این گیاهان آپارتمانی عاشق نور هستند

بسیاری از گیاهان آپارتمانی ما از مناطق گرمسیری سرچشمه می گیرند که در آن تاج درخت دائماً نور خورشید را فیلتر می کند. با این حال، برخی از گیاهان، به ویژه گیاهان بومی آفریقای جنوبی و استرالیا، برای رشد در داخل خانه به نور آفتاب زیادی نیاز دارند. در این مقاله شما را با پیاهانی آپارتمانی که عاشق نور هستند اشنا میکنیم.

گیاهان آپارتمانی که به نور زیاد احتیاج دارند

گیاه انجیر برگ کمانچه

انجیر برگ کمانچه به دلیل شکل بزرگی که دارد نامگذاری شده است. برگهایی به شکل چنگ که از یک تنه باریک رشد می کنند. نمونه های خانگی به راحتی ۶ تا ۱۰ فوت بلند می شوند، بنابراین این گیاه به فضای زیادی در اتاقی که کاملاً روشن است نیاز دارد. مانند بسیاری از گیاهان داخلی، نور غیرمستقیم روشن را ترجیح می دهد، اما می تواند چندین ساعت آفتاب مستقیم را، ترجیحا در صبح، تحمل کند. برای حفظ بهترین ظاهر آن، هر هفته یا دو هفته برگ ها را از گرد و غبار پاک کنید.

نور: روشن، نور غیر مستقیم؛ محافظت از آفتاب بعد از ظهر
آب: در طول فصل رشد به طور منظم آبیاری کنید

ساکولنت اچوریا

Echeveria یک گیاه بزرگ با ده ها گونه و صدها رقم است که به عنوان گیاهان آپارتمانی محبوب هستند. اگرچه اندازه ها و رنگ ها به طور قابل توجهی متفاوت است، اما همه آنها با برگ های گوشتی که در یک الگوی رز متراکم چیده شده اند مشخص می شوند.

گیاهان Echeveria آنقدر تنوع ایجاد می‌کنند که به راحتی می‌توانید باغ‌های ظروف مختلط جذابی را با استفاده از چیزی جز انواعی از این جنس بسازید. Echeveria همچنین گیاهان محبوب برای باغ پریان و تراریوم است. این ساکولنت‌های صحرایی عاشق نور و آفتاب هستند.

نور: آفتاب کامل
آب: هفتگی در طول بهار و تابستان. ماهانه در پاییز و زمستان

آلوئه ورا

با نگهداری گیاه آلوئه ورا در خانه دارویی طبیعی به جعبه کمک های اولیه خود اضافه کنید. شیره آن برای بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی تسکین می‌دهد و گیاهان به راحتی تکثیر می‌شوند. آلوئه ورا خود را در یک گلدان سفالی سنگین بکارید که هم از رشد بالای آن حمایت می کند و هم گردش هوا را تشویق می کند.

نور: آفتاب کامل؛ آفتاب فیلتر شده را تحمل می کند
آب: شرایط خشک را ترجیح می دهد. زیاد آبیاری نکنید؛ ایجاد زهکشی خوب؛ خشکسالی را تحمل می کند

گیاه یشم (Crassula argentea)

گیاهان آپارتمانی که به نور زیاد احتیاج دارند

گیاهان یشم با ساقه‌های محکم و برگ‌های گوشتی و جالب، گیاهان آپارتمانی محبوبی برای کسانی هستند که طاقچه‌های آفتابی یا خانه روشن دارند. گیاهان یشم به حداقل چهار ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند، بنابراین یک پنجره رو به جنوب ایده آل است. اگرچه Crassula argentea یک کاکتوس آبدار و در نتیجه مقاوم به خشکی است، اما یک کاکتوس نیست.

گیاه یشم خود را با آبیاری هنگامی که سطح خاک خشک است، مرطوب نگه دارید تا از ریزش برگ ها جلوگیری شود.  گیاهان یشم می توانند چندین دهه زندگی کنند و در طول زمان به آرامی به رشد خود ادامه دهند، بنابراین گیاه خود را در یک گلدان سنگین نگهداری کنید تا از واژگونی آن جلوگیری کنید.

نور: آفتاب کامل
آب: اجازه دهید قبل از آبیاری خاک خشک شود، زهکشی خوبی داشته باشید

نخل ساگو عاشق نور است

نخل ساگو یک سیکاد با رشد آهسته است که به خوبی با طرح های تزئینی مدرن سازگار است. هیچ گلی تولید نمی کند و به ندرت برگ های خود را می ریزد، که آن را به یک انتخاب مرتب برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن روشن تبدیل می کند. این گیاه سمی است و نباید در اطراف حیوانات خانگی یا کودکان باشد.

نور: خورشید فیلتر شده
آب: به رطوبت ثابتی نیاز دارد اما اجازه دهید خاک بین دو آبیاری تقریباً خشک شود

گیاه افوربیا تریگونا (Euphorbia trigona)

این گیاهان آپارتمانی عاشق نور هستند

Euphorbia trigona گیاهی با ظاهر غیرعادی است که اغلب باعث ایجاد احساسات شدید محبت یا بیزاری می شود. این ساکولنت اگرچه کاکتوس نیست، خارهای تیز رشد می کند که می تواند گلدان مجدد را به یک چالش تبدیل کند. بوته شیر آفریقایی کاملاً یک گیاه استوایی است و اگر به آن تعطیلات تابستانی در فضای باز می دهید، حتماً قبل از کاهش دما به زیر ۵۰ درجه فارنهایت، آن را دوباره به آنجا بیاورید.

نور: نور غیر مستقیم روشن
آب: گیاهان تشنه هستند. صبر کنید تا اینچ بالا یا بیشتر خشک شود، سپس به خوبی آبیاری کنید. دوره های طولانی خشکسالی را تحمل نمی کند

گیاه مار (Sansevieria trifasciata) باید در معرض نور باشد

این گیاه آپارتمانی محبوب در اکثر مراکز باغ به عنوان یک نمونه ایده آل برای کسانی که تازه وارد گیاهان آپارتمانی شده اند، یا کسانی که خیلی مشغول هستند که نمی توانند از گیاهان خود مراقبت کنند، حمل می شود. Sansevieria trifasciata در نور روشن عالی عمل می کند، اما در شرایط سایه نیز رشد می کند. اگر خوش شانس باشید، گیاه مار شما حتی ممکن است با گلهای سفید معطر به شما پاداش دهد.

نور: نور کامل تا شرایط کم نور
آب: بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود

پاپیروس (Cyperus papyrus)

همان گیاهی که مصریان باستان برای ساختن قایق و کاغذسازی از آن استفاده می کردند، نمونه جالبی از گیاهان آپارتمانی برای مکان های آفتابی است. کلید رشد یک گیاه پاپیروس شاد، دادن رطوبت دائمی به آن است. پاپیروس به عنوان یک گیاه حاشیه حوضچه رشد می کند، بنابراین به داشتن پاهای خیس عادت دارد. ظرف خود را در یک ظرف آب قرار دهید و هر هفته آن را تعویض کنید تا از راکد شدن آن جلوگیری کنید.

نور: آفتاب کامل
آب: تامین آب ثابت؛ ریشه های مرطوب بهترین هستند

پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

گیاه رشته مروارید (Senecio rowleyanus)

Senecio rowleyanus یک مکالمه سرگرم کننده است که روی لبه یک ظرف یا سبد آویزان می چرخد. این گیاهان آبدار نور غیر مستقیم روشن، خاک شنی و آبیاری کم را دوست دارند. ریشه زدن قلمه ها آسان است، بنابراین می توانید مقداری از این گیاه عجیب و غریب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نور: خورشید غیر مستقیم روشن
آب: گهگاه آبیاری کنید

گاردنیا (Gardenia jasminoides) گیاه مشتاق نور است

این درختچه همیشه سبز گرمسیری با برگ‌های سبز براق می‌تواند یک گیاه آپارتمانی خوب باشد، اگر گونه‌ای کوتوله را انتخاب کنید و مرتباً آن را هرس کنید تا کوچک بماند. اگرچه این گیاه سایه جزئی را به عنوان یک گیاه باغی ترجیح می دهد، اما وقتی در داخل خانه رشد می کند در یک مکان آفتابی رشد می کند. اگر به سرعت شکوفه‌های سپری شده را جدا کنید، به‌طور مکرر با گل‌های کرمی-سفید معطر شکوفا می‌شود. خاک اسیدی را ترجیح می دهد. اوایل بهار و تابستان اولین دوره شکوفه است، اما شاخ و برگ این گیاه را به گیاهی جذاب در تمام طول سال تبدیل می کند.

نور: نور روشن
آب: هفته ای یک بار آبیاری عمیق انجام دهید. اجازه ندهید خاک خشک شود

گیاه کوردیلین

این گیاه همیشه سبز استوایی با برگ های نخل مانند یک گیاه عالی برای داخل خانه است، با شاخ و برگ های رنگارنگ که می تواند شامل صورتی، سبز، بنفش، قرمز و همچنین اشکال رنگارنگ رگه ای باشد. در داخل خانه، مقدار محدودی از نور مستقیم خورشید را از طریق پنجره ها و درها تحمل می کند، اما نور غیر مستقیم روشن را ترجیح می دهد. به عنوان یک گیاه گرمسیری، شرایط مرطوب را ترجیح می دهد.

نور: روشن، نور غیر مستقیم؛ آفتاب مستقیم بیش از حد می تواند برگ ها را بسوزاند
آب: به طور مداوم مرطوب اما نه مرطوب نگه دارید، آب را در زمستان کاهش دهید

کاکتوس مرجانی (Euphorbia lactea ‘Cristata’)

این گیاهان آپارتمانی عاشق نور هستند

این کاکتوس غیرمعمول یکی از گونه‌های Euphorbia که معمولاً به‌عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می‌کند، به شکل درختچه یا درخت کوچک رشد می‌کند و ساقه‌های ضخیم آن به برگ‌های گوشتی پهن و مسطح ختم می‌شود که نوک آنها برآمدگی‌های خاردار است. هنگامی که در داخل خانه رشد می کند، E. lacta cristata می تواند به حدود دو فوت ارتفاع برسد (اگرچه به عنوان یک گیاه باغچه در فضای باز بسیار بزرگتر می شود).

اگرچه این اتفاق به ندرت در مورد گیاهان داخل خانه رخ می دهد، اما ممکن است برگ ها در صورت دریافت بیش از حد نور مستقیم خورشید، سوخته شوند. مانند بسیاری از ساکولنت ها، این گیاه کمی سمی است، بنابراین مراقب کودکان باشید.

نور: نور روشن با مقداری آفتاب کامل
آب: در طول فصل رشد، هر زمان که دو اینچ بالای مخلوط گلدان خشک شد، آبیاری کنید. در زمستان فقط زمانی آبیاری کنید که گیاه شروع به چروک شدن کند.

زبرا هاورتیا (Haworthiopsis fasciata)

Hawthoriopsis fasciata، که معمولاً به عنوان گیاه گورخر کوچک شناخته می شود، یکی از محبوب ترین گونه های چند ساله در دسته ساکولنت است که برای برگ های سبز ضخیم با نوارهای سفید افقی ارزشمند است. در حالت ایده آل، این گیاه نور غیرمستقیم بسیار روشن را ترجیح می دهد، اما نسبت به مقداری نور مستقیم خورشید به خصوص در صبح کاملاً تحمل می کند. اگر برگها قرمز، زرد یا سفید شوند، نشانه این است که گیاه کمی بیش از حد آفتاب می گیرد.

نور: آفتاب کامل یا نور بسیار روشن
آب: گاهی اوقات؛ وقتی یک اینچ از مخلوط گلدانی خشک شد

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.