بهترین کشورهای جهان در هوش مصنوعی کدام کشورها هستند؟

 قبل از چند سال پیش، اصطلاح “انقلاب صنعتی” بیشتر به پیشرفت‌های مهندسی انقلابی مربوط می‌شد که صنعت و سایر نقاط جهان را متحول کرد. اگرچه همه کشورها در زمینه هوش مصنوعی در یک سطح نیستند، اما کشورهایی هستند که تلاش‌ها، تامین مالی، فناوری‌ها و مالکیت معنوی آنها را در صحنه هوش مصنوعی مسلط می‌کند. بدون ترتیب خاصی، این مقاله کشورهای پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک را بررسی می کند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی که در زبان عامیانه AI نامیده می شود، شاخه ای از تحقیقات است که در آن رایانه ها برای انجام وظایفی که افراد انجام می دهند برنامه ریزی می شوند. این اصطلاح به طور گسترده برای اشاره به پروژه‌هایی با هدف ایجاد سیستم‌هایی استفاده می‌شود که دارای قابلیت‌های فکری مشخصه انسان‌ها مانند توانایی استدلال یا تصمیم‌گیری هستند.

رباتیک چیست؟

از سوی دیگر رباتیک به طراحی، ساخت و استفاده از ماشین‌ها (ربات‌ها) برای انجام وظایفی که به‌طور سنتی توسط انسان انجام می‌شود، اشاره دارد. می توان گفت که هر دو اصطلاح در هم تنیده شده اند زیرا بسیاری از جنبه های رباتیک شامل هوش مصنوعی است.

رباتیک و هوش مصنوعی در چندین صنعت از حمل و نقل گرفته تا آموزش و بانکداری کاربرد دارد. تشخیص چهره، خودروهای خودران، نتایج بهتر اینترنت، و توسعه شرکتی، چند نومنه از کاربردهای هوش مصنوعی است. در حال حاضر، هوش مصنوعی دستخوش پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی است که جهان را تغییر داده و بر هر صنعتی تأثیر می‌گذارد. به دلیل اهمیت گسترده آن، چندین کشور سرمایه گذاری قابل توجهی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی برای حمایت از رشد اقتصادی بلندمدت و حفظ امنیت ملی انجام داده اند.

کشورهای پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک

کشورهای پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک

 چین:

چین همیشه هدفش تسلط بر هوش مصنوعی در مقیاس جهانی بوده است. این کشور علاوه بر داشتن جدیدترین گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، گجت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، توجه زیادی به هوش مصنوعی در سطح سیستم داشته است.

چین با تحویل بیش از ۱۵۰۰۰۰ ربات صنعتی یکی از کشورهای پیشرو در زمینه رباتیک است. رشد اقتصاد اینترنتی چین و گذار کسب و کارها به تجزیه و تحلیل داده ها و روندهای هوش مصنوعی، محرک های مهم توسعه هوش مصنوعی این کشور بوده است و طیف متنوعی از استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ در چین آماده تبدیل شدن به رهبران جهانی در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند.

ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا):

وقتی صحبت از توصیف کشورهایی می شود که نیروگاه های هوش مصنوعی هستند، نمی توان ایالات متحده را کنار گذاشت. به دلیل فرهنگ تثبیت شده فناوری در این کشور ، ایالات متحده از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی سود برده است.

ایالات متحده آمریکا به دلیل ارائه دوره های پرسود، تخصصی و مقرون به صرفه برای پیشرفت های فناوری در ساخت ربات ها به جهان مشهور است. .

همه اینها در کنار هم به تبدیل شدن ایالات متحده به یک ابرقدرت در هوش مصنوعی با بیش از ۱۰۰۰ تجارت و فناوری پیشرفته کمک کرده است. با سرمایه گذاری گسترده شرکت هایی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و آی بی ام بر روی هوش مصنوعی، ایالات متحده همه منابع لازم برای تسلط بر حوزه رباتیک را در اختیار دارد .

کشورهای پیشرفته در هوش مصنوعی مانند آلمان:

این کشور به دلیل دانش فنی و دقت خود مشهور است. آلمان به ویژه در مسیری قرار دارد که در زمان کنونی با عرضه گسترده ربات‌های صنعتی برای افزایش بهره‌وری جهانی، پیشتاز رقابت هوش مصنوعی باشد. هدف اصلی آن بازتعریف سرعت تولید و در عین حال بهینه سازی آن برای خطاهای احتمالی است.علاوه بر این، این کشور دارای موسسه تحقیقاتی در سطح جهانی است

ژاپن:

ژاپن از دیرباز در فناوری های هوش مصنوعی پیشگام بوده است. کشوری با نیروی کار رو به کاهش و پتانسیل اتوماسیون قوی، اقتصاد ژاپن از این جهت که می‌تواند اتوماسیون بیشتری را بپذیرد با سایرین متفاوت است. به این ترتیب، ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه رباتیک است که بر توسعه و استفاده از ربات ها برای اهداف اجتماعی و تجاری تمرکز دارد.

این کشور پیشرفته دارای تعداد قابل توجهی واحدهای فعال است. این کشور در میان صادرکنندگان برتر روبات های صنعتی قرار دارد و از فناوری های پیشرفته بهره می برد. علاوه بر این، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های فناوری خود در تحقیقات هوش مصنوعی، با انتشار مقالات تحقیقاتی متعدد در زمینه یادگیری عمیق، پیش‌بینی می‌شود که در صدر رقابت رباتیک باقی بماند.

پیشنهاد می کنیم مقالهعجیب ترین قوانین زندگی در کشورهای مختلف” را نیز مطالعه بفرمایید.

کره جنوبی:

به دلیل استفاده گسترده از ربات های صنعتی، کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه رباتیک محسوب می شود. مرکز جهانی فناوری‌های هوش مصنوعی است که سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه شایستگی‌های خود از طریق تأمین مالی میلیون‌ها دلاری برای رباتیک انجام می‌دهد. در این کشور ربات ها قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف، از جمله کارهای خانگی، صنعتی، آموزشی و همچنین بازوهای ربات و بسیاری موارد دیگر هستند.

 کانادا:

کانادا که در سطح جهانی به عنوان یک مبتکر در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است، برخی از بهترین کمک ها را در زمینه پیشرفته رباتیک از جمله Canadarm انجام داده است. علاوه بر این، برخی از بهترین برنامه های مدرک هوش مصنوعی در جهان در شهرهایی مانند تورنتو، مونترال و ادمونتون واقع شده اند. شرکت هایی مانند فیس بوک در حال سرمایه گذاری در کانادا برای دستیابی به این تخصص هستند و این کشور همچنین در حال ساخت یک مرکز تحقیقاتی ۱۲۷ میلیون دلاری با تمرکز بر هوش مصنوعی است.

تعداد کمی از کشورها می توانند با پایه مهارت هوش مصنوعی کانادا، که هم متنوع و هم عمیق است، برابری کنند. علاوه بر این، به لطف تامین مالی قابل توجه برای روباتیک، دولت کانادا نقش مهمی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی با هدف پیشبرد کشور در مسابقه روبات‌ها ایفا می‌کند.

روسیه یکی از کشورهای پیشرفته در هوش مصنوعی:

گفته می شود روسیه سالانه ۱۲٫۵ میلیون دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند. با این حال، دخالت اندک دولت در تعاملات هوش مصنوعی عمومی و خصوصی چیزی است که به روسیه انعطاف پذیری واقعی در حوزه هوش مصنوعی را می دهد. از آنجایی که مشاغل دولتی، نه دولت یا بخش خصوصی، مسئول استراتژی توسعه هوش مصنوعی روسیه هستند، این کشور از دیگر کشورها متمایز است. بسیاری از نمایش‌های هوش مصنوعی این کشور نظامی هستند، مانند جت‌های جنگنده مجهز به هوش مصنوعی و توپخانه روباتیک.

ایتالیا:

درجه روباتیک سازی و پذیرش هوش مصنوعی در ایتالیا، که تصور می شود دومین کشور استفاده کننده از ربات های صنعتی در اروپا را دارد، در نتیجه حمایت این کشور از اتوماسیون و رباتیک به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

ایتالیا با داشتن ربات های صنعتی برای صنایع تولیدی، آرایشی و نساجی، مصمم است که یکی از کشورهای پیشرو در زمینه هوش مصنوعی/رباتیک در جهان باشد.

بهترین کشورهای جهان در هوش مصنوعی

 دانمارک:

دانمارک یک کشور شناخته شده در اروپا با پایگاه RPA قابل توجه، تولید کنندگان برتر و چشم انداز تحقیق و توسعه دانشگاهی است. استفاده از هوش مصنوعی در این کشور همکاری تنگاتنگ با تامین کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین، کاربران را تسهیل می کند.

دانمارک میزبان چندین سایت آزمایشی برای کاربردهای پهپاد است که می تواند برای صنایع مختلف جهانی مفید باشد. از دیگر کشورهایی که قابل ذکر هستند می توان به سوئد، بریتانیا و سنگاپور اشاره کرد.

جملات پایانی درباره کشورهای پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی

این واقعیت که هوش مصنوعی (AI) سریعتر از همیشه در حال پیشرفت است تعجب آور نیست. این غیرقابل انکار است که هوش مصنوعی در نهایت قابلیت های جدیدی را به دست خواهد آورد و این امر تأثیر زیادی بر محیط شرکت خواهد داشت. برای به حداکثر رساندن توسعه و فرصت های آینده، کشورهای مستقر، در حال توسعه و نوظهور بر پذیرش هوش مصنوعی تاکید کرده اند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.