مزه شکلات تلخ مثل چیه؟

شکلات تلخ چیست؟

شکلات تلخ، شکلاتی است بدون مواد جامد شیر. مواد اولیه شامل دانه های کاکائو، شکر، امولسیفایری مانند لسیتین سویا برای حفظ بافت و طعم دهنده هایی مانند وانیل است. هرچه شکلات تلخ کاکائو و شکر کمتری داشته باشد، طعم تلخ تری دارد و مقدار کمی از آن یک میان وعده سالم محسوب می شود. این طعم همچنین آن را به نوع ترجیحی شکلات برای پخت و ذوب برای انواع دسر تبدیل می کند.

شکلات تلخ در مقابل شکلات شیری

شکلات تلخ نسبت به شکلات شیری طعم واقعی شکلاتی بارزتری دارد. حاوی مواد جامد شیر یا شکر اضافی نیست که طعم شکلات شیرین تری را که در بیشتر آب نبات ها وجود دارد ایجاد می کند. با این حال، کمبود افزودنی های شیر به این معنی است که شکلات تلخ بیشتر مستعد بافت خشک، گچی و طعم تلخ است.

انواع شکلات تلخ

انواع مختلف شکلات تلخ با درصد مواد جامد کاکائو در نوار متمایز می شوند. آنها به عنوان شکلات تلخ تلخ، نیمه شیرین و شیرین طبقه بندی می شوند. محتوای کاکائو در تکه های شکلات تیره تجاری می تواند از ۳۰ درصد برای شکلات تلخ شیرین تا ۸۰ درصد (یا بیشتر) برای تکه های بسیار تیره و تلخ متغیر باشد. نام های نیمه شیرین و تلخ گاهی اوقات در دستور العمل ها جایگزین می شوند. آنها از ۵۰ درصد تا ۶۰ درصد کاکائو متغیر هستند. مقدار بیشتر نشان دهنده تلخی بیشتر است.

موارد مصرف شکلات تلخ

 

انواع شکلات تلخ

می توانید شکلات تلخ را بدون آماده سازی مستقیماً از بسته بندی میل کنید یا از آن در دستور العمل ها استفاده کنید. می توان آن را خرد کرد، آسیاب کرد، تراشید یا ذوب کرد و برای گاناش، لعاب، موس و پودینگ ترجیح داده می شود. همچنین تقریباً در هر دسر شکلاتی که بتوانید تصور کنید یافت می شود. شکلات چیپسی نیمه شیرین شکل ترجیحی در کوکی های چیپسی شکلاتی است. از آنجایی که شکلات تلخ حاوی شیر نیست، در دستور العمل های گیاهی نیز مفید است.

هنگامی که می خواهید شکلات تلخ را آب کنید، این کار را به آرامی انجام دهید. این کار را می توان در یک دیگ دوتایی (روش بن ماری) روی اجاق گاز یا به صورت تدریجی با استفاده از مایکروویو انجام داد. چیپس های شکلات برای مقاومت در برابر ذوب شدن طراحی شده اند، بنابراین بهترین انتخاب برای ذوب شدن نیستند، اگرچه امکان پذیر است.

مزه شکلات تلخ مثل چیه؟

به طور کلی، شکلات تلخ نسبت به شکلات شیری با بافت گچی تلخ و کمتر شیرین است. هر چه کاکائو بیشتر باشد، این ویژگی ها بارزتر است، اگرچه حتی شکلات تلخ شیرین به شیرینی یا صافی شکلات شیری نیست.

جایگزین های شکلات تلخ

هنگام جایگزینی انواع مختلف شکلات، احتمالاً باید تنظیماتی را انجام دهید تا شیرینی دستور غذا را متعادل کنید. به یاد داشته باشید که در دستور العمل ها ممکن است از تلخ و نیمه شیرین به جای هم استفاده شود.

هنگام جابجایی بین شکلات نیمه شیرین و تلخ و یا زمانی که می خواهید دستور پخت شیرینی با شکلات شیری درست کنید، از همین اندازه استفاده کنید.
یک اونس شکلات پخته نیمه شیرین برابر با ۳ قاشق غذاخوری چیپس شکلات است.
۱ قاشق غذاخوری شکر گرانول را به ۱ اونس شکلات شیرین نشده اضافه کنید تا جایگزین ۱ اونس شکلات نیمه شیرین شود. برعکس، وقتی شکلات تلخ را جایگزین شکلات شیرین نشده می‌کنید، ۱ قاشق غذاخوری شکر را از دستور غذا حذف کنید.
۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین نشده، ۲ قاشق چایخوری شکر و ۲ قاشق چایخوری کره ذوب شده یا شورتنینگ را برای ۱ اونس شکلات پخت نیمه شیرین مخلوط کنید.

تزئین این غذاها شما را شگفت زده میکند

 

جایگزین های شکلات تلخ

شکلات تلخ را از کجا بخریم؟

انواع شکلات تلخ را می توان در فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها یافت. برای شکلات تلخ واقعا خوب و باکیفیت، ممکن است مجبور باشید به بازارهای تخصصی که غذاهای طبیعی را ارائه می دهند نگاه کنید. این به عنوان میله، ویفر و چیپس فروخته می شود و در راهروی پخت یافت می شود. شکلات تلخ به طور کلی گرانتر از شکلات های شیرین نشده و شیری (به جز شکلات چیپسی های نیمه شیرین) است و با کیفیت و مقدار کاکائو قیمت آن افزایش می یابد.

هنگام انتخاب شکلات تلخ، به درصد کاکائو به عنوان نشانه ای از تلخی آن توجه کنید، به خصوص در هنگام تشخیص شکلات تلخ و نیمه شیرین. هیچ تعریف دقیقی از تلخ، نیمه شیرین و شیرین وجود ندارد و می تواند از یک برند به برند دیگری متفاوت باشد.

شکلات تلخ را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید – کمدهایی که نزدیک اجاق گاز، یخچال یا سایر منابع گرما نباشد، ایده آل است. شکلات اضافی را در بسته بندی باز شده بپیچید، سپس یک لایه نایلون به آن اضافه کنید یا آن را در یک ظرف دربسته قرار دهید تا رطوبت آن بسته شود. شکلات تلخ که به درستی ذخیره شود، می تواند یک یا دو سال نگه داشته شود. یخچال ضروری نیست مگر اینکه در آشپزخانه شما واقعاً گرم باشد، در این صورت سه تا شش ماه باقی می ماند. مطمئن شوید که خیلی خوب بسته شده باشد زیرا شکلات می تواند بوهای مواد غذایی دیگر را بگیرد.

رطوبت همچنین می تواند باعث “شکوفه دادن” شکلات شود و سطحی سفید، پودری یا رگه ای ایجاد کند زیرا شکر به سطح بالا آمده است. کیفیت، طعم و بافت ممکن است متفاوت باشد اگرچه هنوز خوراکی است و اغلب برای ذوب شدن مناسب است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.