طرز تهیه سینی مزه برای کودکان

سینی مزه کودک یک تکنیک ساده برای ترغیب کودکان نوپا به امتحان غذاهای جدید است. این یک راه واقعاً عالی برای سرگرم کردن زمان غذا برای کودک نوپا (مخصوصاً افراد حساس) و راهی آسان برای معرفی غذاهای جدید است. در این مقاله میخواهیم شما را با طرز تهیه سینی مزه خوشمزه و سالم آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی برای مهمانی هایتان آنها را درست کنید و لذت ببرید.

آیا برای سینی مزه نیاز به سینی خاصی است؟

برای ایجاد یک سینی فینگر فود، می توانید تقریباً از هر چیزی که در آشپزخانه خود دارید که دارای محفظه های کوچک است استفاده کنید. مینی مافین و سینی های مکعب یخ واقعا خوب کار می کنند. به یاد داشته باشید که کودکان نوپا شکم‌های کوچکی دارند، بنابراین بخش‌های بزرگ می‌تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

تقریباً می توانید هر آنچه را که در یخچال یا انباری دارید در سینی قرار دهید. شما حتی می توانید همه را با همان رنگ انجام دهید، بنابراین یک سینی قرمز و روز بعد یک سینی نارنجی … فقط با آن لذت ببرید!

 

ایده های جالب سینی غذای کودک نوپا

 

یک ترفند کوچک برای سینی مزه

سعی کنید بیشتر سینی را با غذاهایی که می‌دانید می‌خورند پر کنید، سپس چند غذای جدید را مخفیانه وارد کنید.

یک ترفند عالی دیگر این است که افراد کوچک را در انتخاب غذا شریک کنید. اگر آنها را انتخاب کرده باشند، به احتمال زیاد آنها را می خورند. اجازه دهید آنها نیز سینی را پر کنند… بله، ما می دانیم که نیاز به حوصله دارد، اما کودکان نوپا دوست دارند درگیر کمک شوند.

طرز تهیه سالاد ماکارونی تابستانی به همراه سس خوشمزه

ایده های جالب سینی غذای کودک نوپا

غذاهای نارنجی

غذاهای نارنجی فقط کمی عالی هستند. این میوه ها و سبزیجات خوش طعم نه تنها طعم شگفت انگیزی دارند، بلکه به لطف زآگزانتین، فلاونوئیدها، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین A، بدن های کوچک را به انواع مختلف تقویت می کنند.

آنها به سلامت چشم کمک می کنند (به یاد داشته باشید به بچه ها بگویید هویج به شما کمک می کند در تاریکی ببینید!)
تقویت مفاصل سالم
با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کنید
به تعادل pH در بدن کمک می کند
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
استخوان های سالم تری می سازد

سینی مزه قرمز

غذاهای قرمز دنیای ما را تکان می دهند، آنها جواهری از مادر طبیعت هستند و بچه ها به اندازه کافی سیر می شوند. و این چیز خوبی است، زیرا آنها حاوی لیکوپن، اسید الاژیک، کورستین، هسپریدین، فیبر، ویتامین A و ویتامین C هستند. و این بدان معناست که آنها به موارد زیر کمک می کنند:

محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر
محافظت در برابر بیماری های قلبی
کاهش فشار خون

ایده های جالب سینی غذای کودک نوپا – غذاهای سبز

شاید سبز بودن آسان نباشد، اما افزایش مصرف غذای سبز کودکان واقعاً آسان است. سبز شدن بیشتر در رژیم غذایی آنها به معنای افزودن کلروفیل، فیبر، لوتئین، زآگزانتین، کلسیم، فولات، ویتامین C و بتاکاروتن به بدن کوچک آنهاست. و این همه کمک می کند:

خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید
سطح کلسترول را کاهش دهید
شما را منظم نگه دارد
حمایت از سلامت چشم
تقویت سیستم ایمنی بدن
بچه ها را سالم نگه دارید

طرز تهیه سینی مزه

برنامه داشته باشید. اولین قدم برای ایجاد یک بشقاب فینگر فود، داشتن یک برنامه است. به چه کسی و به چند نفر خدمت خواهید کرد؟ محل برگزاری چیست – داخل یا خارج خانه؟ اجازه دهید این اندازه بشقاب شما را تعیین کند، پس از آن می توانید تصمیم بگیرید که چه تعداد مواد تشکیل دهید.

فصلی فکر کنید همانطور که در بالا ذکر شد، اگر در زمان خاصی از سال یا حتی زمان خاصی از روز هستید، این می تواند به شما کمک کند که چه چیزهایی را در نظر بگیرید. شامل محصولات فصلی و گوشت و پنیر تازه می شود.

 علاوه بر بشقاب خود، می‌خواهید یک کاسه کوچک (یا دو یا سه، بسته به اندازه بشقاب) نیز قرار دهید. این باعث ایجاد ارتفاع و جنبه بصری می شود که مردم به آن نگاه می کنند. دیپ های خانگی را با قاشق در کاسه ها بریزید (یا در صورت نیاز آماده بخرید). مخلوط‌های آجیل یا هر غذایی را که خیلی مرطوب است در کنار چیز دیگری در ظرف کوچکی که تبدیل به یک نقطه کانونی می‌شود، اضافه کنید. این کاسه ها را حتما در اطراف بشقاب پهن کنید و کنار هم نباشید.

رنگ های خود را تغییر دهید مگر اینکه تابلوی رنگی یک یا دو تم انجام می دهید، رنگ های مشابه را کنار هم قرار ندهید. اغلب بسیار آسان است که مقدار زیادی رنگ زرد در کنار زرد داشته باشید، اما این برای چشم کسل کننده است – داشتن غذاهای رنگی متضاد در کنار یکدیگر بسیار جذاب تر است.

به بافت هم فکر کنید. برخی از غذاها مرطوب هستند، و بدیهی است که شما باید مراقب باشید که آنها را در چه چیزی قرار می دهید. به عنوان مثال، تکه های هندوانه یا آناناس را درست در کنار کراکر یا آجیل قرار ندهید. در عوض، آنها را در کنار چیزی مانند انگور یا حتی پنیر قرار دهید تا خیس نشوند. پوست خیار را نگه دارید که در برابر آب/غذاهای مرطوب مقاوم باشد.

 

طرز تهیه سینی مزه به آسانی

 

عناصر

۶ عدد کراکر کوچک
۴۰ گرم خیار، ورقه شده
۴۰ گرم هویج، ورقه شده
۴۰ گرم فلفل مخلوط، خلال شده
۴۰ گرم هوموس کم‌چرب

در یک بشقاب یا ظرف مناسب، کراکرها را در یک طرف و خیار، هویج و فلفل مخلوط شده را در طرف دیگر بسته بندی کنید.
اگر دوست داشتید با یک نوار تا شده بین آنها فاصله ایجاد کنید. هوموس را در یک کاسه و پیاله وسط قرار دهید.

نکته آشپز: در صورت تمایل می توانید یک میان وعده شیرین نیز اضافه کنید. مثلا یک شکلات کوچک یا کیک خانگی برش زده که روی ان را تزیین کرده باشید هم میتواند برای بچه ها جذاب و خوش رنگ و لعاب باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.