آشنایی با معروف ترین غذاهای پاکستانی

اگر تا به حال به یک رستوران پاکستانی رفته اید، احتمالاً با انبوهی از غذاهای لذیذی که در دسترس شماست آشنا شده اید. هر غذای پاکستانی دارای طعم منحصر به فردی است و کام شما را راضی می‌کند. در اینجا هفت غذای بسیار معروف پاکستانی وجود دارد که بیشترین لذت را از چشیدن طعم آنها خواهید برد.

معروف ترین غذاهای پاکستانی

بریانی

این غذا شاید شناخته شده ترین غذا در پاکستان باشد. بریانی یک غذای برنجی است که با مرغ، گوسفند یا گوشت گاو ترکیب می شود. بیشتر به خاطر برنج باسماتی خوشمزه اش که توسط زردچوبه و سایر ادویه ها و گیاهان زرد رنگ می شود، شناخته شده است. بریانی همچنین از گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و لیمو کاملاً پخته شده برای افزودن معطر، بافت و طعم‌های مکمل سود می‌برد.

 کباب

یکی دیگر از غذاهای معروف پاکستانی، کباب گاو است، که گوشت گوساله ای است که به خوبی کباب شده و به کمال آبدار می رسد. کباب ها را به طور سنتی با پیاز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای به سیخ می کشند. کباب گاو را می توان به تنهایی خورد. با این حال، آنها را می توان با برنج دم کرده گیاهی یا در پیتای گرم پیچیده کرد.

 مرغ تیکا

Chicken Tikka مرغ بدون استخوان پخته شده یا کبابی است که در ادویه جات ترشی جات و داهی ترشی شده است – که به عنوان ماست نیز شناخته می شود. می توان آن را در بشقاب یا سیخ های داغ سرو کرد. مرغ Tikka به طور سنتی به تنهایی خورده می شود اما با نان نان نیز بسیار لذت بخش است.

سمبوسه‌

سمبوسه‌ها که قرار است به‌عنوان میان‌وعده‌ای سبک مصرف شوند، به‌طور باورنکردنی سیرکننده هستند، به طوری که اگر مراقب وعده‌هایتان نباشید، می‌توانند غذاهای اصلی را خراب کنند! اینها عمدتاً سیب زمینی آب پز، فلفل سبز و سبزی های ریز خرد شده هستند که در پوسته مثلثی پوشیده از آرد پیچیده شده اند. آنها همچنین می توانند با گوشت چرخ کرده بره، مرغ یا گوشت گاو پر شوند.

 حلیم

حلیم یکی دیگر از خورش های پاکستانی است که زمان بسیار زیادی برای تهیه آن نیاز دارد. این مخلوط از چندین غذای اصلی پاکستانی مانند گندم، جو و گوشت چرخ کرده (گوشت گوسفند، گاو یا مرغ) است. آماده سازی به طور سنتی زمان زیادی می برد زیرا عدس و ادویه های مخصوص زمان زیادی می برد تا به درستی با گوشت چرخ کرده ترکیب شوند. نتیجه یک خمیر منحصر به فرد و خوش طعم است که اشتیاق شما را برآورده می کند.

حلوا پوری

آشنایی با معروف ترین غذاهای پاکستانی

حلوا پوری یک صبحانه سنتی پاکستانی و هندی است که حاوی پودینگ سمولینا یا حلوا و خمیر سرخ شده نرمی به نام پوری است. حلوا معمولاً با مخلوطی از بلغور سرخ شده و شربت شکر تهیه می شود که سپس با مغزهایی مانند پسته و بادام ترکیب می شود.

این غذای شیرین با مواد معطری مانند هل سبز و میخک طعم‌دار می‌شود و معمولاً با رنگ‌های خوراکی زرد یا نارنجی تقویت می‌شود تا غذای زنده‌تری داشته باشید. پوری نان سرخ شده نرم و پفکی است که از خمیری تشکیل شده است که با آرد، آب، نمک و روغن درست می شود.

دسر زرد

این یک دسر شیرین و معطر پاکستانی است که از برنج باسماتی پخته شده با شیر و شکر تشکیل شده است. برنج در کنار رنگ‌های خوراکی طبیعی طبخ می‌شود که به غذا رنگ زرد غیرمعمول می‌دهد و ترکیبی از ادویه‌های سنتی، معمولا هل، دارچین و زعفران.

اغلب شامل کشمش و آجیل بوداده خرد شده مانند پسته، بادام یا گردو نیز می شود. زردا یک غذای غنی و جشن محسوب می‌شود که معمولاً در مناسبت‌های خاص سرو می‌شود، اما یک دسر روزانه عالی را نیز با یک فنجان چای با طراوت میل می‌کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین غذاهای کره ای که طرفداران زیادی دارد” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ساجی

ساجی یک غذای محبوب پاکستانی است که از استان بلوچستان سرچشمه می گیرد. از گوشت بره یا مرغ ترشی، سیخ شده و بریان شده تشکیل شده است. گوشت معمولاً در نمک ترشی می‌شود، اگرچه می‌توان آن را با خمیر پاپایای سبز ترکیب کرد یا با سیب‌زمینی و برنج پر کرد.

به طور سنتی، مرغ‌های کامل را روی آتش باز تفت می‌دهند تا چوب در حال سوختن طعم دودی به گوشت بدهد. هنگامی که گوشت به درستی آماده می شود، گوشت باید از بیرون ترد، در عین حال از داخل آبدار و لطیف باشد و مصرف کنندگان اغلب قبل از خوردن آب لیمو را روی گوشت می مالند.

پاراتا

پاراتا به رنگ قهوه ای طلایی، پوسته پوسته و لایه لایه، نوعی نان هندی است که معمولاً برای صبحانه مصرف می شود. این نام از ترکیب دو کلمه parat و atta (آرد) گرفته شده است که به خمیر پخته شده و لایه لایه اشاره دارد. این شامل آرد کامل گندم است که در روغن هندی (کره شفاف هندی) پخته می شود و به شکل های گرد، مثلثی، مربعی یا هفت ضلعی است.

پاراتاها اغلب با موادی مانند سیب زمینی آب پز، گل کلم، سیر، زنجبیل، چیلی، پنیر یا تربچه پر می شوند. آنها گاهی اوقات با ترشی، ماست، چاتنی خانگی یا کاری گوشت و سبزیجات همراه هستند. در پنجاب، پاراتا به طور سنتی با لاسی، نوشیدنی محبوب مبتنی بر ماست، میل می شود.

خورشت نیهاری

معروف ترین غذاهای پاکستانی
نیهاری یک غذای محبوب بر پایه گوشت است که از دهلی قدیم سرچشمه می گیرد. هنگامی که پاکستان در سال ۱۹۴۷ استقلال خود را به دست آورد، مهاجران زیادی از دهلی در کراچی ساکن شدند، جایی که رستوران های خود را تأسیس کردند، بنابراین نار با غذاهای پاکستانی نیز مرتبط است.

این غذا از گوشت آرام پخته شده مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند یا مرغ تشکیل شده است. گوشت را همراه با استاک و ادویه های متعدد مانند زیره، میخک، گارام ماسالا و هل در ظرف های بزرگی که با خمیر بسته می شود، می پزند. پخت و پز درست نحری بین ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد و به طور سنتی برای صبحانه مصرف می شود، زیرا نام این غذا از کلمه عربی نهار به معنی صبح گرفته شده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.