چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟

چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

با رعایت این نکات آسان یاد بگیرید که چگونه از پوست خود در برابر نور آبی محافظت کنید. بعلاوه ، بدانید که چگونه نور تلفن همراه یا صفحه رایانه شما می تواند به پوست شما آسیب برساند.

همه ما می دانیم که ما باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنیم و به احتمال زیاد یک کلاه آفتابی ، عینک آفتابی یا ضدآفتاب خوب استفاده میکنیم.

اما این بدان معنی نیست که پوست شما در مواقعی که داخل خانه هستید ایمن است. دوری از آفتاب تنها بخشی از معادله است ، زیرا برخی عوامل می توانند شما را در معرض آسیب های پوستی ، حتی در داخل خانه خود قرار دهند.به نظر می رسد که آسیب خورشید در حال حاضر به اندازه کافی نگران نباشد ، چراغ آبی تلفن ، رایانه لوحی یا رایانه شما می تواند به پوست شما آسیب برساند.

یک عامل مهم در پیری پوست نور گوشی و رایانه است.

چرا باید از پوست خود در مقابل نور آبی محافظت کنید؟

گسترش فناوری و استفاده جهانی از ابزارهای دیجیتال مثل گوشی و رایانه باعث شده تا همه ما بیش از گذشته ساعت های زیادی را با این وسایل سپری کنیم.

اما یادتان باشد نور گوشی و نور رایانه میتواند برای برهم زدن شادابی و سلامت پوست دخیل باشد.

 پوست سالم قادر به تحمل محرک های محیطی و همچنین آسیب DNA است که می تواند منجر به سرطان پوست شود.

نور آبی(نور رایانه و گوشی) دقیقا چیست و چرا می تواند مشکلاتی ایجاد کند؟

نور آبی ،  به عنوان نور مرئی با انرژی بالا یا نور HEV شناخته می شود.

بر خلاف نور UV نامرئی ، نور آبی برای چشم قابل مشاهده است. ما می توانیم با درخشش آبی روشن در صفحه نمایش تلفن و رایانه خود آنها را ببینیم.

خورشید مقداری HEV ساطع می کند ، اما مقادیر قابل توجهی نیز توسط رایانه ها ، تلفن های همراه ، تبلت ها ، تلویزیون ها و سایر دستگاه ها منتشر می شود.

لامپهای فلورسنت و برخی چراغهای LED نیز نور آبی را دارند، در حالی که ممکن است در مصرف انرژی صرفه جویی کنند ،اما برای پوست خیلی خوب نیستند.

آیا نور آبی باعث آسیب پوست می شود؟

بله ، تحقیقات نشان می دهد که نور آبی با ایجاد امواج اکسیداتیو باعث آسیب پوست می شود.

نور آبی عمیقاً به پوست ما نفوذ می کند و مولکول های پوستی می توانند به مولکول های دیگر سلول آسیب برساند.

مشکل هنگامی رخ می دهد که سطح ROS بدن بالاتر از حد طبیعی خود شود مانند وجود یک عامل تنش زای محیط ، آنها می توانند بر سیستم آنتی اکسیدانی ما غلبه کنند. این منجر به استرس اکسیداتیو می شود.

به عنوان مثال ، این مطالعه نشان داد که نور آبی باعث تخریب کاروتنوئید در پوست انسان می شود. کاروتنوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند ، بنابراین هنگامی که شروع به کاهش می کنند ، سلامت پوست را به خطر می اندازند.

خب همه اینها یعنی چی؟

به زبان ساده ، این بدان معناست که قرار گرفتن در معرض نور آبی به مدت زیاد ، سلولهای ما را تحت فشار قرار می دهد ، آنتی اکسیدان های ما را سرقت می کند و به پوست ما آسیب می رساند.

نمونه هایی از عوامل استرس زا محیطی شامل نور خورشید ، آلودگی و البته نور آبی است.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی می تواند منجر به انواع مختلفی از مشکلات جسمی شود که بسیار فراتر از پوست هستند ، از جمله بی خوابی و ترشح هورمونهای استرس .

چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟
چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟

چگونه می توان از پوست خود در برابر نور آبی محافظت کرد؟

در حالی که نمی توانیم از نور آبی به طور کامل اجتناب کنیم ، موارد احتیاطی وجود دارد که می توانیم برای کاهش صدمات و حفظ سلامتی پوست خود استفاده کنیم ضمن اینکه از مزایایی که دستگاه های پخش کننده نور آبی به ما ارائه می دهند نیز بهره می بریم.

۱٫ از مکمل هایی استفاده کنید که به محافظت در برابر نور آبی کمک می کند.

غذایی که می خورید و مکمل های غذایی شما نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد. محصولات موضعی به عنوان یک مانع خارجی در برابر آسیب های پوستی عمل می کنند ، اما سد داخلی شما نیز مهم است.

گذشته از تغذیه خوب ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی عصاره ها ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می توانند مانند ضد آفتاب عمل کرده و میزان نور آبی را به حداقل برسانند. مکمل ها می توانند دفاع ذاتی پوست شما را تقویت کنند ، و از محافظت در برابر آسیب های سبک و استرس اکسیداتیو از بیرون کمک می کنند.

یکی از مکمل هایی که در طول تحقیقاتم به آن رسیدم Polypodium Leucotomos ، عصاره سرخس است که سرشار از آنتی اکسیدان است .

هر دو عصاره Polypodium Leucotomos و astaxanthin نشان داده شده اند که آسیب رادیکال آزاد را در معرض نور UV کاهش می دهد.

چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟
چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟

۲٫استفاده از ضدآفتاب در هنگام کار با رایانه و گوشی

متخصصان پوست  توصیه می کنند که از ضد آفتابدر هنگام کار با رایانه و گوشی استفاده کنید.

آیا ضد آفتاب از نور آبی محافظت می کند؟

بله ، اما نه فقط هر ضد آفتاب – فقط کرم های ضد آفتاب طبیعی، شما را در مقابل نور آبی محافظت می کند. این نوع کرم های ضد آفتاب حاوی فیلترهای معدنی اکسید هستند و نه فیلترهای شیمیایی مانند اکسی بنزون ​​یا آووبنزون.
از نظر محافظت در برابر آفتاب ، اکسید روی معمولاً برتر محسوب می شود. با این حال ، ترکیبی از هر دو ارجحیت دارد ، زیرا اکسید روی در برابر UVA مؤثرتر است ، در حالی که دی اکسید تیتانیوم در برابر UVB مؤثرتر است. آنها با هم ، طیف گسترده از محافظت را ارائه می دهند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که کرم های ضدآفتاب مات مانند اکسید روی در واقع در برابر نور مرئی به هیچ وجه کارایی ندارند. اما افزودن اکسید آهن ، یک رنگدانه قابل جذب نور ، اثرات ضدآفتاب را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

بهترین ضد آفتاب برای محافظت در برابر نور آبی

اگرچه این تحقیق خیلی گسترده است، اما به نظر می رسد انتخاب محصولات حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم ، اطمینان از محافظت طیف گسترده از نور UV و همچنین نور آبی است.

ضد آفتاب های خوب موجود در بازار را شناسایی کنید و با مشورت با متخصص پوست یکی از آنها را بخرید و استفاده کنید.

۳٫استفاده از محصولات پوستی

استفاده از ضد آفتاب اولین خط دفاع عالی است. وقتی به طور مداوم استفاده کنید ، این یک استاندارد طلایی برای محافظت از پوست شما در برابر آسیب DNA است.

اما ضد آفتاب نمیتواند محافظ ۱۰۰ درصدی برای پوست شما باشد ، و ممکن است برخی از پرتوهای اشعه ماوراء بنفش یا نور آبی هنوز به پوست شما برسد.

انواع محصولات پوستی وجود دارد که نشان می دهد میتواند پوست را از آسیب در برابر نور محافظت می کند ، همچنین برای ترمیم هرگونه آسیب که ممکن است قبلاً رخ داده باشد ، ترمیم می شود.

ویتامین های E و C نمونه های دیگری از آنتی اکسیدان های قوی هستند که ترکیبی از این دو محافظت ویژه ای در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و برای حفظ سلامتی پوست مفیدند.

اگر شناختی از محصولات مرتبط ندارید از یک مشاور پوست و زیبایی کمک بگیرید.

۴٫عینک  مناسب بزنید.

عینک هایblue cut   مسدود کننده های آبی در سالهای اخیر رواج پیدا کرده اند که خبر بسیار خوبی است. هرچند عینک های گران قیمتی هستند اما ممکن است طی سالهای آتی به دلیل تولید بیشتر قیمت شان کاهشی شود.

عینک هایblue cut عینک های خاصی هستند که به محافظت از چشم شما در برابر نور آبی کمک می کنند.

عینک زرد برای مسدود کردن نور آبی

عینک مسدود کننده زرد ( Spektrum Prospek) به محافظت از پوست و چشمان در برابر نور آبی کمک می کند.

 مسدود کننده های آبی به جلوگیری از رسیدن نور HEV به پوست اطراف چشم کمک می کنند. این طریقه ی دیگری از محافظت از پوستتان در کنار ضد آفتاب ، مکمل ها و … است.

دو نوع مسدود کننده آبی وجود دارد: شب و روز. در حالی که مسدود کننده های آبی بیشتر با استفاده از شبانه همراه هستند ، همچنین می توانند در طول روز بسیار مفید باشند تا بتوانند تا آنجا که ممکن است از نور آبی جلوگیری کنند بدون اینکه در روند کاری شما تأثیر بگذارد.

اگر می خواهید تمام نورهای آبی را کاملاً از بین ببرید ، عینک هایblue cut با لنزهای قرمز بهترین گزینه برای شبانه هستند.

چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟
چگونه از پوستم در برابر نور موبایل و رایانه محافظت کنم؟

۵٫از فیلترهای صفحه نمایش مسدود کننده نور آبی استفاده کنید.

این یک چیز برای محافظت از پوست شما در برابر نور آبی است ، اما بهتر است که در وهله اول مانع از رسیدن نور به پوست خود شوید.

یکی از راه های انجام این کار با استفاده از فیلترهای صفحه نمایش نور آبی است که در منبع آبی نور آبی کاهش می یابد.

فیلترهای صفحه نمایش برای کسانی که می خواهند در هر زمان آزادی استفاده از دستگاه خود را داشته باشند ، بدون اینکه بر کیفیت خواب یا سلامت پوست آنها تأثیر بگذارد ، بسیار مفید هستند. برای محافظت بیشتر آنها می توانند به تنهایی یا با عینک مسدود کننده آبی جفت شوند.

فیلتر نور آبی برای لپ تاپ شما می تواند به نجات خواب و پوست شما کمک کند.

می توانید فیلترهای جداگانه را برای دستگاه مورد نظر خود – تلفن همراه ، تبلت یا رایانه لپ تاپ خریداری کنید.

درست مانند عینک بلوک آبی ، فیلترهای نور آبی در انواع روشن یا رنگی برای استفاده در روز یا شب در دسترس هستند. آنها همچنین قابل جدا شدن و قابل شستشو هستند ، بنابراین اگر شما وظیفه ای را انجام می دهید که به طیف گسترده ای از بینایی رنگ شما نیاز دارد ، می توانید به راحتی فیلتر را از بین ببرید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.