بارداری». با بزرگ‌تر شدن جنین، لگدها و غلت‌ها به طور کلی قوی‌تر می‌شوند و حرکت بیشتر قابل توجه‌تر می‌شود.»

چه زمانی می توانید حرکت جنین را در بارداری دوم احساس کنید؟

ممکن است تعجب کنید که چرا برخی از دوستان به نظر می‌رسد که بچه‌هایشان زودتر از شما حرکت می‌کنند. علاوه بر محل جفت، یکی دیگر از عوامل مهم این است که آیا اولین بارداری شما است یا خیر. میلر توضیح می دهد که کسانی که قبلا باردار بوده اند ممکن است زودتر متوجه حرکات شوند – معمولاً در حدود ۱۳ تا ۱۶ هفته. اساساً، این مادران می‌دانند که باید چه انتظاری داشته باشند و می‌توانند احساسات ظریف‌تری را تجربه کنند.

ممکن است یک جزء فیزیکی نیز در این وجود داشته باشد. میلر توضیح می‌دهد که اگر بارداری قبلی داشته‌اید، ممکن است دیواره‌های شکمی ضعیف‌تر یا دیاستاز رکتوم داشته باشید. این می تواند هر نوع حرکت کودک را قابل توجه تر کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چه زمانی بیشتر احساس می کنید جنین حرکت می کند؟

حرکات کودک در ساعات بعد از ظهر بیشتر قابل توجه است. میلر می‌گوید: «در طول روز که یک فرد باردار بیرون است، حواس‌پرتی عمومی ایجاد می‌شود و جنین با حرکت آرام می‌خوابد و به طور کلی فعالیت چندانی ندارد.» اما در عصر، زمانی که خود را آرام می کنید، ممکن است نسبت به حرکت کودک آگاهی بیشتری پیدا کنید.

علاوه بر این، بولتون می گوید، علاوه بر این، ممکن است به سادگی متوجه حرکات بیشتر در هنگام دراز کشیدن و بی حرکت شوید.بدن  و ساعت داخلی شما نیز هر دو نقش دارند. ریتم شبانه روزی جنین مستقیماً تحت تأثیر چرخه استراحت و تأثیرات هورمونی فرد باردار است. بنابراین فردی که شب کار می کند ممکن است در مقایسه با کسی که در طول روز کار می کند و در طول شب می خوابد، نوزادی مانند شب فعال نداشته باشد.
تبلیغات

 بولتون می‌گوید: جنین داخل رحم بعد از غذا خوردن شما فعال هستند و ممکن است به احساسات یا صداهای خاص شما پاسخ دهند. علاوه بر این، اگر در موقعیتی قرار بگیرید که برای آنها راحت نیست، احتمالاً این کار را انجام خواهند داد. با چرخیدن در اطراف به شما اطلاع دهد.

چه زمانی می توانید حرکت جنین را از بیرون احساس کنید؟

 معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های کودک به اندازه‌ای رشد کرده باشند که ضربات یا ضربه‌ای به اندازه کافی انجام دهند. مارچاند می گوید: بعد از ۲۴ هفته، یک ضربه خوب با یک دست روی شکم احساس می شود.

چند عامل دیگر وجود دارد که بر زمانی که دیگران می توانند حرکت کودک را از بیرون احساس کنند تأثیر می گذارد. میلر می‌گوید: «افراد دارای چندقلوها معمولاً ماهیچه‌های راست روده دارند که از مسیر خارج می‌شوند تا رحم از بیرون کمی راحت‌تر احساس شود. او اضافه می کند که چربی شکم نیز ممکن است نقش داشته باشد. “هرچه دیواره شکم ضخیم تر باشد، ممکن است برای کسی که در بیرون است احساس حرکات را دشوارتر کند.”

هر چند وقت یک بار باید حرکت کودک را در رحم احساس کنید؟

در هفته ۲۸، که میلر می‌گوید «زمانی است که الگوهای حرکتی قابل اعتمادتر می‌شوند»، پزشک یا مامای شما ممکن است به شما توصیه کند که شمارش ضربات را شروع کنید. اول از همه، سعی کنید آرام باشید. کمی زمان بگذارید تا هیدراته شوید (شاید نوشیدنی شیرینی مانند آب پرتقال را انتخاب کنید)، و در صورت امکان به پهلو بنشینید یا دراز بکشید.

سپس تعداد دفعاتی که کودک در یک دوره دو ساعته حرکت می کند را بشمارید. (توجه داشته باشید که لازم نیست لگد باشد – هر نوع حرکتی انجام خواهد داد). شما می خواهید حداقل ۱۰ حرکت کودک را در آن بازه زمانی تشخیص دهید. اگرچه ممکن است در ۳۰ دقیقه اول یا بیشتر از این به اصطلاح آزمایش، حرکت کافی را احساس کنید، دستورالعمل دو ساعته برای نوزادی که ممکن است چرت بزند، توضیح می دهد. «اگر ساعت خود را در شروع چرخه خواب شروع کنید، ممکن است در همان ساعت اول حرکات کمتری داشته باشید. میلر می‌گوید وقتی به ساعت دوم می‌روید و جنین شروع به بیدار شدن می‌کند، معمولاً باید ۱۰ حرکت را در آن زمان احساس کنید.

چگونه جنین را وادار به حرکت کنیم؟

چگونه جنین را وادار به حرکت کنیم؟

 اگر نمی‌دانید که چگونه کودک را به حرکت وادار کنید، رایج‌ترین توصیه این است که قبل از انجام تست شمارش لگد، چیزی شیرین بخورید یا بنوشید. مارچاند می‌گوید:اگر دیابتی هستید، به انواع توت‌ها یا پنیر فکر کنید، اگر دیابتی نیستید، به آب‌میوه یا آب نبات فکر کنید.

بولتون همچنین پیشنهاد می کند که سعی کنید ترجیحات خاص کودک را بررسی کنید. متوجه شوید که کودک شما به چه چیزی پاسخ می دهد. آیا صدای شما، نوشیدن آب سرد، غذاها یا موقعیت های خاص است؟ آیا زمانی که یوگا انجام می دهید یا موسیقی گوش می دهید آن را دوست دارند؟ آیا آنها همیشه در ساعت خاصی از روز فعال هستند؟» همه نوزادان متفاوت هستند – حتی در رحم.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.