ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا در سال ۲۰۲۲

سقوط بازار سهام ایالات متحده در بهار امسال، مجموع دارایی خالص ثروتمندترین زنان خودساخته این کشور را به ۱۱۱ میلیارد دلار کاهش داد که ۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. ۳۸ نفر از ۱۰۰ نفر موجود در این لیست ارزش دارایی کمتری نسبت به سال ۲۰۲۱ دارند، اما ۵۱ نفر ثروتمندتر شدند.در ادامه مطلب ما برخی از ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا در سال ۲۰۲۲ را برای شما گردآوری کرده ایم که نام آشناتر هستند.

ثروتمندترین زنان آمریکا در سال ۲۰۲۲

ارن اوزمن

دارایی خالص: ۲٫۶ میلیارد دلار

ثروتمندترین زنان در سال 2022

او و همسرش از شرکت هوافضا و دفاعی خود Sierra Nevada جدا کردند، در ماه نوامبر ۱٫۴ میلیارد دلار به ارزش ۴٫۵ میلیارد دلار جذب اوزمن و همسرش فاتح که هر دو مهاجر ترک هستند، SNC را در سال ۱۹۹۴ و زمانی که تنها ۲۰ کارمند داشت، خریداری کردند.این معامله به افزایش ۱٫۲ میلیارد دلاری ثروت او کمک کرد. او مدیرعامل سیرا نوادا است.

کیم کارداشیان

دارایی خالص: ۱٫۸ میلیارد دلار

کارداشیان که از ماه مارس از کانیه وست طلاق گرفته است، به لطف موفقیت خط تولید لباس‌هایش Skims، که در ژانویه ۲۴۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد، ۶۰۰ میلیون دلار ثروتمندتر از سال ۲۰۲۱ شد و ارزش آن را در کمتر از یک سال دو برابر کرد و به ۳.۲ میلیارد دلار رساند.

لیزا سو

دارایی خالص: ۶۶۵ میلیون دلار

مدیر عامل شرکت Advanced Micro Devices از سال ۲۰۱۴، سو به رهبری یکی از بزرگترین چرخش های صنعت فناوری کمک کرد و سهام را در طول مدت تصدی خود نزدیک به ۳۰ برابر کرد. در ماه فوریه، AMD خرید ۴۹ میلیارد دلاری نیروگاه محاسباتی سازگار Xilinx را تعطیل کرد.

او در تایوان متولد شد و در کودکی به ایالات متحده مهاجرت کرد.سو پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان علوم برانکس، در MIT تحصیل کرد و در آنجا لیسانس و دکترا در مهندسی برق گرفت.او در تگزاس اینسترومنتز، آی‌بی‌ام و فری اسکیل کار کرد، سپس در سال ۲۰۱۲ به AMD پیوست و دو سال بعد مدیرعامل شد.

گوین شاتول یکی دیگر از ثروتمندترین زنان آمریکا

دارایی خالص: ۶۲۰ میلیون دلار

شاتول عنوان رئیس و مدیر عملیات شرکت موشکی اسپیس ایکس ایلان ماسک را دارد . پاییز گذشته، اولین ماموریت کاملا خصوصی را برای گردش به دور زمین که توسط میلیاردر جرد ایزاکمن پرداخت شده بود، انجام داد. او هفتمین کارمندی بود که در اسپیس ایکس استخدام شد.

Gwynne Shotwell رئیس و COO SpaceX است و عملیات شرکت تجاری اکتشاف فضایی که توسط Elon Musk تأسیس شده است را مدیریت می کند.
این از یک ایده آینده نگرانه برای قادر ساختن مردم به زندگی در سیارات دیگر به شرکتی با بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند و ارزشی معادل ۷۴ میلیارد دلار تبدیل شده است.
در ماه مه ۲۰۲۰، این شرکت برای اولین بار فضانوردان خود را به عنوان بخشی از قرارداد با ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد.
شاتول یازدهمین کارمند اسپیس ایکس بود و در سال ۲۰۰۲ به این شرکت پیوست.

ریس ویترسپون

دارایی خالص: ۴۳۰ میلیون دلار

ویترسپون اکثریت سهام شرکت تولید خود Hello Sunshine را در آگوست ۲۰۲۱ به یک شرکت رسانه ای تحت حمایت بلک استون فروخت. این معامله ارزش شرکتی را که او در سال ۲۰۱۶ برای روایت داستان های زنان محور تأسیس کرد، ۹۰۰ میلیون دلار کرد.

ثروتمندترین زنان آمریکا

ستاره Legally Blonde که هنوز ۱۸ درصد از سهام این تجارت را در اختیار دارد، ثروتمندترین بازیگر زن جهان است.
ویترسپون که از نقش‌هایی که به دست می‌آورد ناامید شده بود، یک خانه تولید قبلی پسیفیک استاندارد راه‌اندازی کرد که فیلم‌هایی مانند Wild و Gone Girl را در سال ۲۰۱۲ تولید کرد.
او Hello Sunshine را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرد تا داستان‌هایی با محوریت زنان تعریف کند، از جمله آثار موفقی مانند Big Little Lies، The Morning Show و Little Fires Everywhere.او که هنوز هم یکی از ستارگان پولدار هالیوود است، ۲۰ میلیون دلار از ۱۰ قسمت سریال The Morning Show به دست آورد.

اما گرید

دارایی خالص: ۳۶۰ میلیون دلار

گرید مدیرعامل Good American است، یک برند مد که او در سال ۲۰۱۶ با Khloe Kardashian شروع به کار کرد. بیشتر ثروت او از برند Skims خواهر Khloe، کیم، به دست می آید، جایی که او مدیر ارشد تولید است. او به طور منظم در سریال محبوب ABC Shark Tank حضور دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “جوان‌ترین زنان ثروتمند جهان در حال حاضر” را نیز مطالعه بفرمایید.

ثروتمندترین زنان آمریکا در سال ۲۰۲۲ مثل راشل دروری

دارایی خالص: ۳۵۰ میلیون دلار

راشل دروری در سال ۲۰۱۵ سرویس تحویل غذای منجمد Daily Harvest را آغاز کرد و با ۲۵۰۰۰ دلار پس انداز خود، آن را تأمین مالی کرد.
او شروع به تهیه اسموتی در آخر هفته ها در یک آشپزخانه تجاری اجاره ای در کوئینز کرد و به خواهرزاده های نوجوانش شبی ۲۰ دلار پرداخت کرد تا آنها را در منهتن تحویل دهند.
او متعهد شد که تا زمانی که سفارش‌های غریبه‌ها بر خرید دوستان و خانواده پنج برابر نشود، کار روزانه‌اش را رها نمی‌کند. دو ماه طول کشید.
در نوامبر ۲۰۲۱، دیلی هاروست ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران خصوصی به ارزش ۱٫۱ میلیارد دلار جمع آوری کرد. دروری حدود ۳۵ درصد از سهام را در اختیار دارد.
از جمله سرمایه گذاران مشهور می توان به گوئینت پالترو، سرنا ویلیامز، اسنوبوردکار شان وایت و سرآشپز بابی فلی اشاره کرد.

پیج مایکوسکی

دارایی خالص: ۳۵۰ میلیون دلار

بنیانگذار برند مد الهام گرفته از دهه ۱۹۷۰ Aviator Nation، که به خاطر شلوار ورزشی ۱۶۰ دلاری و هودی های راه راه ۱۹۰ دلاری شهرت دارد، سال گذشته ۴۷٫۵ میلیون دلار سود سهام به خود پرداخت کرد که اولین بار بود. این شرکت که لباس های خود را در کارخانه ای در کالیفرنیا تولید می کند، در طول همه گیری کروناویروس پا به عرصه وجود گذاشت.

سرنا ویلیامز

دارایی خالص: ۲۶۰ میلیون دلار

ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا در سال 2022
صدمات باعث شده است که این بازیکن تنیس برای کسب رکورد بیست و چهارمین عنوان قهرمانی انفرادی گرند اسلم متوقف شود، اما او همچنان یکی از بازاری ترین ستاره های ورزش با بیش از ده ها شریک تجاری است. شرکت سرمایه گذاری او سرنا ونچرز در ماه مارس ۱۱۱ میلیون دلار از سرمایه گذاران خارجی جذب کرد.

این بازیکن تنیس بیش از دوازده شریک تجاری دارد و ۹۴ میلیون دلار جایزه حرفه ای او دو برابر بیشتر از هر ورزشکار زن دیگری است.
ویلیامز از طریق شرکت خود Serena Ventures در بیش از ۶۰ استارتاپ سرمایه گذاری کرده است، که در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که سرمایه اولیه ۱۱۱ میلیون دلاری را جمع آوری کرده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.