کدام کشورها ثروتمندترین کشورهای جهان هستند؟

تولید ناخالص داخلی معیاری درباره ثروت در کشورها است که از منابعی شامل درآمدهای صادراتی، درآمدها، مصرف و ارزش کالاها و خدماتی که کشور در یک بازه زمانی یک ساله تولید می‌کند، به دست می‌آید. تعیین معیار با توجه به این معیارها و ایجاد پارامترهای یکسان در کل، چیزی است که تولید ناخالص داخلی را در نمایش و مقایسه ثروت بسیار محبوب می کند. تولید ناخالص داخلی ، سرانه ثروت تقسیم بر تعداد ساکنان کشور است که اندازه گیری مفیدی است که می تواند بینشی در مورد کیفیت زندگی در یک کشور ارائه دهد. اگر تولید ناخالص داخلی سرانه بالا باشد، این اغلب می تواند نشان دهنده ثروت و رفاه ساکنان کشور باشد.در اینجا ثروتمندترین کشورها با استفاده از تولید ناخالص داخلی سرانه آنها با استفاده از برابری قدرت خرید (PPP) ارائه شده است.

ثروتمندترین کشورهای جهان

۱- لوکزامبورگ

جمعیت: ۶۲۹۱۹۱
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 120962.2 دلار

لوکزامبورگ که به خاطر سطح درآمد بالا و نرخ بیکاری پایین شناخته شده است، ثروتمندترین کشور جهان است. با نرخ تورم تنها ۱٫۱ درصد، ثروت آن نیز بسیار پایدار است. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، عامل اصلی تولید ناخالص داخلی بالای لوکزامبورگ، تعداد زیادی از افرادی است که در این کشور کوچک و محصور در خشکی در حالی که در کشورهای همسایه اروپای غربی زندگی می کنند، کار می کنند. زیرساخت‌های پیشرفته و ارزش‌های بالا برای بازار کار، سرمایه‌گذاری و موارد تکراری شرکت‌های بزرگ خارجی را جذب می‌کند.

ثروتمندترین کشورها

۲-سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان

جمعیت: ۵,۸۶۶,۴۰۷
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 101,936.7 دلار

نداشتن منابع طبیعی برای ساختن اقتصاد باعث تبدیل شدن سنگاپور به دومین کشور ثروتمند جهان شد.سنگاپور با ایجاد زیرساخت های پیشرفته و گسترش قابل توجه بخش گردشگری خود، سالانه میلیون ها گردشگر را جذب می کند. علاوه بر آن، دولت یک محیط اقتصادی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاران، تجارت آزاد، بازار آزاد، و نرخ‌های مالیاتی بسیار پایین را که مورد توجه شرکت‌های بین‌المللی و مسافران تجاری بود،انجام داد.

۳- قطر

جمعیت: ۲,۸۹۹,۶۱۷
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 93,851.7 دلار

قطر با کشف نفت در سال ۱۹۳۹ و گاز طبیعی ۳۰ سال بعد، تولید ۴۶۵۰۰ بشکه در روز را در سال ۱۹۵۱ آغاز کرد. اگرچه بخشی از درآمد برای شروع مدرن سازی کشور استفاده شد، خانواده سلطنتی بخش زیادی از آن را انباشته کرد و سهام آن نیز به بریتانیای کبیر رفت. ، کشور حاکم آن پس از به دست آوردن استقلال در سال ۱۹۷۱، خلیفه بن حمد پدرش را عزل کرد و هزینه های برنامه های اجتماعی، مسکن، بهداشت، آموزش و بازنشستگی را افزایش داد و کمک هزینه های خانواده سلطنتی را کاهش داد.

۴- ایرلند

جمعیت: ۴,۹۵۳,۴۹۴
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 87212 دلار
مالیات های پایین شرکت ها به طور مداوم شرکت های چند میلیارد دلاری متعددی را برای نقل مکان و توسعه تجارت خود در ایرلند جذب می کند و به تولید ناخالص داخلی و استاندارد بالای زندگی مردم کمک می کند. اگرچه شهروندان دستمزدهای بالایی دریافت می کنند، درآمد سرانه بسیار کندتر از تولید ناخالص داخلی جمعی رشد کرده است. با این وجود، ثبات کشور و به دست آوردن ثروت مداوم از گردشگری، کشاورزی و تولید، مورد طمع دیگران است.صادرات اصلی این کشور شامل فلزات و محصولات غذایی از جمله کامپیوتر، قطعات و نرم افزارها و منسوجات است.

۵- سوئیس هم یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان

جمعیت: ۸,۶۷۵,۹۲۳
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 70276.6 دلار

سوئیس که یکی از شادترین و سالم‌ترین کشورهای روی زمین به حساب می‌آید، خانه شهروندان آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی زبان است که بیش از ۸۰۰ سال است که در کنار هم زندگی مسالمت آمیز و پر رونق دارند. حتی با وجود هزینه های بالای زندگی، محصولات و خدمات گران قیمت و ارزش فوق العاده بالای فرانک سوئیس با نرخ تبدیل بالا به ارزهای دیگر، مردم برای تعامل با این کشور از طریق تجارت یا گردشگری حرکت می کنند. سوئیس یک اقتصاد با ثبات با ارزش ارز ثابت، مورد توجه سرمایه گذارانی است که به دنبال پناهگاهی امن برای شاهکارهای بسیار سودآور هستند.

۶-امارات متحده عربی

جمعیت: ۹,۹۲۶,۲۲۱
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 69957.6 دلار

زمانی که به عنوان ایالات Trucial شناخته می شد، صنعت مروارید در این کشور از دهه ۱۷۷۰ تا اواخر دهه ۱۹۳۰ غالب بود، زمانی که غواصی مروارید یک سرگرمی بود که به منبع درآمد قابل توجهی برای مردم ساکن در روستاهای کوچک تبدیل شد. دبی که توانسته تعدادی از مجلل ترین استراحتگاه های جهان را ایجاد کند، همراه با سایر نقاط کشور، به سمت گردشگری رفته است که با رشد و محبوبیت مداوم، سرمایه گذاری خود را ادامه می دهد.

۷-نروژ

جمعیت: ۵,۴۳۵,۸۷۸
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 67978.7 دلار

نروژ به داشتن بالاترین استاندارد زندگی روی زمین و رتبه اول در شاخص توسعه انسانی با سیستم های آموزشی پیشرفته، سیستم متمایز تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشتی همگانی شناخته شده است. صادرات نفت خام و منابع گاز آن اقتصاد را هدایت می کند، در حالی که ذخایر فراوان رونق آینده را تضمین می کند، از جمله غذاهای دریایی، برق آبی، چوب، مواد معدنی، گاز طبیعی و آب شیرین. نفت صادرات دیگری است که از دهه ۱۹۷۰ نروژ را ثروتمند کرده است.

ثروتمندترین کشورها

۸- ایالات متحده آمریکا

جمعیت: ۳۳۱,۶۴۳,۴۶۶
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 65279.5 دلار

ایالات متحده با داشتن زمین غنی از منابع و بزرگترین اقتصاد جهان، قدرت خرید بالایی دارد. این کشور انرژی خود را تامین می کند و می تواند نفت و گاز خود را برای سود صادر کند و اندازه اقتصاد و نرخ بالای رشد تولید ناخالص داخلی واقعی با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست. به عنوان یک اقتصاد بازار نسبتاً مقررات زدایی با یک سیستم سیاسی غیرمتمرکز، عملاً هیچ شرکت دولتی وجود ندارد و سیستم حقوقی از مسئولیت سرمایه گذاران محافظت می کند. اگرچه چنین آماری افراد با استعداد را در سراسر جهان جذب می کند تا برای کسب ثروت تلاش کنند، اما همچنان یکی از کشورهای برتر است که در آن ثروت به طور مساوی تقسیم نمی شود.

۹-یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان ، برونئی

جمعیت: ۴۳۸۷۸۸
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 64724.1 دلار

آنچه برونئی را بسیار غنی کرده است، صنعت حفاری نفت در دریا است که ثروت اقتصادی را از صادرات به ارمغان می آورد. به خوبی شناخته شده است که در برونئی افرادی هستند که از چیزهای مجلل در زندگی لذت می برند، با مالکیت خودرو بیشتر از اکثر کشورهای جهان.

۱۰- سن مارینو

جمعیت: ۳۳۹۳۱
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 61006.8 دلار

اقتصاد باثبات و شکوفا سان مارینو تا حدی مرهون شهروندان مدبر آن است که توانستند منابع موجود خود را با موفقیت تطبیق دهند و از آنها استفاده کنند. به طور سنتی، سان مارینو کشور کشاورزان و سنگ شکنان بود که پنیر و محصولات کشاورزی را به همراه زیورآلات بی نظیری از سنگ تولید می کرد. امروزه شهروندان سختکوش آن با تولید سرامیک، کاشی، مصالح ساختمانی، مبلمان، لباس، پارچه، رنگ، عرق با کیفیت و .. برای صادرات به اقتصاد کمک می کنند. صادرات میوه نیز عاملی در رشد اقتصادی اخیر کشور بوده است.

۱۱- دانمارک

جمعیت: ۵,۸۱۸,۵۵۰
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 60,334.8 دلار

 طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۸، اقتصاد دانمارک به عنوان دهمین اقتصاد جهان و ششمین اقتصاد رقابتی اروپا رتبه بندی شده است. برخی از صنایع مهم در دانمارک شامل ساخت و ساز، تجهیزات پزشکی و حمل و نقل، پردازش مواد غذایی، توربین های بادی و غیره است. این کشور عمدتا ماهی، گوشت، محصولات لبنی، داروسازی، ماشین آلات، نفت خام و غیره صادر می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند” را نیز مطالعه بفرمایید.

۱۲-هلند

جمعیت: ۱۷,۳۳۲,۸۵۰
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 59,469.1 دلار

هلند هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از پردرآمدترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود. اقتصاد شکوفا و باز هلند به شدت به تجارت خارجی، نرخ پایین بیکاری و تورم، صنایع با ثبات و نقش مهم این کشور به عنوان قطب اصلی حمل و نقل اروپا وابسته است. برخی از صنایع عمده هلند شامل پالایش نفت، فرآوری مواد غذایی، خدمات مالی، ماشین‌آلات الکتریکی و غیره می‌شود. هلند همچنین یکی از صادرکنندگان پیشرو در جهان است که شرکای تجاری اصلی آن آلمان، بریتانیا، فرانسه، بریتانیا هستند. ایالات، روسیه، چین، ایتالیا و بلژیک. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۸، اقتصاد هلند به عنوان چهارمین اقتصاد رقابتی جهان رتبه بندی شده است.

۱۳- اتریش

جمعیت: ۸,۸۷۷,۰۷۰
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 58649.7 دلار

از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه، اتریش به دلیل بازار اجتماعی بسیار توسعه یافته و اقتصاد صنعتی، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. گردشگری بین المللی علاوه بر صنایع بسیار توسعه یافته، یکی از عوامل اصلی اقتصاد اتریش است. تقریباً ۶۶ درصد از واردات و صادرات اتریش از تجارت آن با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

۱۴- ایسلند

جمعیت: ۳۶۱۳۱۰
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 58512.7 دلار

همانطور که با تولید ناخالص داخلی اسمی در سال ۲۰۰۷ اندازه گیری شد، ایسلند هفتمین کشور تولیدکننده جهان و پنجمین کشور موثر از نظر PPP در نظر گرفته می شود. تخمین زده می شود که حدود ۸۵ درصد از تامین انرژی اولیه کشور از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید داخل تامین می شود. استفاده از نیروی برق آبی و زمین گرمایی این کشور را به بزرگترین تولیدکننده سرانه برق در جهان تبدیل کرده است.

همچنین ایسلند را به یکی از سبزترین اقتصادهای جهان تبدیل کرده است. اقتصاد مختلط ایسلند به شدت به مداخله دولت و همچنین سطوح بهبود یافته تجارت آزاد متکی است. برخی از صنایع عمده ایسلند شامل گردشگری، تولید، ذوب آلومینیوم، شیلات، کشاورزی و غیره می باشد. در دسامبر ۲۰۰۷، به دلیل شکست سه بانک بزرگ تجاری در این کشور، ایسلند دچار بحران مالی بزرگی شد. در نتیجه تولید ناخالص داخلی این کشور به شدت کاهش یافت. با این وجود، رشد مثبت تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۱ با کمک افزایش گردشگری به بهبود اقتصاد ایسلند کمک کرد.

ثروتمندترین کشورها

۱۵-آلمان هم یکی از ثروتمندترین کشورها است

جمعیت: ۸۳,۱۳۲,۸۰۰
تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP): 55891.2 دلار

از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه و استانداردهای بالای زندگی شهروندان، آلمان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. این یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان است.خودرو، مواد شیمیایی، محصولات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات و غیره صادر می کند. این کشور بزرگترین اقتصاد تولیدی اروپا را دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.