باکس شکلات در خانه درست کنید و هدیه دهید

چرا یک باکس شکلات بخرید در حالی که می توانید خودتان به راحتی در منزل باکس شکلات درست کنید. این باکس زیبا شامل دو خوراکیا در یک خوراکی است. یک کیک شکلاتی پر شده با کره توت فرنگی و توت فرنگی تازه، به علاوه شکلات های لذیذ دیگر! این باکس شکلات یک هدیه عالی برای تولدها، سالگردها یا هر مناسبت خاصی است. طرز تهیه باکس شکلات در ادامه آمده است.

طرز تهیه مرحله به مرحله باکس شکلات در خانه

مواد اولیه باکس شکلات

برای کیک:

▢۳ اونس کره بدون نمک، در دمای اتاق
▢۲٫۳۳ اونس شکر گرانول، (۱/۳ فنجان)
▢۲٫۵ اونس شکر قهوه ای، (۱/۳ فنجان بسته بندی شده)
▢۱ تخم مرغ گذاشته شده در دمای اتاق
▢۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
▢ ۴ فنجان باترمیلک (۱/۲ فنجان) در دمای اتاق(میتوانید دستور باترمیلک را در اینترنت به راحتی پیدا کنید)
▢۲ اونس خامه ترش، (۱/۴ فنجان) در دمای اتاق
▢ ۱ قاشق غذاخوری آب یا قهوه
▢۴ اونس آرد همه منظوره، (۷/۸ فنجان)
▢۱٫۵ اونس پودر کاکائو شیرین نشده، (۱/۲ فنجان)
▢¾ قاشق چایخوری جوش شیرین
▢ ¼ قاشق چایخوری نمک

مواد اولیه برای ساخت کرم شکلات:

▢۴ فنجان اونس سفیده تخم مرغ مایع پاستوریزه، (۱/۲ فنجان، به یادداشت زیر مراجعه کنید)
▢۱۶ اونس پودر قند، (۴ فنجان)
▢۱/۴ قاشق چایخوری نمک
▢۱۶ اونس کره بدون نمک، در دمای اتاق (۴ چوب)
▢۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
▢۱ اونس توت فرنگی خشک شده یخ زده
▢۵ اونس توت فرنگی تازه، درشت خرد شده (حدود ۱ فنجان)

برای مونتاژ و تزئینات باکس شکلات:

▢۲۰ لیوان آب نبات کاغذی
▢۸ اونس روکش آب نبات شکلاتی ذوب می شود
▢ترافل خانگی یا فروشگاهی
▢ ۱ پوند فوندانت قرمز

طرز تهیه مرحله به مرحله باکس شکلات در خانه
طرز تهیه مرحله به مرحله باکس شکلات در خانه

نحوه درست کردن باکس شکلات در خانه

 درست کردن کیک:

یک قالب کیک ۹ اینچی به شکل قلب را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را با اسپری پخت نچسب اسپری کنید. فر را با دمای ۳۵۰ فارنهایت گرم کنید.

کره و هر دو شکر را به کاسه یک همزن بزرگ مجهز به پارو اضافه کنید. آنها را با سرعت متوسط به بالا، حدود ۵ دقیقه با هم بزنید تا سبک و پف کنند. تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید.

در یک کاسه جداگانه، باترمیلک، خامه ترش و آب (یا قهوه، در صورت استفاده) را با هم مخلوط کنید. در ظرف دیگری آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را با هم الک کنید.

در حالی که همزن با حرارت کم کار می کند، یک چهارم مخلوط آرد الک شده را اضافه کنید. وقتی رگه های آرد تقریباً همه از بین رفت، یک سوم مایع را به کاسه همزن اضافه کنید. هنگامی که ترکیب شد، به اضافه کردن خشک و مرطوب در یک الگوی متناوب ادامه دهید و با مواد خشک پایان دهید.

وقتی مواد خشک تقریباً با هم مخلوط شدند، همزن را متوقف کنید. کف و کناره های کاسه را با کاردک لاستیکی بشویید و با دست کیک را هم بزنید. خمیر را در ظرف آماده شده بریزید و آن را به صورت یک لایه صاف کنید.

کیک را حدود ۲۵ دقیقه بپزید، تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز قرار داده شده و فقط چند خرده نمناک به آن چسبیده باشد. قبل از استفاده کیک را کاملا خنک کنید.

کیک را می توان از چند روز قبل درست کرد و تا زمانی که آماده استفاده شود، خوب بسته بندی و در یخچال یا فریز نگه داشت. اگر آن را منجمد کردید، قبل از استفاده از یخ زدایی آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید به راحتی آن را برش دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه نان موز و نان سیب زمینی،خوشمزه و جدید” را نیز مطالعه بفرمایید.

طرز تهیه کرم باکس شکلات:

سفیده ها، پودر قند و نمک را در کاسه یک همزن بزرگ که دارای یک ضمیمه پارویی است، ترکیب کنید. همه چیز را با سرعت کم با هم مخلوط کنید تا شکر مرطوب شود و هیچ لکه خشکی باقی نماند. همزن را خاموش کنید، کناره ها و کف کاسه را با کاردک بتراشید، سپس همزن را روی سرعت متوسط قرار دهید. روی متوسط به مدت ۵ دقیقه بزنید.

بعد از ۵ دقیقه، همزن را روی متوسط رو به پایین قرار دهید و کره نرم شده در دمای اتاق را هر بار ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری اضافه کنید. بعد از اینکه تمام کره مخلوط شد، عصاره وانیل را اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید. سرعت را متوسط کنید و کره را ۱۰ دقیقه بزنید.

در حالی که فراستینگ را می‌کوبید، توت‌فرنگی‌های یخ‌زده را در غذاساز بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آن‌ها را فرآوری کنید تا پودر ریز شود.

بعد از ۱۰ دقیقه، باترکریم شما باید بافت فوق العاده سبک و کرمی داشته باشد. اگر هنوز به دلایلی شکسته به نظر می رسد، به ضرب و شتم ادامه دهید تا زمانی که جمع شود. پودر توت فرنگی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. فراستینگ شما اکنون آماده استفاده است!

اگر بلافاصله از فراستینگ استفاده نمی کنید، می توان آن را تا دو هفته در یخچال یا تا دو ماه در فریزر نگهداری کرد. اگر فراستینگ را سرد کرده اید، بگذارید کاملا به دمای اتاق برسد و سپس چند دقیقه آن را بزنید تا صاف شود و قبل از استفاده، بافت آن را بازیابی کنید.

 درست کردن فنجان های شکلاتی برای باکس:

فنجان های کاغذی آب نبات را جدا کرده و روی یک ورقه پخت قرار دهید. اگر بلندتر از آن چیزی است که می‌خواهید فنجان‌های شکلاتی‌تان باشد، رویه‌ها را به اندازه‌ای که می‌خواهید کوتاه کنید.

روکش آب نبات شکلاتی را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و در فواصل ۳۰ ثانیه ای در مایکروویو قرار دهید و بعد از هر ۳۰ ثانیه هم بزنید تا ذوب و صاف شود.

یک قاشق از پوشش ذوب شده را در کف یک فنجان آب نبات قرار دهید. از یک قلم مو تمیز کوچک برای کشیدن شکلات در امتداد ته و کناره های لیوان کاغذی استفاده کنید

. سعی کنید تا جایی که ممکن است پوشش خود را یکدست کنید و فنجان را روی نور نگه دارید تا مشخص کنید که آیا نقاط شفافی وجود دارد که شکلات کافی دریافت نکرده است یا خیر. در صورت وجود، شکلات بیشتری به محل اضافه کنید تا زمانی که روی آن پوشانده شود.

آنقدر این کار را تکرار کنید تا تمام فنجان های کاغذی یک لایه شکلات یکنواخت در داخل داشته باشند. سینی را در یخچال بگذارید تا شکلات ببندد، حدود ۱۵-۲۰ دقیقه.

کاسه های شکلات را با دقت از قسمت بیرونی فنجان های شکلات جدا کنید. این کار زمانی که شکلات خیلی سرد است ساده ترین کار است. فنجان ها را کنار بگذارید تا برای تزئین کیک آماده شوید.

طرز تهیه و آماده سازی باکس شکلاتی:

یک تخته کیک را طوری برش دهید که به اندازه کیک به شکل قلب باشد و کیک را روی تخته و سپس روی میز گردان قرار دهید.

قسمت بالای گنبدی را برش دهید تا کیک صاف شود. کیک را به دو لایه برش دهید و لایه رویی را بردارید.

یک فنجان فراستینگ توت فرنگی را روی لایه زیرین کیک قرار دهید و آن را تا لبه ها پخش کنید. توت فرنگی های ورقه شده را روی فراستینگ بریزید و آنها را حدود ½ اینچ از لبه نگه دارید. به آرامی فشار دهید تا آنها را در فراستینگ قرار دهید و یک لایه نازک از فراستینگ را روی توت ها پخش کنید.

لایه رویی کیک را اضافه کنید. یک لایه نازک از فراستینگ را روی و کناره های کیک بمالید تا خرده های کیک قفل شود، سپس در یخچال قرار دهید تا مایه سفت شود، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه.

یک لایه ضخیم‌تر از فراستینگ را روی و کناره‌های کیک بمالید تا آن را تا حد ممکن صاف کنید. کیک را دوباره سرد کنید تا زمانی که فراست بسیار سفت شود، حداقل ۱ ساعت. در حالی که منتظر خنک شدن کیک هستید، یک قلب بزرگتر را از تخته فوم یا مقوای ضخیم جدا کنید. آن را حداقل ۱ اینچ پهن تر از پایه کیک کنید.

سطح کار خود را با پودر قند بپاشید و حدود ۱۲ اونس فوندانت قرمز را بغلتانید تا ضخامت آن کمتر از ¼ اینچ شود. آن را روی کیک بکشید و از دستان خود یا پدهای فوندانت آن را روی سطح کیک صاف کنید. فوندانت اضافی دور پایه کیک را جدا کنید.

فوندانت را در یک لایه نازک (ضخامت ۱/۸ اینچ) باز کنید. روی قلب مقوایی را با یک لایه نازک از شربت ذرت بمالید و فوندانت را روی قلب قرار دهید. آن را صاف کنید، قلب را برگردانید و فوندانت اضافی را در اطراف لبه ها کوتاه کنید و حاشیه کمی باقی بگذارید. حاشیه فوندانت را روی لبه قلب تا بزنید و با شربت ذرت محکم کنید. یک لایه نازک از شربت ذرت را روی پایه قلب فوندانت بمالید و کیک را روی پایه قرار دهید.

دور بیرونی کیک را با یک تکه نخ اندازه بگیرید. با استفاده از این طول، فوندانت باقیمانده را به صورت نواری به ضخامت ¼ اینچ که حداقل ۱ اینچ بلندتر از تکه نخ و حداقل ½ اینچ بلندتر از ارتفاع کیک است، باز کنید. نوار را طوری برش دهید که لبه های بالا و پایین یکدست شود و آن را به شکل استوانه درآورید.

کناره های کیک را با یک لایه نازک از شربت ذرت بمالید. سیلندر فوندانت را روی لبه کیک بگیرید و با احتیاط اطراف کیک را باز کنید و آن را محکم فشار دهید تا بچسبد. هنگامی که فوندانت دور کیک پیچیده شد، مقدار اضافی آن را جدا کرده و لبه ها را به هم فشار دهید.

طرز تهیه باکس شکلات در خانه
طرز تهیه باکس شکلات در خانه

اگر بخارپز پوشاک دارید، فوندانت را به آرامی بخارپز کنید تا پودر قند آن گرفته شود و براق شود. این کار باعث می‌شود فوندانت موقتاً چسبناک شود، بنابراین قبل از اینکه آن را لمس کنید، کمی بعد از بخار دادن به آن فرصت دهید. اگر بخار پز لباس ندارید، از یک برس برای پاک کردن پودر قند از سطح استفاده کنید.

برای اتمام کیک، فنجان های شکلاتی که درست کرده اید را روی کیک قرار دهید. اگر کیک را حمل می کنید، می توانید آنها را با مقداری روکش آب نبات ذوب شده بچسبانید. ترافل های خانگی یا خریداری شده در فروشگاه را در هر فنجان قرار دهید.

این کیک را برای بهترین طعم و بافت در دمای اتاق سرو کنید. به دلیل وجود توت فرنگی تازه در پر کردن، بهتر است ظرف ۲ تا ۳ روز پس از مونتاژ از آن لذت ببرید. باقی مانده را در یخچال نگهداری کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.