چگونه خوش عکس و فتوژنیک به نظر برسید؟

چه دوست شما در حال عکاسی از شما باشد یا عمه شما در حال جمع آوری تصاویر برای حفظ خاطرات خانوادگی تان باشد ، عکاسی و گرفتن عکس خوب امروزه به یک مهارت تبدیل شده است. متأسفانه، بسیاری از ما ذاتاً فتوژنیک و خوش عکس نیستیم اما با پیروی از این روش‌های ساده، می‌توانید تصاویر نامطلوب را برای همیشه حذف کنید و از تماشای عکس های خود لذت ببرید.

۱۰ ترفند اساسی برای خوش عکس شدن

 ما با گوشی هایمان عکس می‌گیریم و به سرعت آنها بررسی می‌کنیم که آیا عکس‌ها به اندازه کافی برای آپلود آنلاین یا اشتراک‌گذاری خوب هستند یا خیر. اگر شما کسی هستید که عکس های خود را دوست ندارید، وقت آن رسیده که مهارت‌های عکاسی خود را بهبود ببخشید و در عکس‌ها بهتر دیده شوید. خوشبختانه، با این نکات و ایده ها، اکنون می توانید در همه عکس ها شگفت انگیز به نظر برسید. ما تعدادی از بهترین ایده‌ها را برای شما آورده‌ایم که چگونه در عکاسی زیبا به نظر برسید.

10 ترفند اساسی برای خوش عکس شدن

نور پشت دوربین

نور عالی می تواند یک عکس عالی به شما بدهد! ترفند این است که خود را در مقابل نور قرار دهید و نور را پشت دوربین قرار دهید. وقتی با نور جلوی دوربین عکس می گیرید، عکس تاریک به نظر می رسد. با این حال، نور روشن روی صورت و پشت لنز باعث می‌شود روشن‌تر به نظر برسید و از عیوب جزئی جلوگیری کنید. بنابراین، اگر بیرون هستید، دوربین را طوری قرار دهید که خورشید پشت آن باشد. همچنین اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مطمئن شوید که پنجره ها و وسایل روشنایی پشت دوربین قرار دارند.

برای خوش عکس بودن ، زوایای خود را بشناسید

دانستن زوایای خود اولین قدم برای گرفتن عکس های خوب است. شاید یک نمایه کناری بیشتر به شما می آید، یا اگر متقارن هستید، یک عکس از جلو می تواند بهترین ظاهر را داشته باشد. بنابراین، چند سلفی بگیرید و پروفایل عکس ایده آل خود را قبل از عکاسی یاد بگیرید. با اعتماد به نفس و متانت، عکس بعدی خود را بگیرید!

 فیلتر طبیعی

با گسترش برنامه های ویرایش تصویر، فیلترها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این حال، برخی از فیلترها ممکن است کیفیت تصویر شما را کاهش دهند. خرید فیلتری را در نظر بگیرید که کنتراست و نور را بدون تغییر رنگ ها تغییر دهد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که کدام فیلترها برای رنگ پوست و چهره شما ایده آل هستند.

 از ایستادن زیر نور خودداری کنید

آیا تا به حال عکسی از کسی دیده اید که در شب زیر چراغ خیابان ایستاده و تنها بخشی از لباسش نمایان است؟ این به دلیل سایه ها است. در حالی که نور ممکن است روشن باشد، در قسمت‌های خاصی از بدن شما سایه‌هایی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها بیش از حد تیره باشند که قابل مشاهده نباشند. یک بار دیگر، نور بهینه زمانی رخ می دهد که منبع مستقیماً جلوتر از شما و پشت دوربین باشد.

از گرید کمک بگیرید تا خوش عکس شوید

عکاسان در مورد پایبندی به قانون یک سوم قاطع هستند. این یک تکنیک اساسی برای بهبود تعادل و ترکیب عکس های شما است. اگرچه اکثر تلفن های هوشمند دارای گزینه استفاده از شبکه بر روی دوربین هستند، اما می توانید به صورت ذهنی صفحه را به ۹ کادر مساوی تقسیم کنید تا یک شبکه خیالی ایجاد کنید.

 کلیک های متعدد انجام دهید

چند عکس از یک ژست بگیرید تا در هنگام تصمیم گیری برای حفظ و اشتراک گذاری گزینه هایی به خود بدهید. شگفت زده خواهید شد که چگونه حالت صورت شما در طول یک ژست تغییر می کند!

 از راه دور سلفی بگیرید

عکس‌های سلفی گاهی اوقات می‌توانند موثر باشند، اما تصاویر گرفته شده از فاصله دور بهتر به نظر می‌رسند. از تایمر خودکار دوربین خود استفاده کنید و آن را روی سه پایه یا سطح صاف نگه دارید تا هر بار عکسی عالی بگیرید. تفاوت چشمگیری ایجاد خواهد کرد.

 صاف بنشینید و از زیبا شدن عکستان لذت ببرید

برای اینکه در عکس هایتان قدبلند به نظر برسید، نیازی به قد مصنوعی ندارید – این به روشی است که خودتان ژست می گیرید. صاف نشستن با گردن بلند و صاف و سر صاف و جلو به شما کمک می کند لاغرتر به نظر برسید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “نگاهی به دنیای جذاب عکاسی با دیدن این عکسها” را نیز مطالعه بفرمایید.

ابروهای خود را پر کنید

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه ابروهای شما در نور شدید محو می شوند؟ گاهی اوقات، نور می تواند آنقدر شدید باشد که موهای صورت شما را بشوید. قبل از عکاسی، ابروهای خود را با مداد ابرو پر کنید تا قوس ها تیره تر و پرتر نشان داده شوند.

 پاک کردن پس زمینه

در حالی که یک پس‌زمینه بهم ریخته می‌تواند گاهی اوقات میتواند منجر به یک عکس برنده شود اما اغلب توجه بیننده را از شما منحرف می‌کند. اگر در حال عکاسی از بیرون هستید، یک ساختمان یا دیوار ساده را برای ژست گرفتن انتخاب کنید. همچنین، اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مطمئن شوید که پس زمینه تمیز است.

 از بالا عکس بگیرید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

عکاسی از بالا چشمان شما را بزرگ می کند و شکل متقارن تری به صورت شما می بخشد. در عکسی که از بالا گرفته شده است، چانه، گردن و پایین صورت شما بیشتر مبهم است و توجه را روی قسمت های میانی و بالایی صورت شما متمرکز می کند. علاوه بر این، این دیدگاه بیشتر مژه ها و ابروهای شما را نشان می دهد.

برای عکاسی خوب تا آخر منتظر نمانید

اگر برای شام یا مهمانی بیرون رفته اید، بلافاصله پس از ورود شروع به عکاسی کنید. به احتمال زیاد اول کار بهترین ظاهر خود را دارید. همانطور که شب پیش می‌رود، احتمالاً دندان‌های آغشته به خوراکی های مختلف، لباس‌های چروکیده، آثار عرق و موهای نامرتب خواهید داشت که در نتیجه عکس‌های نه چندان چشمگیر می‌گیرید.

3/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.