نحوه درست کردن روغن آلوئه ورا در خانه

روغن آلوئه ورا به دلیل مجموعه ای از فوایدی که برای پوست و مو ارائه می دهد محبوب شده است. این ترکیبی است که با روغن و عصاره آلوئه ورا ساخته می شود. آلوئه ورا به عنوان یک عنصر اصلی در بسیاری از رژیم های زیبایی استفاده میشود. درباره روغن آلوئه ورا و نحوه درست کردن آن در خانه بیشتر بدانید.

منشا روغن آلوئه ورا

از اوایل دهه ۱۸۰۰، آلوئه ورا (Aloe barbadensis miller) برای درمان بیماری‌های مزمن پوستی، کبودی‌ها، سوختگی‌ها، زخم‌ها و حتی یبوست استفاده می‌شود. این خواص را به برگ های آبدار آلوئه ورا نسبت می دهند .

شیره زرد رنگ و پوست سبز آنها حاوی آنتراکینون، گلیکوزید، کربوهیدرات و پروتئین است. این دو قسمت معمولاً با روغن معدنی، شیر، شراب، آب و عسل برای کاربردهای پزشکی مخلوط می شوند . وقتی عصاره آلوئه ورا با روغن ترکیب می کنید، روغن آلوئه ورا به دست می آید.

می توانید از روغن معدنی، روغن سویا، روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل – هر روغن حاملی که انتخاب می کنید – برای تهیه این روغن استفاده کنید.

این روغن حاوی ترکیبات محرک رشد مانند گلوکومانان است. آنها سنتز کلاژن و سایر عوامل دخیل در ترمیم پوست و رشد مو را تحریک می کنند. از آنجایی که آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، روغن آن ممکن است سلول های پوست و موی شما را نیز جوان کند .

فواید استفاده از روغن آلوئه ورا چیست؟

روغن آلوئه ورا پوست شما را مرطوب کرده و از آن محافظت می کند. در صورت استفاده منظم ممکن است رشد مو را تقویت کرده و پوست سر خشک و پوسته پوسته را تغذیه کند. می توانید از این روغن به صورت زیر استفاده کنید.

۱٫ عامل روشن کننده پوست

گیاه آلوئه ورا حاوی آلوئزین است، ترکیبی که بر رنگ پوست شما تأثیر می گذارد. آلوئزین در تولید ملانین دخالت می کند. از تولید ملانین جلوگیری می کند تا رنگ پوست روشن شود .

اشعه ماوراء بنفش همچنین باعث ایجاد لکه های تیره و رنگدانه می شود. استفاده موضعی از یک آماده سازی غنی از آلوئزین ممکن است باعث کاهش قابل مشاهده در شدت لکه ها شود .

۲٫ مرطوب کننده و دافع پشه

مخلوطی از ژل آلوئه ورا و روغن زیتون را می توان به عنوان یک دافع موضعی پشه استفاده کرد. مطالعه ای به منظور مشاهده تأثیر روغن آلوئه ورا در پیشگیری از نیش پشه انجام شد.

داوطلبانی که این روغن را روی پوست برهنه مالیدند، در مقایسه با همتایان خود، گزش پشه کمتری را گزارش کردند. آنها پوست صاف تری نسبت به قبل داشتند .

بسته به حساسیت شما به ژل آلوئه ورا و روغن زیتون، می توانید نسبت های مختلفی از این اجزا را با هم مخلوط کنید. استفاده از این روغن می تواند از شما در برابر مالاریا، دنگی و بیماری های انگلی محافظت کند و همچنین پوست شما را تغذیه کند .می‌توانید روغن‌های ضروری مانند نعناع، رزماری یا روغن اکالیپتوس را مخلوط کنید تا دافع پشه آلوئه ورا مؤثرتر باشد.

۳٫ عامل ضد آکنه

یک مطالعه نشان داد که ترکیبی از آلوئه ورا و روغن اوسیموم می تواند به کاهش ضایعات آکنه کمک کند. آلوئه بر خواص ضد آکنه روغن Ocimum gratissimum اثر هم افزایی داشت .

استفاده از مخلوط به مدت ۲-۵ روز ضایعات آکنه را تا ۵۰ درصد کاهش داد. فعالیت ضد باکتریایی ژل آلوئه به درمان موارد مزمن و بسیار ملتهب نیز کمک می کند .

استفاده از روغن آلوئه از روغن درخت چای و ژل آلوئه ورا می تواند آکنه را درمان کند. روغن درخت چای ترشح سبوم را کاهش می دهد و رشد باکتری های مولد آکنه را سرکوب می کند. ترکیب آن با ژل آلوئه ورا فعالیت ضد آکنه آن را افزایش می دهد .

۴٫ تقویت کننده رشد مو

آلوئه ورا یکی از درمان های خانگی محبوب برای ریزش و ترمیم مو است. پالپ، برگ‌ها و روغن آن معمولاً روی پوست سر خشک، انتهای موهای آسیب‌دیده و موهای رنگ‌شده استفاده می‌شود.

می توانید برگ ها را بجوشانید و مایع خنک شده را به موهای خود بمالید. ماساژ ژل/عصاره آلوئه با روغن (زیتون، نارگیل، جوانه گندم، کنجد، آووکادو، بادام، ماهی و کرچک) روی پوست سر نیز نتایج خوبی به همراه خواهد داشت .

به حفظ تعادل pH پوست سر نیز کمک می کند. روغن های ژل آلوئه باعث تحریک رشد موهای مرطوب، جوان شده و بدون شوره می شود .

۵٫ آبرسان و ضد پیری

پوست خشک باعث می شود چین و چروک و خطوط ریز بیشتر نمایان شود. کمبود رطوبت در لایه های پوست شما باعث پوسته پوسته شدن پوست با منافذ کوچک شده می شود. این حساسیت پوست شما را بدتر می کند و حتی ممکن است منجر به پسوریازیس شود.

آلوئه ورا حاوی موکوپلی ساکاریدهایی است که رطوبت را در پوست شما به دام می‌اندازد. استفاده از کرم/لوسیون/روغن مبتنی بر ژل آلوئه ورا یکپارچگی پوست حساس و خشک را بهبود می بخشد .این باعث تحریک تولید الیاف کلاژن و الاستین می شود و پوست شما را الاستیک تر، حجیم تر، نرم تر و جوان تر می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۶٫ درمان کننده اسکار

استرچ مارک یا استریا اسکارهای طولانی با نازک شدن زیرین پوست هستند. حاملگی، تغییر وزن سریع، وزنه برداری و کشش مداوم پوست معمولاً باعث ایجاد آنها می شود. استریا می تواند باعث مشکلات روانی و جنسی شود .

هیچ استراتژی/رژیم دارویی مشخصی برای درمان آنها وجود ندارد. استفاده از کرم های مبتنی بر استروئید می تواند یک راه حل موقت و خطرناک باشد. با این حال، ژل آلوئه ورا با روغن های حامل در طب جایگزین مورد توجه قرار می گیرد .

کرم های ژل روغن بادام شیرین-آلوئه ورا خارش و قرمزی ترک های پوستی را کنترل می کنند. استفاده موضعی از آنها همچنین می تواند از گسترش استریا در شکم جلوگیری کند، به خصوص در زنانی که باردار نیستند .

حالا که از فواید آن آگاه شدید، نمی‌خواهید روغن آلوئه ورا را مصرف کنید؟ اگه بتونی خودت درستش کنی چی؟

آره! شما می توانید از این روغن خام در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه روغن آلوئه ورا در خانه

قبل از شروع، بیایید این موضوع را مستقیم بیان کنیم.

روغن آلوئه ورا مایعی شفاف و چسبناک نخواهد بود (مانند روغن های دیگر). این پالپ آلوئه ورا است که تا حدی در روغن حل شده است.

آنچه شما نیاز دارید:

برگ آلوئه ورا
روغن نارگیل بکر یا هر روغن حامل دلخواه شما (دانه خردل، کنجد، کرچک، زیتون یا روغن بادام)
چاقو
یک کاسه همزن با اندازه متوسط
قابلمه / ظرف عمیق (برای جوشاندن محتویات)

طرز تهیه روغن آلوئه ورا در خانه

بیایید آن را بسازیم:

برگ های تازه کنده شده آلوئه ورا را زیر آب بشویید.
گوشه برگ ها را ببرید تا خارها را با چاقوی تیز جدا کنید.
برگ ها را از طول به دو قسمت برش دهید.
ژل را با یک کاردک از قسمت های برگ خارج کنید و در یک کاسه جمع کنید.
کاسه دیگری با همان ظرفیت را با روغن نارگیل بکر یا روغن حامل پر کنید.
روغن اندازه گیری شده را به یک قابلمه بریزید. آن را روی اجاق گاز/اجاق گاز قرار دهید و روی حرارت ملایم/شعله بگذارید.
بگذارید بجوشد. مخلوط را هر از گاهی هم بزنید.
وقتی همه ژل قهوه ای و شفاف شد، حرارت را خاموش کنید.
بگذارید مخلوط خنک شود.
محتویات را در یک ظرف شیشه ای دربسته صاف کنید.
با افزودن آن به بسته ها و ماسک ها می توانید از آن برای صورت، پوست و موهای خود استفاده کنید.

با این حال، برای اطمینان از عدم حساسیت یک پچ تست انجام دهید.(مقداری را روی پوست دست بمالید و ۲۰ دقیق های صبر کنید اگر دچار قرمزی و خارش و التهاب نشدین یعنی شما به آن حساسیت ندارید)

3.5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.