ترفندهای بسیار خوب برای آشپزی حرفه ای

این ترفند های آشپزی، هم کسانی که هیچ تجربه ای در آشپزخانه ندارند و هم کسانی که مدتی به آشپزخانه علاقه داشته اند را بسیار خوشحال می کند. جزئیات کوچکی که باعث صرفه جویی در زمان و افزودن کاربردی می شود، هم امکان تهیه غذاهای خوشمزه را فراهم می کند و هم کسانی را که وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند خوشحال تر می کند.

برای کسانی که تازه کار آشپزی را آغاز کرده اند، باید توجه داشت که آشپزی یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هاست. حالا ما در مورد نکاتی برای درست کردن غذای خوب به شما اطلاعات جالبی می دهیم. به لطف این اطلاعات، می توانید سرآشپز آشپزخانه خود شوید.

ترفندهای بسیار خوب آشپزی

ترفند آماده کردن خمیر

هنگام تهیه غذاهای خمیری، معمولاً خمیر مخمر ترجیح داده می شود. دستور العمل های خوشمزه ای که با خمیر مخمر تهیه می شوند همیشه نرم تر هستند. پس رازی که کمی مایه و آرد را به نرمی پنبه می کند چیست؟ بگذارید اینطور برای شما توضیح دهیم: هنگام استفاده از مخمر گرانول یا مخمر تازه، فرآیند تخمیر را با اضافه کردن ۱ قاشق شکر گرانول به مایه شروع کنید. زیرا مواد موجود در شکر باعث می شود که مخمر سریعتر تخمیر شود. برای جدا کردن خمیر غلیظ شده از دست می توانید از چند قطره روغن نیز استفاده کنید.

خرد کردن سالاد روی تخته نمکی

وقتی می خواهید یک سالاد خوشمزه با سبزی فصل تهیه کنید، ابتدا باید مواد خود را خوب بشویید. می توانید قبل از شستن آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرکه بگذارید. بدین ترتیب خاک و گرد و غبار روی فضای سبز جدا می شود. وقتی مراحل خرد کردن را انجام دادید، روی تخته خرد کردن مقداری نمک بپاشید و آن را به صورت نواری خرد کنید، به این ترتیب می توانید از لیز خوردن سبزی ها از روی تخته جلوگیری کنید و سالاد را سریعتر آماده کنید. مهمترین جزئیات سس سالاد خواهد بود. می توانید سس سالاد را در ظرفی جداگانه مخلوط کرده و روی سالاد بریزید.

 

ترفندهای بسیار خوب برای آشپزی حرفه ای

ترفند پخت برنج خوشمزه

هنگام درست کردن پلو حتما باید آبگوشت آماده را در فریزر نگه دارید تا خوشمزه تر شود. یکی از جزئیاتی که به برنج طعم می دهد آبگوشت خانگی است. همچنین هنگام تهیه پلو پلو، برنج را مدتی در آب گرم خیس کنید و خوب بشویید. به این ترتیب نشاسته برنج را در آب آزاد می کند و خطر ایجاد برنج نرم را از بین می برد. اگر بعد از اضافه کردن آب به برنج و قبل از بستن درب، یک یا دو قطره آبلیمو اضافه کنید، پلو شما رنگ شفاف تری پیدا می کند.

ترفند پخت ماهی

اگر قصد دارید ماهی را برای شام آماده کنید، باید مراقب باشید که ماهی برای مدت طولانی در دمای اتاق بماند. اگر آن را تا زمان پخت در یخچال نگهداری کنید، خراب نمی شود. برای حفظ ارزش غذایی و طعم ماهی، می توانید آن را روی گریل بپزید. ماهی که با یک یا دو برگ بو پخته می شوند، می توانند کام شما را با عطر دلپذیرتری خوشایند کنند.

 اگر قرار است سرخ کنید

برای تهیه غذاهای سرخ شده برای صبحانه یا سایر وعده های غذایی، ابتدا باید از خشک بودن ماهیتابه خود مطمئن شوید. همانطور که روغن در تابه ای با یک قطره آب گرم می شود، ممکن است پاشیده شود. بنابراین، می توانید پس از بررسی ماهیتابه، روغن اضافه کنید. اگر می خواهید سبزیجات یا گوشتی که سرخ می کنید روغن جذب نشود، باید مقدار زیادی روغن در تابه بریزید. باید مطمئن شوید که روغن خیلی داغ می شود. غذاهایی که در روغن داغ قرار می گیرند سریعتر سرخ می شوند و روغن را جذب نمی کنند. به همین ترتیب برای سرخ کردن خمیر باید از روغن فراوان استفاده کنید.

۱۵ ترفند جالب در آشپزی که آرزو میکردید زودتر میدانستید

 ترفند سوپ های خوشمزه

 برای تهیه یک سوپ خوشمزه در منزل ابتدا باید از یک قابلمه سوپ خوری عمیق استفاده کنید. می توانید مراقب باشید که در حین پخت، حرارت را کم بگذارید. سوپ هایی که روی حرارت کم پخته می شوند همیشه طعم خوشمزه تری دارند. طعم سوپ هایی که آب گوشت یا آب مرغ به آن اضافه می شود کامل می شود. برای این منظور می توانید آبگوشت فریزری را به مواد سوپ اضافه کنید.

گوشت مرینت شده را انتخاب کنید

انتخاب گوشت برای غذاهای گوشتی خوشمزه و مغذی بسیار مهم خواهد بود. بنابراین هنگام خرید گوشت باید آن را با توجه به مصارف مورد نظر خود انتخاب کنید. گوشت های کوفته، کاسرول، خورش و گریل با یکدیگر متفاوت خواهند بود. اگر وقت دارید، توصیه می کنیم گوشت را مرینیت کنید. زیرا گوشت مزه دار شده همیشه نرم تر و خوشمزه تر خواهد بود. اضافه کردن گوشت مرینت شده به ظروف بعد از تفت دادن کمی آن در تابه داغ نیز می تواند به عنوان یک راز پخت جداگانه به یاد بیاورد.

 

ترفندهای بسیار خوب برای آشپزی حرفه ای

تازگی مواد اولیه مهم است

یکی از ترفندهای آشپزی، تازگی مواد مورد استفاده خواهد بود. غذاهایی که با سبزیجات تازه تهیه می شوند سالم تر بوده و بهترین طعم را خواهند داشت.استفاده از پیاز حتی کمی گندیده بر طعم غذا تاثیر می گذارد. بنابراین، قبل از شروع پخت و پز، بررسی تازگی مواد مفید است.

ترفند آشپزی، حتما از ادویه استفاده کنید

اگر مشکل معده ندارید، توصیه می کنیم کمی ادویه به وعده های غذایی خود اضافه کنید. زیرا بوی غذاهای تند جذاب تر خواهد بود و طعمی که در کام شما می گذارد فراموش نشدنی خواهد بود. اگر از ادویه هایی مانند آویشن یا کاری در غذاهای مرغ، فلفل چیلی یا فلفل قرمز در سبزیجات و برگ بو یا رزماری در غذاهای ماهی استفاده کنید، می توانید تفاوت را ببینید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.