با مراقبت از پوست به شیوه حلزون تراپی آشنایید؟

در بسیاری از کشورهای آسیایی برای داشتن پوستی زیبا، حلزون درمانی یا حلزون تراپی روی صورت انجام می شود. همچنین یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست در کره است و اکثر مردم حداقل یک محصول حاوی حلزون را در برنامه روزانه خود دارند. اکنون ما اینجا هستیم تا شما را با فواید حلزون تراپی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید!

آلوئه ورا، عسل، اسید هیالورونیک، چای سبز، روغن درخت چای، عصاره ریشه شیرین بیان تنها برخی از مواد خاصی هستند که از محصولات پوست کره ای محسوب می شوند که برای پوست ما عالی و مفید هستند. علاوه بر این، حلزون با خزیدن روی پوست، مخاط را روی پوست ترشح می کند و به عنوان یک ماسک عمل می کند. حلزون درمانی به ترمیم پروتئین ها، اسید هیالورونیک، الاستین، مواد ضد میکروبی، پپتیدها، اسید گلیکولیک و آنتی اکسیدان ها روی پوست کمک می کند. مخاط حلزون در یونان باستان برای کمک به بیماری های بدن مانند سوء هاضمه یا سرفه و همچنین التهاب پوست استفاده می شد.

فواید حلزون تراپی روی پوست چیست؟

همانطور که اشاره کردیم حلزون با حرکت بر روی پوست مخاط ترشح می کند و این ماده به دلیل ترکیبات خود دارای خواص فراوانی است و می تواند اثرات خوبی بر روی پوست از خود نشان دهد.

از جمله اثراتی که این مخاط بر روی پوست می گذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر پوست شما به هر دلیلی آسیب دیده است، استفاده از حلزون درمانی می تواند روند بهبود را تسریع کند و آسیب های پوستی سریعتر بهبود یابد.
با استفاده از حلزون درمانی، التهاب پوست تا حد زیادی کاهش می یابد.
اگر قسمتی از پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش آسیب ببیند، با کمک حلزون درمانی به طور کامل درمان و ترمیم می شود.
حلزون درمانی همچنین به حفظ رطوبت و نرمی پوست کمک می کند. مخاط حلزون باعث می شود مولکول هایی که مسئول و نگه دارنده آب در پوست هستند رشد کنند و در نتیجه نرمی پوست حفظ شود.

حلزون درمانی پوست را قادر می سازد در برابر عفونت ها مقاومت کند.
حلزون درمانی قادر به انجام مزوتلیوما یا از بین بردن لک های صورت است.
لکه های به جا مانده از جوش یا زخم روی پوست با حلزون درمانی با بالاترین کیفیت به راحتی از بین می رود و بعد از مدتی خواهید دید که پوست جوان و شفاف است.
حلزون درمانی علاوه بر کمک به جوانسازی پوست در افزایش شفافیت و درخشندگی پوست نیز نقش دارد.
برای بهبود چین و چروک هایی که روی پوست دیده می شود بسیار مفید است.
آکنه را می توان به راحتی با حلزون درمانی درمان کرد.

حلزون تراپی آکنه را از بین می برد!

یکی از مزایای مراقبت از پوست حلزون برای افراد مستعد آکنه است! حلزون ها یک راه عالی و طبیعی برای درمان آکنه هستند. همانطور که گفته شد اگر به بیماری های پوستی مانند آکنه مبتلا هستید، مخاط حلزون به طور طبیعی دارای خواص ضد میکروبی است که به دور نگه داشتن باکتری ها کمک می کند. با این حال، اسید گلیکولیک موجود در لجن حلزون با لایه برداری از پوست به جلوگیری از آکنه کمک می کند (در نتیجه حلزون سلول های مرده پوست را می کشد و منافذ پوست را باز می کند).

مخاط حلزون همچنین می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند – که به نوبه خود آکنه را به حداقل می رساند. این به دلیل ترکیبات هیالورونیک اسیدی است که در آن مولکول های آب توسط لایه بیرونی پوست جذب می شوند و پوست را مرطوب نگه می دارند.

مخاط حلزون فواید زیادی برای پوست دارد، از جمله ترمیم لک ها و صاف کردن چین و چروک ها. این مخاط به از بین بردن چین و چروک و حتی آکنه کمک می کند. دلیل استفاده از این درمان نسبت به سایر درمان ها این است که ماده چسبناک حلزون توانایی تولید الاستین و کلاژن در پوست را دارد.

مخاط حلزون برای رفع هایپرپیگمانتاسیون التهابی مفید است!

بلغم حلزون خاصیت دیگری دارد که به از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند و همچنین برای درمان اسکار آکنه و قرمزی پوست عالی است، اما به نظر نمی رسد در از بین بردن سایر انواع هایپرپیگمانتاسیون (مانند لک های پوستی یا ملاسما) موثر باشد. مخاط حلزون حاوی ترکیبات زیادی (از جمله پروتئین ها، پپتیدها و الاستین) است که به بهبود اسکارهای آکنه و تسریع بهبودی کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم مقالهمراقبت از پوست به روش خانمهای ژاپنی” را نیز مطالعه بفرمایید.

تاریخچه حلزون درمانی

حلزون درمانی از ۴۰۰ سال قبل از میلاد، در زمان بقراط، رونق گرفت. در آن زمان بقراط حلزون ها را تکه تکه کرد و با شیر ترش مخلوط کرد. سپس آن را به صورت ضماد روی زخم ها و نواحی آسیب دیده پوست قرار داد.

حلزون ها معمولاً دو نوع مخاط دارند:

یکی که سطح را می پوشاند و در امتداد آن حرکت می کند و دیگری که از بدن محافظت می کند. متخصصان زیبایی بر این باورند که مخاط حلزون دارای غلظت بالایی از پروتئین و سایر پلیمرهای محلول در آب است که با خشک شدن منقبض شده و پوست را صاف  می کند. علاوه بر حلزون، سفیده تخم مرغ نیز این اثر را دارد. این یکی از دلایل مهم استفاده از سفیده تخم مرغ برای پوست است و از قدیم به عنوان کرم ضد چروک استفاده می شده است.

نحوه انجام حلزون تراپی بر روی پوست

برای این منظور باید پوست را کاملا تمیز کرد و چند حلزون تازه که از صدف بیرون می آید را روی پوست صورت یا گردن یا هر جای دیگری از بدن قرار داد. حلزون های متحرک حدود ۳۵ دقیقه روی تمام قسمت های مورد نظر می روند و با تولید ژل مخصوص حاوی پروتئین خاصی، ماسک طبیعی روی پوست تولید می کنند. با جذب این ژل از طریق پوست، انواع چین و چروک ها برطرف شده و پوست صورت شما را ترمیم می کند. تجربه نشان داده است که با حرکت حلزون، فرد جریان الکترونیکی خفیفی را روی سطح پوست خود احساس می کند. اما پس از اتمام کار و برداشتن حلزون ها، پوست احساس شادابی و شادابی می کند.

حلزون تراپی روی پوست چگونه کار می کند:

حلزون هنگام حرکت ماده ای به نام موکوس از خود به جا می گذارد. موکوس سرشار از کلاژن، الاستین و پروتئین های دیگر است که نقش عمده ای در تولید و ترمیم سلول های پوست ایفا می کنند. در این میان ظاهر پوست به میزان کلاژن بستگی دارد و الاستین باعث کشسانی و انعطاف پذیری پوست می شود.از سوی دیگر، مخاط حلزون حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید هیالورونیک است که در کاهش التهاب پوست و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد بسیار موثر است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.