بهترین غذاهای کره ای که طرفداران زیادی دارد

غذاهای عالی کره ای را می توان تقریباً در همه جای سئول پیدا کرد، از فروشندگان خیابانی در امتداد کوچه های باریک گرفته تا رستوران های درجه یک در هتل های ۵ ستاره. بسیاری از این غذاهای لذیذ کره ای برای بیش از ۲۰۰۰ سال وجود داشته اند و فقط توسط خانواده های سلطنتی در کره مصرف می شدند. امروزه غذاهای کره ای به قدری محبوب شده اند که مردم محلی و گردشگران آنها را به عنوان غذاهای خوش طعم، تند، دلچسب و مغذی توصیف می کنند که می توان در هر زمانی از روز از آن لذت برد. ما فهرستی از برترین غذاهای کره ای را گردآوری کرده ایم که شما را با آنها آشنا میکند.

معروف ترین غذاهای کره ای

کیمچی

معروف ترین غذاهای کره ای

این غذای کره ای بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و به دوران سلسله شیلا برمی گردد. کیمچی از کلم ، تربچه، کدو تنبل، پیاز، زنجبیل و پیازچه به همراه پودر چیلی، سیر له شده و غذاهای دریایی تشکیل شده است .

با بیش از ۲۰۰ تنوع موجود در سئول، این غذای سنتی به تنهایی یا با برنج سفید خورده می شود و به فرنی، سوپ و کیک برنجی اضافه می شود. کیمچی همچنین پایه بسیاری از غذاهای مشتق شده مانند خورش کیمچی (کیمچی جیجیگا)، پنکیک کیمچی (کیمچی جون) و برنج سرخ شده کیمچی است.

غذای کره ای بیبی باپ

یکی دیگر از مواردی که در سفر به سئول باید امتحان کنید، بیبی‌باپ است، یک غذای سیرکننده و مغذی که به طور گسترده در رستوران‌ها، فودکورت‌ها و بازارهای خیابانی موجود است. بسته به منطقه و موادی که استفاده می شود، بیبی باپ می تواند به عنوان یک غذای گوشتی یا گیاهی سرو شود.

رایج‌ترین بی‌بی‌باپ شامل برنج گرم است که روی آن سبزیجات مخلوط، گوشت گاو یا مرغ، و تخم‌مرغ خام، و همچنین سس سویا و یک عدد خمیر فلفل چیلی برای چاشنی قرار می‌گیرد. ایده آل برای دوستداران غذاهای دریایی، نوعی از این غذای برنج کره ای به نام hoedeopbap وجود دارد که جایگزین گوشت با غذاهای دریایی خام مانند سالمون، ماهی تن می شود.

کیک برنج قرمز (tteokbokki)

Tteokbokki یک غذای خیابانی سنتی کره ای است که با تکه های ضخیم گاراتوک (کیک برنج آب پز)، کیک ماهی، پیاز، سیر خرد شده، نمک، شکر و سبزیجات مختلف که در سس فلفل قرمز شیرین سرخ شده درست می شود. این میان‌وعده محبوب که به‌خاطر مجموعه قرمز-نارنجی روشنش متمایز است، معمولاً در اغذیه فروشی ها مستقل فروخته می‌شود.

بولگوگی

بهترین غذاهای کره ای

Bulgogi متشکل از برش های نازک گوشت گاو ترش شده است که در کنار پیاز خرد شده، فلفل سبز و سیر با استفاده از ذغال سوز پخته می شود و در نتیجه طعم دودی متمایز ایجاد می کند. قبل از کباب کردن، گوشت بین ۲ تا ۴ ساعت در مخلوطی از سس سویا، روغن کنجد، فلفل سیاه، سیر، پیاز، زنجبیل و شکر قرار می گیرد تا طعم و لطافت آن بیشتر شود.

این غذا همچنین کنار سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج سرو می‌شود که برای پیچیدن یک تکه گوشت پخته و اغلب همراه با سمجنگ (رب تند) و کیمچی استفاده می‌شود.

مرغ سرخ شده کره ای

مرغ سرخ شده کره ای ، فست فود آمریکایی را با طعم منحصر به فرد خود می گیرد. بر خلاف همتایان آمریکایی خود، مرغ را با یک سس شیرین و تند پوشانده اند (برخی رستوران ها فلفل سبز را در داخل خمیر اضافه می کنند تا طعم تندتری داشته باشند) قبل از اینکه آن را دو بار در روغن نباتی سرخ کنند.

در نتیجه، گوشت در داخل بسیار آبدار است، در حالی که پوست کمی کوبیده شده ترد و دارای چربی بسیار کمی است. این یک وعده غذایی محبوب برای شام است .

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

جاجانگمیون

jajangmyeon یک غذای همجوشی کره ای-چینی، از رشته فرنگی دست ساز گندم غلیظ استفاده می کند که روی آن برش های خیار خام و مخلوطی از خمیر سویای سیاه نمک، گوشت خرد شده و سبزیجات است. این غذای دلچسب رشته فرنگی با قیمت از ۵۰۰۰ وون به بعد، برای زمانی که نیاز به یک وعده غذایی سریع دارید که کیف پول را خالی نکند عالی است.

غذای کره ای Hotteok

Hotteok از خوشمزه تا فوق العاده شیرین تفسیر میشود ، نوعی پنکیک است که با شربت شیرین می شود. این یکی از محبوب ترین تنقلات خیابانی در کره جنوبی است و فهمیدن دلیل آن سخت نیست! این می تواند شامل افزودنی هایی مانند بادام زمینی له شده یا دارچین باشد و معمولاً در ماه های زمستان برای گرم کردن مسافران سرد در صبح های سرد مصرف می شود.

جیرانپانگ

 نام این اسنک خیابانی به “نان تخم مرغی” ترجمه می شود و دقیقاً همین است.یک نان سبک، کرکی و کوچک از نان شیرین که حاوی یک تخم مرغ کامل است. چاشنی های رایج شامل ژامبون، پنیر یا گیاهان تازه مانند جعفری است.

odeungeo Jorim – ماهی خال مخالی سرخ شده

بهترین غذاهای کره ای

Godeungeo jorim به لطف طعم فوق العاده اش در کوتاه ترین زمان قلب شما را می رباید. این دستور پخت ماهی خال مخالی و تربچه را با هم در سس سویا پخته شده برای طعمی آجیلی ترکیب می کند. به همین دلیل است که باید بلافاصله از آن لذت ببرید.

وقتی به این شکل ذخیره شود، مجذوب طعم شیرین و شور تربچه می شوید. لقمه ای از ماهی خال مخالی غنی و لطیف و لذت بردن از عطر فوق العاده دیگ ماهی سرخ شده فوق العاده است. اولین دستور پخت جوریم در قرن نوزدهم در کتاب آشپزی کره ای ظاهر شد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.