طرز تهیه مارمالاد پوست پرتقال بدون تلخی

در فصل زمستان که پرتقال از میوه های اصلی این فصل است تهیه مارمالاد پرتقال میتواند کار ساده ای باشد. این دستور پخت فوری مارمالاد پرتقال یک راه مطمئن برای آوردن طراوت به صبح شما است و طعم صبحانه ای لذیذ را به شما میبخشد. مارمالاد پوست پرتقال با پوست پرتقال به همراه شیرینی ملایمش برای صبحانه عالی است. اکثر مردم در تهیه مربای خانگی پوست پرتقال مردد هستند زیرا فکر می کنند تلخ خواهد بود. اما با این ترفند که به شما می گویم مربا اصلا تلخ نمی شود و برای کاهش تلخی پوست پرتقال نیازی به افزودن چند پیمانه شکر نیست.

طرز تهیه مارمالاد پوست پرتقال بدون تلخی

مواد اولیه

۳ عدد پرتقال سایز متوسط
شکر ۲ لیوان
۲ لیوان آب
۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

نحوه پخت مرحله به مرحله مارمالاد پوست پرتقال

مرحله ۱

ابتدا پرتقال ها را خوب آبکشی کرده و پوست آن ها را بگیرید. سپس مغزهای سفید را با یک چاقوی تیز بردارید، سپس به صورت نوارهای نازک برش دهید. تمام سعی خود را بکنید تا قسمت های سفید کاملاً جدا شوند زیرا این مغزهای سفید مارمالاد را تلخ می کند.

گام ۲

پس از بریدن پوست پرتقال، با یک چاقوی تیز، سر و ته پرتقال را برش دهید. مغز سفید را کاملا از خود پرتقال جدا کنید. چاقو را درست در کنار غشاها قرار دهید و فقط قطعات را برش دهید. این کار را دور پرتقال انجام دهید و تمام قسمت ها را برش دهید.

مرحله ۳

پوست پرتقال را در قابلمه ای بریزید و روی آن آب بپوشانید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. بعد از چند دقیقه در آبکش صاف کنید و با آب سرد بشویید. سپس این مراحل را دو بار دیگر تکرار کنید. اگر هنوز مزه آن تلخ بود یکی دوبار بجوشانید.

مرحله ۳

شکر و ۲ پیمانه آب و آبلیمو را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شکر حل شود سپس تکه های نرم پرتقال و پوست پرتقال را به آب اضافه کنید و بگذارید مارمالاد بجوشد و با حرارت ملایم غلیظ شود. . مارمالاد را حدود ۴۰ دقیقه بپزید. سپس مارمالاد را تست کنید، اگر جا افتاد از روی حرارت بردارید.

مرحله ۴

مارمالاد پرتقال را در ظرف در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

طرز تهیه مارمالاد پوست پرتقال بدون تلخی

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه نان موز و نان سیب زمینی،خوشمزه و جدید” را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونه تلخی پوست پرتقال را از بین ببرید؟

ابتدا پوست پرتقال را با پوست کن یا چاقوی تیز جدا کنید و تمام سعی خود را بکنید تا قسمت های سفید آن ( مغز) کاملا جدا شود، زیرا این قسمت های سفید باعث تلخ شدن مارمالاد می شود. پوست پرتقال را طوری برش دهید که طول هر کدام حدود ۱٫۵ اینچ باشد.

پوست پرتقال را در قابلمه ای بریزید و روی آن آب بپوشانید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. بعد از ۳ تا ۵ دقیقه در آبکش صاف کرده و با آب سرد بشویید. سپس این مراحل را دو بار دیگر تکرار کنید. این کار به نرم شدن و از بین بردن تلخی پوست پرتقال کمک می کند.

چگونه تشخیص دهیم که مارمالاد آماده شده است؟

یک بشقاب کوچک را در فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود. وقتی احساس کردید مارمالاد به غلظت لازم رسیده است، یک عدد مارمالاد داغ را در بشقاب قرار دهید. مارمالاد را با انگشت فشار دهید، اگر چروک شد، تمام است یعنی حاضر و آماده است. در غیر این صورت چند دقیقه دیگر مربا را بجوشانید و دوباره امتحان کنید. همچنین توجه داشته باشید که مارمالاد پوست پرتقال وقتی در یخچال قرار می گیرد غلیظ تر می شود.

تفاوت بین مربا و مارمالاد چیست؟

مربا معمولاً از میوه های کامل یا خلال شده که با شکر آب پز می شوند تهیه می شود. معمولا فقط از یک نوع میوه برای تهیه مربا استفاده می شود. مواد اصلی مربا را توت ها و میوه های کوچک تشکیل می دهند. برای تهیه مارمالاد از تفاله و پوست میوه مخصوصا مرکبات هم استفاده می شود. مارمالاد طعم تلخ و شیرینی دارد و تهیه آن کمی زمان بر است اما در عین حال آسان و بسیار مقرون به صرفه است. عطر و تلخی مارمالاد معمولاً به دلیل پوست مرکبات است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.