خوشمزه ترین غذاهای کشور اندونزی

کشورهای آسیایی به دلیل تنوع غنی در فرهنگ و غذاها شناخته شده اند و بر اساس استانداردهای آسیایی، اندونزی طیف گسترده ای از غذاهای لذیذ را ارائه می دهد که هر زمان که به آن سفر کردید باید طعم آن را بچشید. در این لیست با خوشمزه ترین غذاهای اندونزی آشنا میشوید.

اندونزی به عنوان یک کشور صاحب کشاورزی، سرشار از محصولات کشاورزی مانند برنج، ذرت و بادام زمینی است. آب و هوای استوایی اندونزی همچنین اجازه می دهد تا میوه ها و سبزیجات مختلف در خاک آن رشد کنند که به نوبه خود امکان توسعه غذاهای مختلف را فراهم می کند که از یک منطقه به منطقه دیگر بسیار متفاوت است.

خوشمزه ترین غذاهای اندونزی

خوشمزه ترین غذاهای اندونزی

ناسی پادانگ

ناسی پادانگ یک غذای غنی از طعم است که از پادانگ اندونزی سرچشمه گرفته است. این یک وعده غذایی مبتنی بر برنج است که با غذاهای مختلف از جمله کاری، مرغ، ماهی و قسمت های مختلف گوشت گاو (گاهی اوقات حتی پای گاو) سرو می شود. بهترین راه برای خوردن ناسی پادانگ، به گفته ۹۹ درصد از اندونزیایی ها، این است که کارد و چنگال های خود را کنار بگذارید و با دستان (تمیز) خود را در آن فرو بروید.

راون (خورش گوشت گاو)

هنگامی که برای اولین بار به این غذای نگاه می‌کنید، آبگوشت سیاه و سفید ممکن است غیرعادی و غیرمعمول به نظر برسد. با این حال، اجازه ندهید زیبایی شناسی شما را فریب دهد. آبگوشت سیاه حاصل از کلواک (پانگیوم) است که به عنوان یکی از ادویه های اصلی این غذای گوشت گاو استفاده می شود.فرآیند پخت آهسته باعث می‌شود که طعم آن به اعماق گوشت نفوذ کند و آنقدر نرم شود که در دهان ذوب شود.

پیسل (سالاد سبزیجات مرزه)

Pecel یک سالاد سبزیجات اندونزیایی است که حاوی سبزیجات آب پز مختلف با سس بادام زمینی تند به عنوان رویه است. Pecel از جاوا شرقی سرچشمه گرفته است، اما با این وجود، هر شهر در منطقه نسخه مخصوص به خود را با چندین تفاوت دارد.

در حالی که نام pecel به غذای سبزیجات آب پز اشاره دارد، اغلب با برنج، تمپه و کراکر سرو می شود – از این رو اغلب کلمه “nasi pecel” (برنج pecel) را در منوی رستوران خواهید دید. اندونزیایی ها اغلب پیسل را به عنوان نسخه محلی سالاد غربی می نامند، اما به جای سس مایونز، از سس بادام زمینی خوش طعم تر (یا اغلب به آن سامبال پسل) استفاده می شود.

ناسی اودوک

ناسی اودوک یکی دیگر از غذاهای معروف اندونزیایی است که منشا آن جاکارتا است. در حالی که از نظر ظاهری شبیه برنج بخارپز است، به دلیل ادویه‌هایی که در فرآیند پخت آن دخیل هستند طعم بسیار بهتری دارد.

دانه های برنج باید در شیر نارگیل همراه با برگ بو، برگ لیموترش، لیمو و گالینگاله پخته شود تا طعم لذیذ ناسی اودوک ایجاد شود. مانند بسیاری دیگر از غذاهای اندونزیایی، ناسی اودوک اغلب با غذاهای مختلف دیگر مانند تخم مرغ آفتابی، تمپه و مرغ همراه با پاشیدن موسیر سرخ شده و یک قاشق سامبال سرو می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین غذاهای کره ای که طرفداران زیادی دارد” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ناسی گورنگ

در حالی که برنج سرخ شده در سراسر آسیا معروف است، یکی از محبوب ترین غذاهای راحتی در اندونزی است.

برداشت اندونزی از برنج سرخ شده اغلب شامل سس سویا شیرین، تخم مرغ درشت، مرغ خرد شده، برش های هات داگ، و همچنین خیار ترشی و هویج (آکار) است. اگر به دنبال امتحان یک نسخه متفاوت از برنج سرخ شده هستید، رستوران های زیادی در اندونزی وجود دارند که ناسی گورنگ گیلا را ارائه می دهند که بسیار گرمتر از برنج سرخ شده معمولی است.

Bubur Ayam (فرنی مرغ)

غذاهای کشور اندونزی

همه در اندونزی با فرنی مرغ – یا بوبور ایام آشنا هستند. این غذای صبحانه معروف کشور، یک فرنی برنجی خوشمزه است که با سس سویا، کراکر، موسیر سرخ شده، بادام زمینی سرخ شده و مرغ خرد شده سرو می شود.

معمولاً می‌توانید فروشندگان خیابانی را پیدا کنید که از ساعت ۶ صبح شروع به فروش بوبور آیام می‌کنند، و معمولاً تا ۱۰ صبح تمام میکنند.

ایام تالیوانگ

ایام تالیوانگ یک غذا با مرغ است که از نوسا تنگگارای غربی سرچشمه گرفته است. مرغ باید با ادویه ای که شامل فلفل خشک، موسیر، سیر، گوجه فرنگی، رب میگو سرخ شده، گلنگال، شکر قهوه ای و نمک است تفت داده شود.این غذای مرغ دودی معمولاً با سس سامبال اضافی، برنج کباب، کلم پیچ سرخ شده و سبزیجات تازه به عنوان چاشنی با طراوت سرو می شود.

ایام بتوتو

اگر قبلاً از بالی دیدن کرده اید، به احتمال زیاد ayam betutu را امتحان کرده اید – زیرا یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی در جزیره است.

مرغ برای این غذا باید چند ساعت در ادویه ها و چاشنی های مختلف مرینیت شود – اما اکثر آنها توصیه می کنند آن را یک شب در یخچال بگذارید. پس از اینکه مرینیت کامل شد، مرغ در آتش پوسته تفت داده می شود تا خوب پخته شود. آتش پوسته با حرارت کم به یک آشپز خوب اجازه می دهد تا مرغ لطیف و در عین حال آبدار را طوری تحویل دهد که گویی به جای کبابی بخارپز شده است.

اوپور ایام (سوپ مرغ تند)

اوپور ایام یکی از غذاهای خاص عید فطر برای مسلمانان اندونزی است. این غذا عمدتاً مرغ پخته شده در شیر نارگیل و چندین ادویه دیگر از جمله برگ بو، علف لیمو، گالنگال و سایر چاشنی های اندونزیایی است.

اوپور آیام معمولاً با برنج بخارپز و سایر اشکال آن مانند کتوپات (کیک برنجی الماسی شکل) و لوتوننگ (کیک برنجی لوله ای) سرو می شود.

 آسینان (ترشی سبزیجات و میوه ها)

آسینان یکی دیگر از محبوب ترین غذاها در اندونزی است که اغلب مردم را با فرآیند تهیه خود مبهوت می کند. به طور خلاصه، آسینان نوعی غذای ترشی است که از پخت غذا با سرکه یا نمک تهیه می شود. دو نوع امضا از آسینان در اندونزی وجود دارد: Asinan Betawi و Asinan Bogor.

Asinan Betawi عمدتاً سبزیجات پخته شده با نمک را پوشش می دهد. رایج ترین سبزیجاتی که برای آسینان بتاوی استفاده می شود سبزی خردل، کلم، کاهو و جوانه لوبیا است. گاهی اوقات می توانید آسینان بتاوی را به شکل توفوی پخته شده با نمک نیز پیدا کنید.

از طرف دیگر، آسینان بوگور عمدتاً میوه های پخته شده با سرکه را پوشش می دهد. آسینان بوگور از میوه های مختلفی استفاده می کند، اما رایج ترین آنها انبه، پاپایا، عنبرلا، جیکاما، آناناس و سیب آبی است. Asinan یکی از بهترین غذاها برای میان وعده در سفرهای جاده ای طولانی است زیرا فروشندگان آنها آنها را در چراغ های راهنمایی و چادرهای کنار جاده عرضه می کنند.

 کاردوک (سالاد سبزیجات تازه)

کاردوک یکی دیگر از غذاهای مبتنی بر سبزیجات اندونزی است که شباهت قابل توجهی به پیسل دارد. اما یک چیز کاردوک را از سایر غذاهای گیاهی اندونزی متمایز می کند: کاردوک به جای جوشاندن سبزیجات قبل از سرو، همه مواد را تازه و نپخته سرو می کند.

سبزیجات معمولی که برای تهیه کاردوک استفاده می شود عبارتند از خیار، جوانه لوبیا، ریحان، لوبیا بلند، کلم و بادمجان. از سس بادام زمینی نیز برای افزودن مقداری طعم به غذای سبزی ملایم و با طعم طبیعی استفاده می شود. سس بادام زمینی که برای خیس کردن کاردوک استفاده می شود معمولاً حاوی بادام زمینی، فلفل قرمز، گلنگال، شکر جاوه ای، سرکه و خمیر میگو است.

Indomie (نودل فوری)

اگرچه از نظر فنی Indomie یک برند نودل فوری است، اما یکی از معروف ترین غذاهایی است که تا کنون از اندونزی بیرون آمده است. حتی اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، به احتمال زیاد با محبوب ترین نودل های فوری اندونزی در فروشگاه های مواد غذایی مورد علاقه خود مواجه شده اید.

طعم نمادین و کاربردی Indomie آن را به گزینه ای عالی برای یک میان وعده سریع یا رفع هوس های شما در اواخر شب تبدیل می کند.

 Mie Aceh (نودل تند)

غذاهای کشور اندونزی

اگر صحبت از نودل شد، می آچه (آچه نودل) یک غذای اندونزیایی غیر فوری و با طعم غنی است که هر زمان که به این کشور آمدید باید آن را امتحان کنید.

همانطور که از نام آن پیداست، mie Aceh از آچه، اندونزی سرچشمه گرفته است. رشته ای که برای میه آچه استفاده می شود بسیار ضخیم تر است و در مقایسه با سایرین حجم بیشتری دارد. کل غذای Mie Aceh نیز رنگ نارنجی مشخصی دارد، که تشخیص آن را آسان می‌کند که آیا تا به حال در رستوران یکی را پیدا کرده‌اید. Mie Aceh معمولاً با غذاهای دریایی مانند ماهی مرکب یا میگو بسته بندی می شود.

گادو-گادو (سالاد سبزیجات)

به عنوان یکی دیگر از غذاهای مبتنی بر سبزیجات، گادو-گادو یک غذای سالم است که از سبزیجات پخته شده مختلف از جمله لوبیا بلند، تمپه، توفو، ذرت، هویج و خیار درست می شود. با این حال، این غذا همیشه گیاه‌پسند نیست زیرا اغلب با یک تخم‌مرغ پخته شده سرو می‌شود – پس این را در نظر داشته باشید.

گادو-گادو از سس بادام زمینی شیرین برای چسباندن همه مواد به هم استفاده می کند – بر خلاف پیسل که از سس بادام زمینی شور و تند استفاده می کند.

 رندانگ (گوشت گاو آهسته پخته)

رندانگ یکی از محبوب‌ترین غذاها در اندونزی است و از آن به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای جهان یاد شده است. به طور خلاصه، رندانگ گوشت گاو آرام پخته شده با ادویه ها و چاشنی های مختلف برای ایجاد طعم خوش طعم است.

برای تهیه رندانگ، به شیر نارگیل، چیلی، زنجبیل، گلنگال، زردچوبه، موسیر، علف لیمو، سیر و سایر ادویه‌ها نیاز دارید تا گوشت گاو (یا انواع دیگر گوشتی که می‌خواهید استفاده کنید) تا ۴ ساعت آرام بپزید. این فرآیند کند پخت، همان چیزی است که بافت غنی و خامه‌ای آن را به مرکز گوشت می‌دهد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.