آشنایی با زندگی سنجاب ها ،این کوچولوهای دوست داشتنی

سنجاب ها جوندگان زیرکی هستند که در سراسر جهان هستند . آنها متعلق به خانواده Sciuridae هستند که شامل سنجاب ها و مارموت ها می شود. بیش از ۲۰۰ گونه سنجاب وجود دارد و آنها به سه نوع سنجاب درختی، سنجاب زمینی و سنجاب پرنده طبقه بندی می شوند.بیایید درباره زندگی سنجاب ها ،این کوچولوهای دوست داشتنی ، بیشتر بدانیم.

زندگی سنجاب ها چگونه است؟

از آنجایی که سنجاب ها انواع زیادی دارند، اندازه آنها بسیار متفاوت است. کوچکترین سنجاب، سنجاب کوتوله آفریقایی است. طول آن به ۲٫۸ تا ۵ اینچ (۷ تا ۱۳ سانتی متر) می رسد و فقط ۰٫۳۵ اونس (۱۰ گرم) وزن دارد. سنجاب غول پیکر هندی بزرگترین سنجاب شناخته شده جهان است. طول آن به ۳۶ اینچ (۱ متر) و وزن آن تا ۴ پوند (۱٫۸ کیلوگرم) می رسد.

سنجاب‌های خاکستری که معمولاً در آمریکای شمالی یافت می‌شوند، سنجاب‌هایی با اندازه متوسط ​​هستند. طول آنها به ۱۵ تا ۲۰ اینچ (۳۸٫۱ تا ۵۰٫۸ سانتی متر) می رسد و دم آنها ۶ تا ۹٫۵ اینچ (۱۵٫۲۴ تا ۲۴٫۱۳ سانتی متر) به طول آنها اضافه می کند. آنها معمولاً حدود ۱ تا ۱٫۵ پوند (۰٫۴۵ تا ۰٫۶۸ کیلوگرم) وزن دارند.

به گروهی از سنجاب ها اسکوری یا درای می گویند. آنها قلمرو وسیعی دارند و تا پای جان برای دفاع از منطقه خود خواهند جنگید. سنجاب های مادر در هنگام دفاع از نوزادان خود جسورترین هستند. برخی از سنجاب ها کرپسکولار هستند. این بدان معنی است که آنها فقط در سحر و غروب فعال هستند.

زندگی سنجاب ها چگونه است؟

سنجاب ها کجا زندگی می کنند؟

به گزارش بی بی سی، سنجاب ها در همه قاره ها به جز استرالیا و قطب جنوب زندگی می کنند.

سنجاب های درختی معمولاً در مناطق جنگلی زندگی می کنند، زیرا آنها زندگی در درختان را ترجیح می دهند. سنجاب های زمینی به نام خود عمل می کنند. آن‌ها لانه‌هایی را حفر می‌کنند، سیستمی از تونل‌ها در زیر زمین، تا در آن زندگی کنند. برخی از سنجاب‌ها نیز در زمستان در لانه‌ها به خواب زمستانی می‌روند تا گرم بمانند.

سنجاب های آلبینو در برخی از مناطق ایالات متحده بسیار محبوب هستند. اولنی، ایالت، یکی از شهرهایی است که خود را “خانه سنجاب های سفید” می نامد. شهرستان کنتون، تن، همراه با ماریونویل، مو، و بروارد، نی سی، با افتخار جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ جونده پشمالو دارد.

سنجاب‌های پرنده خانه‌های خود را در سوراخ‌های درخت یا لانه‌هایی می‌سازند که در لابه‌لای شاخه‌ها ساخته شده‌اند. سنجاب‌های پرنده برای رسیدن از درختی به درخت دیگر یا از درختی به زمین، غشای ماهیچه‌ای را بین پاها و بدن خود پخش می‌کنند و روی هوا می‌چرخند. آنها می توانند تا ۱۶۰ فوت (۴۸ متر) سر بخورند و به نظر می رسد که می توانند پرواز کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

حقایق دیگر درباره زندگی سنجاب ها

سنجاب ها چهار دندان در جلوی دهان خود دارند که در طول زندگی دائماً رشد می کنند. این تضمین می‌کند که دندان‌های آن‌ها در اثر جویدن آجیل و سایر اشیاء فرسوده نمی‌شوند.

این جوندگان جثه کوچک قابل توجهی دارند. به عنوان مثال، یک سنجاب دارای پاهای بالشتکی است که تا ۶ متر طول می‌پرد. چشم‌های آن‌ها روی سرشان بالا است و در هر طرف سر قرار می‌گیرند تا بتوانند حجم زیادی از اطراف خود را بدون نیاز به چرخاندن سر ببینند. آنها همچنین دوندگان فوق العاده ای هستند. سنجاب ها می توانند با سرعت ۲۰ مایل در ساعت (۳۲ کیلومتر در ساعت) بدوند.

سنجاب خاکستری (Sciurus carolinensis) فقط خاکستری نیست. این در رنگ های مختلفی مانند سفید، خاکستری، قهوه ای و مشکی موجود است. این سنجاب های کوچک در کاشت درخت عالی هستند. آنها بلوط های خود را دفن می کنند، اما فراموش می کنند که آنها را کجا گذاشته اند. بلوط های فراموش شده به درختان بلوط تبدیل می شوند.

طبق اطلاعات به دست آمده از فعالان محیط زیست ، این گونه‌ها در معرض خطر انقراض هستند: سنجاب پرنده پشمالو، سنجاب پرنده سیپورا، سنجاب پرنده منتاوی، سنجاب پرنده سیبری ، سنجاب پرنده کالیفرنیا به شدت در خطر انقراض است.

بارداری سنجاب ها

یک سنجاب ماده، بسته به اندازه گونه، بچه های خود را برای یک دوره بارداری ۲۹ تا ۶۵ روزه حمل می کند. سنجاب های کوچکتر دوره بارداری کوتاه تری دارند. مادران در یک زمان دو تا هشت فرزند به دنیا می آورند. بچه ها کیت یا بچه سنجاب نامیده می شوند و نابینا به دنیا می آیند. آنها حدود دو یا سه ماه به مادر خود وابسته هستند.

بعد از هفت تا هشت هفته، بچه ها از شیر گرفته می شوند. به گفته دپارتمان حیات وحش ماساچوست، وقتی کیت ها از لانه خارج می شوند، بیش از ۲ مایل از خانه دور نمی شوند. برخی از گونه های سنجاب هر چند ماه یا دو بار در سال بسترهای جدیدی دارند.

سنجاب ها چه می خورند؟

به طور متوسط، سنجاب ها در هفته حدود یک پوند غذا می خورند. بسیاری از مردم فکر می کنند که سنجاب ها فقط آجیل می خورند، اما این درست نیست. سنجاب ها همه چیزخوار هستند، یعنی دوست دارند گیاهان و گوشت بخورند. سنجاب‌ها عمدتاً قارچ‌ها، دانه‌ها، آجیل و میوه‌ها را می‌خورند، اما تخم‌ها، حشرات کوچک، کرم‌ها، حیوانات کوچک و حتی مارهای کوچک را نیز می‌خورند.

برای آماده شدن برای ماه های سرد، سنجاب ها غذای خود را دفن می کنند. در ماه‌های زمستان، آنها انباری از مواد غذایی دارند که می‌توانند آن‌ها را در زمانی که منابع کمیاب است بخورند.

سنجاب ها چه می خورند؟

طبقه بندی سنجاب ها به شرح زیر است:

زیرخانواده ها: Callosciurinae (سنجاب های درختی آسیای جنوبی)، Ratufinae (سنجاب های درختی غول پیکر)، Sciurillinae (سنجاب های کوتوله آمریکای جنوبی)، Sciurinae (شامل سنجاب های پرنده)، Xerinae (شامل سنجاب های زمینی)

جنس و گونه: ۲۱ جنس و بیش از ۲۰۰ گونه، از جمله Lariscus hosei (سنجاب زمینی چهار راه راه)، Exilisciurus whiteheadi (سنجاب کوتوله دار)، Ratufa دو رنگ (سنجاب غول پیکر سیاه)، Glaucomys sabrinusi (Norcomys f. سنجاب قرمز)

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.