ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت از پوست

شما در واقع به یک کابینت دارویی که دارای ردیف محصولات مراقبت از پوست باشد نیاز ندارید. دکتر ویلیامز می‌گوید: «من فکر می‌کنم بهترین کار این است که آن را به اصول اولیه کاهش دهیم. “بیشتر مردم به بیش از چند محصول نیاز ندارند و به طور کلی، نیازی به چند سرم یا تونر یا چندتایی از یک محصول نیست.” دکتر ویلیامز شما را با یک روال اساسی مراقبت از پوست در روز و شب و آنچه که هر کدام باید شامل شود، راهنمایی می کند.

محصولات مراقبت از پوست زیادی برای انتخاب وجود دارد. چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای پوست شما بهتر است؟ و به چه ترتیبی باید آنها را اعمال کرد؟ تلاش برای کشف کردن آن به تنهایی کار زیادی است، بنابراین متخصص پوست ما آن را برای شما تجزیه می کند.

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست در صبح

برخیز و بدرخش! همانطور که شما و چهره تازه‌تان روز را شروع می‌کنید، یک روال مراقبت از پوست ساده و سرراست بهترین است. در واقع، تنها سه محصول باید برای اکثر مردم این کار را انجام دهند.

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت از پوست

۱- پاک کننده

 آن دستمال های پاک کننده به عنوان شستن صورت شما به حساب نمی آیند. اگر در حال مسافرت هستید یا در حال حرکت هستید، آنها بهتر از هیچ هستند – اما به عنوان یک قاعده، پاکسازی باید شامل آب باشد.

برای انتخاب بهترین پاک کننده برای خود، نوع پوست خود را در نظر بگیرید. دکتر ویلیامز توصیه می‌کند: «اگر صورت شما مستعد خشکی است، از پاک‌کننده‌های کف‌دار دوری کنید، و اگر پوستتان حساس است، به دنبال پاک‌کننده‌هایی باشید که عبارت «لطیف» یا «برای پوست حساس» روی آن‌ها باشد.

او توصیه می‌کند از پاک‌کننده‌هایی که حاوی لایه‌بردارهای فیزیکی هستند، مانند دانه‌های میکروبی یا سایر محصولات با بافت ریگ، اجتناب کنید، زیرا می‌توانند باعث تحریک و التهاب شوند. او می‌گوید: «در عوض، من لایه‌بردارهای شیمیایی را توصیه می‌کنم که دارای موادی مانند اسید گلیکولیک هستند. “آنها لایه برداری ملایم تر و یکنواختی ایجاد می کنند.”

۲- ضد آفتاب

اگر چشمه جوانی برای مراقبت از پوست وجود داشته باشد ، آن ضد آفتاب است. اما اگر فکر می کنید به دلیل استفاده از مرطوب کننده با SPF آماده اید، دوباره فکر کنید. دکتر ویلیامز می گوید که این در واقع برای محافظت از پوست شما کافی نیست.

او ادامه می دهد: “من SPF 30 یا بالاتر را در هر روز از سال توصیه می کنم، حتی در زمستان.” سپس، اگر می‌دانید که قرار است زیر نور خورشید، گلف، ساحل یا هر چیز دیگری باشید، SPF 50 یا بالاتر قرار دهید.»

یک کرم ضد آفتاب معدنی رنگی را امتحان کنید، که قوام غلیظ و حالت خمیری که ممکن است در هنگام استفاده از ضد آفتاب روی صورت خود داشته باشید را ندارد.

۳- مرطوب کننده

هر چه سن شما بالاتر می رود، پوست شما خشک تر می شود. مرطوب کننده فرصتی است تا بخشی از آنچه را که از دست داده به پوست شما برگرداند.

دکتر ویلیامز توضیح می دهد: «هنگامی که پیر می شوید، می خواهید مقداری از رطوبتی را که از دست می دهید جایگزین کنید. مرطوب کننده هایی که اسید هیالورونیک و سرامید دارند می توانند برای جایگزینی مقداری از این رطوبت مفید باشند.

روتین مراقبت از پوست در شب

می‌توانید شب‌ها از ضدآفتاب خودداری کنید.در اینجا نکات او در مورد نحوه مراقبت از پوست خود در شب وجود دارد.

۱-صورت را بشویید

باز هم، دستمال‌های پاک‌کننده آرایش نمی‌توانند این کار را انجام دهند. قبل از خواب، از یک پاک کننده و آب برای شستن کثیفی روز استفاده کنید.

۲-دوباره مرطوب کنید

برخی از افراد از دو نوع مرطوب کننده استفاده می کنند – یک کرم روز سبک تر و یک کرم شب غلیظ تر. دکتر ویلیامز می‌گوید: «بعضی از افراد آن احساس سنگینی را که در طول روز روی صورتشان می‌شود، دوست ندارند، در حالی که هنگام خواب از سنگینی آن آگاه نیستند».

۳-شب زمان رتینول است

محصولاتی که حاوی رتینول (ویتامین A) و رتینوئیدها (که از ویتامین A مشتق شده‌اند) گردش سلولی را افزایش می‌دهند که به پوست شما درخشش جوانی می‌دهد.

اما این محصولات را فقط باید در عصر استفاده کرد. دکتر ویلیامز تاکید می کند: “برخی از آنها می توانند توسط خورشید غیرفعال شوند، بنابراین مهم است که آنها را در عصر استفاده کنید.”

پوست صورتتان اگر مستعد به لک است؟

 دکتر ویلیامز می گوید: «محصولاتی که دارای بنزوئیل پراکسید هستند، مورد علاقه من هستند. کمی کرم بنزوئیل پراکسید یا کرم رتینوئیدی روی آن بمالید تا خشک شود.

 برچسب‌های هیدروکلوئیدی کوچکی که یک شبه روی جوش می‌گذارید – می‌توانند برای لک‌هایی که به‌طور تصادفی انتخاب کرده‌اید یا خود به خود بیرون آمده‌اند و هنوز در حال بهبود هستند، مفید باشند.

پیشنهاد می کنیم مقالهمراقبت از پوست به روش خانمهای ژاپنی” را نیز مطالعه بفرمایید.

ماسک های صورت: خوب است اما مفید نیست

ماسک‌های صورت به بازگرداندن رطوبت به صورت شما کمک می‌کنند. دکتر ویلیامز می گوید: «پوست خود را مانند انگور در مقابل کشمش در نظر بگیرید. “اگر یک کشمش را برای مدتی در آب قرار دهید، شروع به پر شدن می کند. اساساً هدف ماسک های صورت این است. معلوم نیست واقعا چقدر مفید هستند، اما اگر بخواهید کشمشتان را بعد از یک شب بیرون بیاورید، ضرری ندارد.»

مراقبت از پوست، کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده، پاک کننده، سلامت، روتین مراقبت از پوست
محصولات مراقبت از پوست بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای پوست شما بهتر است؟ و به چه ترتیبی باید آنها را اعمال کرد؟ تلاش برای کشف کردن به تنهایی بسیار است.

دکتر کیانا ویلیامز، متخصص پوست و زیبایی و جراحی، اینجاست تا به شما کمک کند تا دریابید که چگونه یک روال روزانه را شروع کنید که برای نیازهای منحصر به فرد پوست شما مناسب است.

 مراقبت از پوست در شب

مراقب محصولات مراقبت از پوست باشید که ادعا می کنند معجزه می کنند

برخی از افراد پول و تلاش زیادی را صرف محصولاتی می کنند که می گویند می توانند کارهایی مانند جلوگیری از چین و چروک و خلاص شدن از شر سیاهی دور چشم را انجام دهند. اما دکتر ویلیامز می گوید که فریب وعده درمان همه چیز را نخورید.

او می‌گوید: «به طور کلی، اگر آنقدر خوب به نظر برسد که هیچ مشکل کوچکی در پوستتان نباشد، احتمالاً درست نیست. “محصولات برای کمک به این نگرانی‌ها و دیگر نگرانی‌ها وجود دارند، اما اگر محصولی را می‌بینید که وعده انجام کارهایی را می‌دهد که چندان معقول به نظر نمی‌رسند، احتمالاً کارساز نخواهد بود.”

درعوض، او توصیه می‌کند که با یک متخصص پوست قرار ملاقات بگذارید تا بتوانید بفهمید چه چیزی برای پوست شما بهتر است. “اگر احساس بد شدن پوست تان را می کنید، متخصص پوست شما می تواند مواد فعال خاصی را در محصولات جداگانه و داده های بالینی برای حمایت از استفاده از آنها بررسی کند.”

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.