فواید بسیار عالی عرق زنیان برای سلامتی

دانه های زنیان سرشار از خاصیت است و این فواید در مصرف عرق زنیان هم قابل مشاهده است، به خصوص برای ما که به طور منظم از مشکلات گوارشی رنج می بریم. عرق زنیان به غیر از درمان ناراحتی معده، فواید زیادی دارند. بیایید شما را از مزایای سلامتی عرق زنیان بر روی مو، کاهش وزن پوست، مشکلات قاعدگی و موارد دیگر مطلع کنیم.

فواید بسیار عالی عرق زنیان برای سلامتی

درمان مشکلات گوارشی:

دانه‌های زنیان بهترین سد در برابر اسیدیته هستند، مخصوصاً وقتی همراه با پودر زنجبیل و دانه‌های زیره سبز مصرف شوند. برای درمان نفخ، دانه‌های زنیان زمانی بهتر عمل می‌کنند که در آب لیمو خیس شوند، خشک شوند و سپس روزانه با آب گرم مصرف شوند. این به عنوان یک معجزه در برابر نفخ شکم عمل می کند.

آسم:

یکی از فواید مهم عرق زنیان برای سلامتی این است کهآن مخاط را از بدن پاک می کند و سرماخوردگی و سرفه را تسکین می دهد. علاوه بر این، به درمان برونشیت و آسم نیز کمک می کند. اگر آجوین را دو بار در روز مصرف کنید، اثرات آن حتی بهتر است. برای تسکین بهتر سرما، بخار دانه‌های هل را که در آب داغ دم کرده است، استنشاق کنید.

درمان قاعدگی نامنظم با عرق زنیان:

عرق زنیان یک داروی عالی برای قاعدگی منظم است.

اختلال در عملکرد کبد و کلیه:

آب زنیان دردهای روده ای ناشی از سوء هاضمه را درمان می کند و همچنین اختلالات کبد و کلیه را از بین می برد.

فواید عرق زنیان برای کاهش وزن:

مصرف زنیان با معده خالی هر روز به حل شدن چربی بدن و کاهش وزن کمک می کند. همچنین می توانید ۱ قاشق غذاخوری دانه هل را هر روز صبح ناشتا مصرف کنید تا از مزایای کاهش وزن آن بهره مند شوید.

فواید بسیار عالی عرق زنیان برای سلامتی

دندان درد:

ثابت شده است که دانه زنیان دندان درد را درمان می کند. روغن زنیان مخلوط با روغن زیتون و آب یک داروی عالی برای دندان درد و بوی بد دهان است. این مخلوط همچنین بهداشت دهان را حفظ می کند.

خارش، کورک و اگزما:

دانه‌های زنیان را با آب ولرم به صورت خمیری آسیاب کرده و روی قسمت‌های آسیب‌دیده بدن بمالید، می‌تواند جای جوش و خارش را برطرف کند.

ورم مفاصل:

ماساژ با روغن دانه کاروم روی مفاصل مبتلا به آرتروز یک راه عالی برای خلاص شدن از درد است.

رعشه:

زنیان شب‌ها در آب خیسانده و صبح روز بعد مصرف شود برای درمان لرزش و لرزش اعضا مفید است.

پاک کننده چشم:

یکی دیگر از فواید عرق زنیان برای سلامتی این است که می توان از عرق آن برای شستن خارش چشم برای تمیز کردن آنها استفاده کرد.

آنفولانزا:

جوشانده دانه هل با پودر دارچین در آب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای آنفولانزا است.

اسهال:

فواید زنیان بسیار زیاد است و اگر دو بار در روز مصرف می شود، درمان عالی برای اسهال است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ نکته برای بهبودی واژن پس از زایمان” را نیز مطالعه بفرمایید.

دردهای قاعدگی:

دانه‌های زنیان به عنوان مقوی اعصاب عمل می‌کنند و برای آرام کردن اعصاب در طول قاعدگی و کاهش دردهای قاعدگی استفاده می‌شوند. همچنین می توانید روغن آن را در قسمت پایین شکم بمالید تا تسکین پیدا کند.

قلب:

اگر در قفسه سینه احساس درد می کنید، با استفاده از زنیان تسکین خواهید یافت. برای درمان فوری درد قفسه سینه و تسکین گره، می توانید به آن دمنوش اضافه کنید.

شیردهی:

عرق زنیان برای زنان شیرده بسیار عالی است زیرا جریان شیر را افزایش می دهد. اگر می خواهید در مورد هر مشکل خاصی صحبت کنید، می توانید با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.