تفاوت بین آرد کیک، آرد نان و آرد همه منظوره چیست؟

آرد کیک چه تفاوتی با آرد شیرینی دارد؟ تفاوت آرد کیک و آرد نان در چه چیزی است ؟آیا می توانید یک نوع آرد را جایگزین نوع دیگری کنید؟ اگر چنین است، چگونه؟ ما جزئیات را بررسی کردیم تا پاسخ این سؤالات و موارد دیگر را بیابیم.

آرد یک جز اصلی آشپزخانه است و ما از آن به طرق مختلف استفاده می کنیم، از پختن نان، کیک، کلوچه و بیسکویت گرفته تا درست کردن روکس، سس و پاستا گرفته تا پوشش غذاهای سرخ شده. در حالی که آرد را می توان از جو، نخود و تاپیوکا آسیاب کرد (فقط برای نام بردن چند گزینه)، ما در دستور العمل های خود بیشتر به آرد آسیاب شده از گندم متکی هستیم.

آرد کیک، آرد نان، آرد شیرینی پزی و آرد همه منظوره (که همگی از گندم تهیه می شوند) اساساً بر اساس نوع گندمی که از آن تهیه می شود و محتوای پروتئین آنها متفاوت است که شاید جالب ترین و مطمئناً مهم ترین آنها باشد. تفاوت بین آنها، به خصوص در مورد پخت و پز خودش را نشان میدهد.

محتوای پروتئین تعیین می کند که آرد چقدر گلوتن تشکیل می دهد، که به نوبه خود بر کیفیت بافت کالای پخته شده شما تأثیر می گذارد. آردهایی با محتوای پروتئین بالا، گلوتن بیشتری ایجاد می‌کنند (که ساختار قوی و متراکمی را ایجاد می‌کنند)، و آردهایی که محتوای پروتئین کمتری دارند، گلوتن کمتری تشکیل می‌دهند (پروتئین کمتر و گلوتن کمتر، ساختاری سبک و مطبوع به شما می‌دهد؛ برای پروتئین کمتر، «LLL» را در نظر بگیرید. گلوتن کمتر. بافت سبک.). بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این چهار آرد، از محتوای پروتئین بالا تا کم داشته باشیم و در مورد بهترین کاربردها و جایگزین‌ها صحبت کنیم.

تفاوت آرد نان با آرد کیک چست؟

تفاوت آرد نان با آرد کیک
تفاوت آرد نان با آرد کیک

آرد نان

با محتوای پروتئین تقریباً ۱۴ تا ۱۶ درصد، این آرد با گلوتن بالا، ترکیبی از ۹۹٫۸ درصد آرد گندم سخت با مقداری جو مالت برای بهبود فعالیت مخمر، به علاوه ویتامین C یا برومات پتاسیم است که خاصیت ارتجاعی گلوتن را افزایش می‌دهد. به طور خلاصه، آرد مورد علاقه شما برای نان های مخمری است، نان هایی که از مخمر به عنوان ماده خمیر کننده استفاده می کنند (مثلاً بریوش، کروسان، نان فرانسوی و خمیر مایه).

آیا می توانید آرد همه منظوره را جایگزین آرد نان کنید (و بالعکس)؟ بله، شما کاملاً می توانید یک تعویض انجام دهید. برای ۱ فنجان آرد نان، از ۱ فنجان آرد همه منظوره استفاده کنید و بالعکس (توجه داشته باشید که نان ها و خمیر پیتزای تهیه شده با آرد همه منظوره ممکن است کمی کمتر از آردهای تهیه شده با آرد نان جویده شوند، اما نتیجه همچنان خوب خواهد بود). اگر می خواهید از آرد نان به عنوان جایگزینی برای آرد همه منظوره در دستور العمل های خمیر مخمر استفاده کنید که به آرد همه منظوره نیاز دارد، نان ها و شیرینی های شما با استقبال کمی روبرو خواهند شد. می‌توانید از آرد نان به عنوان جایگزینی برای همه منظوره در رول‌های پیاز بدون ورز، نان ریحان یا نان گندم کامل استفاده کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آرد همه منظوره چه آردی است؟

این آردی است که احتمالاً به خوبی می شناسید و (مگر اینکه به گلوتن حساسیت ندارید) احتمالاً دوست دارید. تهیه شده از ترکیبی از گندم سخت با گلوتن بالا و گندم نرم با گلوتن پایین، برای همه چیز از پنکیک دوغ مورد علاقه ما، شیرینی های شکری و کیک لایه شکلاتی کلاسیک گرفته تا لایروبی مرغ برای مرغ پخته شده در فر یا تاکو مرغ داغ با سفید فوق العاده است.

آرد همه منظوره (یا آرد AP) یک آرد با بافت ریز با محتوای پروتئین تقریبی ۱۰ تا ۱۲ درصد است. این آرد به دو صورت سفید شده (که آردی است که با یک فرآیند شیمیایی سفید می شود) و سفید نشده (آردی است که در واقع سفید شده است، اما با بالا رفتن سن به طور طبیعی سفید می شود) وجود دارد. به طور کلی، دستور العمل هایی که به آرد همه منظوره نیاز دارند بهتر است با این آرد تهیه شوند. اگر اتفاقی آرد نان باقی مانده است، می توانید از آرد نان به جای آرد AP (به نسبت ۱:۱) برای خمیر مایه استفاده کنید، مانند مواردی که در آرد نان در بالا ذکر شد.

فرق آرد شیرینی پزی و آرد کیک چیست؟

فرق آرد شیرینی پزی و آرد کیک

در حالی که این دو آرد دقیقاً یکسان نیستند، اما هر دو آردهای نرم با بافت نرم با محتوای پروتئین پایین هستند (آرد شیرینی پزی تقریباً ۹ درصد پروتئین دارد، در حالی که آرد کیک حتی کمتر است، با محتوای پروتئین حدود ۷ تا ۸ درصد). این آردها دارای پروتئین کافی برای ساختار دادن به کیک ها و سایر محصولات پخته شده نرم و لطیف هستند و در عین حال بافت را به طرز دلپذیر و سبکی حفظ می کنند.

با استفاده از این نسبت، می توانید به راحتی و با موفقیت آرد AP را جایگزین آرد کیک و آرد شیرینی کنید: به ازای هر ۱ فنجان آرد کیک یا شیرینی که در دستور تهیه شده است، ۱ فنجان آرد AP را اندازه بگیرید، سپس ۲ قاشق غذاخوری را بردارید. (با این کار ۷/۸ فنجان آرد AP که به عنوان فنجان کم نیز شناخته می شود، باقی می ماند که می توانید آن را با چشم اندازه گیری کنید). ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را به فنجان کمی آرد AP خود اضافه کنید و کیک شما آماده است.

3/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.