بهترین وقت برای استفاده از تونر صورت چه هنگام است؟

اکثر مردم نمی دانند که کی و چگونه باید از تونر استفاده کنند. تونر صورت مایعی سریع و جذب شونده است که به از بین بردن آلودگی های اضافی، آثار چربی و آرایش کمک می کند، PH پوست شما را اصلاح و متعادل می کند تا آن را به pH کمی اسیدی ایده آل در حدود ۵٫۵ تبدیل کند. به عبارت دیگر، یک تونر صورت به طور کامل پوست را تمیز می کند و به حذف سلول های مرده سطحی پوست کمک می کند. با کمک به تمیز کردن و بستن منافذ، و متعادل کردن pH، به ویژه برای پوست های مستعد آکنه مفید است.

انتخاب تونر با توجه به نوع پوست

تفاوت بین تونر و قابض پوست

یک راه ساده برای توصیف تفاوت بین تونر صورت و قابض این است که یک قابض معمولاً با الکل های حلال فرموله می شود. تونرها همچنین می توانند حاوی الکل باشند، اما در فرمول های بدون الکل نیز موجود هستند. یک تونر بدون الکل برای پوست شما ملایم تر از یک قابض است. آنها همچنین می توانند هر روز برای کمک به پاکسازی پوست شما استفاده شوند.

مانند تونر صورت، قابض ظاهر منافذ را به حداقل می رساند، با این حال، الکل می تواند پوست صورت را بیش از حد خشک کند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

انتخاب تونر با توجه به نوع پوست

اول از همه، مهم است که همیشه از تونر صورت بدون الکل استفاده کنید. سایر مواد باید بر اساس نوع پوست شما انتخاب شوند.

برای پوست های مستعد آکنه، تونر بدون الکل با آلفا هیدروکسی اسید (AHA) را انتخاب کنید. این پوست شما را تمیز و درخشان می کند بدون اینکه پوسته پوسته شود. یک گزگز ملایم برای چند ثانیه به شما نشان می دهد که سطح pH مناسبی دارد که کمی اسیدی است. این شکل از اسید بر خلاف مواد تحریک کننده مانند رتینوئیدها حتی برای پوست های حساس نیز ملایم است.

اسید سالیسیلیک اغلب در تونر صورت برای پوست مستعد آکنه توصیه می شود. با این حال، این ماده می تواند خشن و تحریک کننده باشد، به خصوص برای پوست های حساس.
سایر مواد برای پوست نرمال تا مختلط ممکن است شامل کوآنزیم Q10، اسید هیالورونیک، گلیسیرین و ویتامین C باشد.

اگرچه روغن‌های ضروری و عصاره‌های گیاهی برای کمک به ایجاد حس «طبیعی» و «مناسب برای شما» بازاریابی داشته‌اند، اما این مواد ممکن است باعث تحریک پوست شوند، بنابراین بهتر است از این موارد اجتناب کنید.

نحوه استفاده از تونر صورت

با تمیز کردن صورت خود با یک پاک کننده ملایم برای پوست حساس و مناسب برای نوع پوست خود شروع کنید. یکی را بدون مواد شوینده خشن مانند سدیم لوریل سولفات و عطر انتخاب کنید.
یک تکه پنبه را با تونر بدون الکل مرطوب کنید و روی صورت خود بمالید.
اجازه دهید تا خشک شود.
اگر پوست مختلط یا چرب دارید، می توانید از تونر بدون الکل در اول روز و آخر شب استفاده کنید. برای پوست های خشک، بهتر است فقط یک بار در روز در شب استفاده شود.
بعد از آن همیشه از مرطوب کننده مناسی نوع پوست خود استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

تونر را در برنامه‌های مراقبت از پوست صبح و شب بگنجانید

اگر پوست حساسی دارید، آنچه به عنوان پاک کننده و تونر استفاده می کنید می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بیماری های پوستی حساس به متخصصان پوست گزارش می شود و میلیون ها نفر از واکنش های مختلف محصولاتی که قبلا استفاده می کردند شکایت دارند. پوست سالم، جوان و زیبا با شستن پوست حساس با پاک کننده مناسب شروع می شود.

پیدا کردن یک پاک کننده ملایم بدون صابون و تونر بدون الکل برای پوست های حساس که پوست شما را از مواد مغذی حیاتی و روغن های طبیعی پاک نکند، مهم است. نوع پوست شما باید تعیین کند که از کدام پاک کننده استفاده کنید. تونرهای پوست حساس همیشه باید بدون الکل باشند.

متخصصان پوست موافق هستند که برخی از مواد برای پوست حساس تحریک کننده هستند و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. سدیم لوریل سولفات (SLS) یکی از این مواد است که به پاک کننده ها و صابون های نوار اضافه می شود. این ماده شیمیایی کف کننده در واقع یک شوینده خشن است و ممکن است برای پوست حساس شما بیش از حد تحریک کننده باشد.

نحوه استفاده از تونر صورت

حتماً شب‌ها صورت خود را با تونر های بدون صابون بشویید تا آلودگی‌های انباشته شده، آرایش و آلاینده‌ها را پاک کنید. پاکسازی صبحگاهی همچنین می تواند به پوست شما کمک کند تا شاداب و آماده آرایش و روز باشد. همیشه به یاد داشته باشید بعد از استفاده از تونر یک مرطوب کننده بدون عطر برای پوست های حساس استفاده کنید.

هرگز از آب خیلی گرم یا خیلی سرد برای شستشو صورت استفاده نکنید. دمای ولرم روی پوست احساس راحتی بیشتری می کند و ترجیح داده می شود. دمای زیاد آب ممکن است باعث شکستگی مویرگ ها شود. همیشه پوست خود را با یک پارچه نرم خشک کنید و مالش ندهید بلکه به آرامی آن را بکشید تا خشک شود.

پس میتوان نتیجه گرفت:

تونر یعنی محصولی که قابلیت پاک کنندگی پوست از آلودگی ها را دارد ، زمان استفاده از آن شب ها قبل از خواب و صبح ها بعد از شستشوی صورت است. در دسترس ترین تونر طبیعی ،گلاب است که در خانه همه ما ایرانی ها وجود دارد .

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.