با این معجون ایمنی خود را تقویت کنید ، معجون عسل و سیر

عسل و سیر ممکن است چیز خوشمزه ای به نظر نرسد یا تصور خوردنش هم برای بعضی از ما سخت باشد، اما وقتی در مورد فواید سلامتی قدرتمند عسل و سیر بخوانید، ممکن است به این فکر کنید که ارزش چشیدن را دارد. ترکیب عسل و سیر مستقل از یکدیگر حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و همچنین سلامت مغز شما را تقویت می کند و از آن در برابر بیماری های مبتنی بر التهاب مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر محافظت می کند.

سیر همچنین با کاهش فشار خون، کلسترول و جلوگیری از لخته شدن در عروق خونی برای سلامت قلب مفید است. هنگامی که با هم ترکیب شوند، خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی آنها، این دو نیروگاه را به یک مبارز شایسته برای رشد میکروب های سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند.

پس از تخمیر، ماندگاری و تطبیق پذیری این ترکیب را جذاب تر می کند. بهتر از همه، این دو سوپر غذا را می‌توان به سرعت در یک فرآیند ساده با هم ترکیب کرد و تنها به دو ماده و یک شیشه نیاز دارد.

خواص ضد میکروبی عسل آن را به محیطی خوب برای تخمیر تبدیل می کند. با این حال، آب سیر اجازه می دهد تا جادوی تخمیر اتفاق بیفتد. نتیجه نهایی شما سیری است که شیرین و ملایم شده است.

تهیه معجون عسل و سیر

تهیه معجون عسل و سیر

دو ماده لازم است
تهیه عسل سیر تخمیر شده بدون عارضه است و فقط به عسل و سیر نیاز دارد.

با یک فنجان سیر پوست کنده شروع کنید، هر چه تازه تر باشد، بهتر است. هر حبه را با چاقوی سرآشپز به آرامی له کنید، (یا سیر های بزرگ را از وسط نصف کنید) تا کمی از آب سیر خارج شود که به رقیق شدن عسل کمک می کند. خرد کردن کم به عسل اجازه می دهد تا راحت تر به آنها نفوذ کند و به فرآیند تخمیر کمک کند.

سیر آماده شده را به یک ظرف شیشه ای تمیز که درب دارد اضافه کنید. ۱ تا ۱ ½ فنجان عسل خام و ارگانیک را روی سیر بریزید، به اندازه ای که سیر را کاملا بپوشاند و نه بیشتر. استفاده بیش از حد ممکن است از رسیدن مخلوط شما به رطوبت مورد نیاز برای شروع تخمیر جلوگیری کند. حتما از عسل خام استفاده کنید، زیرا پاستوریزاسیون میکروب های مورد نیاز برای تخمیر را از بین می برد. مقدار کمی آب آزاد شده از سیر فرآیند تخمیر در عسل را آغاز می کند.

شیشه خود را با درب بپوشانید و در مکانی تاریک قرار دهید تا تخمیر شود. در حالی که تخمیر می شود، یک بشقاب زیر شیشه خود قرار دهید، زیرا حباب می زند و ممکن است به طور بالقوه چکه کند.

در طی دو هفته آینده، باید هر روز شیشه خود را تکان دهید . درب آن را باز کنید تا هرگونه گاز (CO2) آزاد شود، سپس در ظرف خود را ببندید و به آرامی بچرخانید تا مطمئن شوید که تمام سیر با عسل پوشیده شده است. در حین باز کردن درب آن سریع عمل کنید تا از وارد شدن اکسیژن بیش از حد در طول فرآیند تخمیر جلوگیری کنید – فقط به اندازه کافی سریع گازها را آزاد کنید. در عرض چند روز تا یک هفته، متوجه تشکیل حباب روی سطح عسل خواهید شد.

سیر عسلی حدود یک ماه تخمیر می‌شود، اما می‌توانید بعد از یک هفته هر زمان که خواستید بخورید . با گذشت زمان طعم و مزه به رشد خود ادامه خواهد داد. سیر لطیف می شود و عسل روان تر می شود. تیره شدن عسل و سیر طبیعی است. اگر حبه های سیر شما به رنگ آبی یا سبز درآمد، نگران نباشید. این یک واکنش طبیعی به دلیل فرآیند تخمیر است. سیر بی رنگ برای مصرف بی خطر است.

سیر تخمیر شده عسلی خود را در مکانی خنک و تاریک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید. کمد آشپزخانه یا انباری خانه مناسبی است. تا زمانی که در یک ظرف دربسته نگهداری می شود و رطوبت نمی تواند وارد آن شود، می تواند ماه ها یا حتی سال ها دوام بیاورد. اگر اغلب از آن استفاده نمی کنید، شیشه شما ممکن است به تکان دادن گهگاهی نیاز داشته باشد تا گازهای انباشته شده را آزاد کند، اگرچه این کار به مرور زمان کمتر نیاز میشود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین دمنوش ها برای گلودرد و سرفه” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه استفاده از عسل و سیر تخمیر شده

عسل سیر تخمیر شده را می توان به روش های زیادی استفاده کرد. هنگامی که احساس کردید سرماخوردگی یا آنفولانزا شروع شده است، یک سیر کامل را بیرون بیاورید یا با یک قاشق عسل بخورید.

ترکیب عسل و سیر همچنین در مارینادها و سس ها به خوبی به خود می بالد و لعاب خوش طعمی برای گوشت ها، سبزیجات یا اساساً هر چیزی که معمولاً از عسل یا سیر استفاده می کنید، می سازد.

استفاده در سس سالاد یا ماریناد؛ عسل را روی نان ذرت نان تست، چوب شور، کلوچه صبحانه یا نان تست پخش کنید.

مقداری را روی سبزیجات برشته یا سرخ شده بریزید. از سیر نرم شده در دیپ هایی مانند هوموس استفاده کنید.

کاربردها و ایده ها واقعا بی پایان هستند.

ترکیب سیر و عسل

احتیاط مهم هنگام استفاده از ترکیب سیر و عسل

اگرچه این خطر حداقل است، اما برخی از روش های نگهداری سیر خطر ابتلا به بوتولیسم را در پی دارد. با این حال، با این روش، اسیدیته موجود در عسل، زنده ماندن و تکثیر باکتری ها را غیرممکن می کند، به همین دلیل است که عسل ماندگاری قابل توجهی دارد. اگر نگران بوتولیسم هستید، می توانید با آزمایش با نوار pH خیال خود را راحت کنید.

بوتولیسم در شرایط اسیدی با pH کمتر از ۴٫۶ نمی تواند رشد کند. عسل حاوی انواع مختلفی از اسیدها است و PH آن حدود ۳٫۹ است . اگر PH شما خیلی بالاست، سعی کنید یک قطره سرکه سیب اضافه کنید تا اسیدیته بیشتری به آن اضافه شود و سپس دوباره تست کنید. مثل همیشه از دادن عسل به نوزادان زیر یک سال خودداری کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.