راهنمای خرید سوتین سالم و مناسب

هر ساله شانزده میلیون سوتین خریداری می شود و با این وجود تخمین زده می شود که ۸۰٪ از ما اندازه سوتین مان را اشتباه میگیریم و ما امروز می خواهیم در مورد چگونگی پیدا کردن سالم ترین سوتین بحث کنیم .پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد ، بعضی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند!

چرا زنان از سوتین استفاده می کنند؟

ابتدا کرست بود  و سرانجام  سوتین های مدرن. در طول قرن ها ، مد تغییر کرده و شکل دلخواه سینه ها نیز با آن تغییر کرده است. این لباس زیرهای خاص ، پشتیبانی از سینه ها در حین فعالیت و تقویت فرم زنانه را ارائه می دهند.

معایب استفاده مداوم از سوتین

یک رابطه بحث برانگیز بین سوتین و سرطان پستان وجود دارد. چندین مطالعه نشان می دهد که خوابیدن با سوتین محکم جریان لنفاوی را سرکوب می کند و ممکن است به استاز لنفاوی کمک کند. این زمانی است که سیستم لنفاوی به دلیل محدودیت پستان نمی تواند به درستی تخلیه شود. برخی تحقیقات نشان می دهد جریان نامناسب لنفاوی ممکن است در سرطان پستان نقش داشته باشد.

پشتیبانی از پستان

در دوران بلوغ ، سینه ها و بافت قفسه اطراف آن در حال رشد است. رباط های موجود در بافت پستان ، به نام رباط های کوپر ، بافت های نازکی هستند که از طریق پستان می بافند و برای حمایت از پستان به سینه متصل می شوند.

با گذشت زمان ، این رباط ها به طور طبیعی کشیده می شوند و ممکن است باعث افتادگی شوند. برخی معتقدند که آتروفی عضلات نیز در این امر نقش دارد.

به گفته مشاور پزشکی ما ، دکتر گرین لیف:

افتادگی پستان لزوماً ناشی از آتروفی عضلات نیست. اگرچه درست است که عضله می تواند باعث ایجاد ظاهری شود ، اما افتادگی سینه به مرور زمان به دلیل کشیدگی رباط های کوپر اتفاق می افتد و به دلیل افزایش سن بافت پستان ما کاهش می یابد و جایگزین آن چربی است که به اندازه کافی پستان را پر نمی کند. علاوه بر این ، اگر دچار آتروفی عضلانی قفسه سینه شوید ، عضلات سینه ای تنها کاری که باید انجام دهید شروع به کار برای بازیابی مجدد آن عضلات است.

به عبارت دیگر ، تمرینات قفسه سینه ممکن است همیشه جواب ندهند ، اما مطمئناً آسیبی هم نمیزنند .

خرید سوتین سالم که بهترین جریان لنفاوی ممکن را داشته باشد ، آسیب احتمالی ناشی از انقباض را به حداقل می رساند ، در حالی که هنوز مزایای مورد نیاز را تأمین می کند.

انتخاب سوتین مناسب

راهنمای خرید سوتین مناسب و سالم

 چند راهنما برای انتخاب سوتین باید رعایت شود :

سوتین ساخته شده با پارچه قابل تنفس (و ترجیحاً ارگانیک) را انتخاب کنید .
پنبه ارگانیک و بامبو گزینه های خوبی هستند .
مراقب تسمه های لاتکس یا  نیکل باشید که می تواند برای کسانی که به این مواد حساس هستند تحریک کننده باشد .
یک پارچه قابل تنفس رطوبت را از بین می برد تا ناحیه قفسه سینه را خنک و راحت نگه دارد . برخی فرض کرده اند که لباس زیر تنگ ممکن است از عوامل موثر در سرطان باشد زیرا مکانیسم خنک کننده طبیعی بدن را مهار می کند .

یک مطالعه موردی روی یک زن ۳۴ ساله نشان داد که بیماری موندور وی به احتمال زیاد ناشی از سوتین منقبض کننده او بوده است . این بیماری نادر زمانی است که رگ زیر بافت پستان یا سینه ملتهب شود .

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، چندین مطالعه نشان داده است و برخی از کارشناسان موافقت می کنند که فلز زیر سینه بند ما می تواند در ایجاد مشکلات سلامتی پستان نقش داشته باشد . در طرف دیگر ، افرادی وجود دارند که با این شواهد مخالفند ، به ویژه بنیاد کومن و انجمن سرطان آمریکا.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام استفاده از آن به خاطر داشته باشید:

نوار روی سوتین باید راحت باشد ، اما محدود کننده نیست. اگر به اطراف می لغزد ، باند محکم تری لازم است.
اگر بند آن در جای خود علائم قرمز ایجاد کند یا پوست برآمده باشد ، بسیار سفت است.
سینه ها نباید از داخل سوتین بیرون بیایند .
سوتین هم نباید چروک به نظر برسد ،یعنی نباید خیلی بزرگ باشند .

سوتین را متناسب با سن تان انتخاب کنید :

بارداری ، شیردهی و یائسگی زمان تغییر هورمونی است که سایز سینه ها تغییر می کند. سوتینی که پارچه ای کشسان و انعطاف پذیر دارد به شما کمک می کند تا این تغییرات اغلب سریع انجام شود. همچنین به شما امکان آزادی و حرکت بافت پستان را برای جریان سالم لنفاوی و سم زدایی می دهد.

برخلاف سیستم گردش خون ، سیستم لنفاوی برای حرکت صحیح به حرکت فیزیکی متکی است. بنابراین کمی گزاف گویی در سوتین در واقع چیز خوبی است!

سالم ترین سوتین برای فعالیت

افرادی که در ورزشهای دوچرخه سواری شرکت می کنند ، مانند دویدن یا سوارکاری ، معمولاً با سوتین های محکم تر راحت ترند. پارچه باید قابل تنفس و تا حدی قابل انعطاف باشد.

کسانی که اندازه سینه آنها بزرگتر است ، بهتر است از سوتین هایی با بندهای عریض تر استفاده کنند. این به کاهش تحمل وزن در پشت ، شانه ها و گردن کمک می کند ، که می تواند روی ستون فقرات تأثیر منفی بگذارد .

یک مطالعه بر روی زنان بعد از یائسگی نشان داد که کسانی که پستان و اندازه بدن آنها بزرگتر است ، بیشتر به درد میانه کمر مبتلا می شوند.

سوتین نامناسب گاهی اوقات این مشکل را برای زنان با اندازه سینه کوچکتر نیز ایجاد می کند.

خرید سوتین مناسب و سالم

نتایج نهایی درباره سوتین سالم

بدون سوتین بودن یا حداقل برداشتن آن در هر زمان ممکن (مانند عصر یا شب) ، سالم ترین گزینه برای بسیاری از خانم ها است. با این حال ، برای کسانی که به دلایل مختلف هنوز مایل به سوتین هستند یا به آن نیاز دارند ، گزینه های سالم تری وجود دارد. یک سوتین مناسب با مواد طبیعی قابل انعطاف و طبیعی یک امر ضروری است.

متأسفانه ، من سوتین زیادی پیدا نکردم که مناسب این مورد باشد و مطمئناً امیدوارم شرکت های بیشتری در هنگام ساختن سوتین ها به فکر بهداشت آن باشند.

این مقاله توسط دکتر بتسی گرینلیف ، متخصص زنان و زایمان در ایالات متحده بررسی شد. مثل همیشه ، این توصیه پزشکی شخصی نیست و توصیه می کنیم با پزشک خود صحبت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.