معروف ترین و بهترین غذا های اتریشی

در دنیای غذاهای اتریشی غوطه ور شوید و با مجموعه ای از غذاهای خوشمزه و دلچسب آشنا شوید که شما را بیشتر با فرهنگ غذایی کشور اتریش آشنا میکند. کشورهای همسایه مانند آلمان، ایتالیا و سوئیس که به شدت بر غذاهای اتریشی تأثیر می گذارند، این کشور دارای ظرف های متنوعی از غذاها است و از آنجایی که تهیه بسیاری از اینها آسان است، پختن آنها در آشپزخانه خود چندان دشوار نخواهید بود. !

غذاهای معروف اتریشی

 وینر شنیتسل

غذاهای معروف اتریشی

وینر شنیتسل که در آلمانی به «کتلت وینی» ترجمه می‌شود، یکی از مهم‌ترین غذاهای ملی اتریش است. زمانی که با گوشت گوساله درست شود می توان آن را وینر شنیتسل نامید. برای ایجاد آن، کتلت های نازک گوشت را به آرامی با آرد سوخاری پوشانده و در کره سرخ می کنند تا قهوه ای طلایی شوند. سپس با یک تکه لیمو و یک طرف سالاد سیب زمینی، سالاد خیار یا سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود.

وینر شنیتزل که مورد علاقه مردم محلی و مهاجران است، در همه جا از غرفه های غذای خیابانی گرفته تا رستوران های سطح بالا در سرتاسر اتریش یافت می شود.

 غذای اتریشی مثل وینر وورستچن

سوسیس وینی برای تهیه ساده و در عین حال سرشار از طعم، بخشی ضروری از غذاهای اتریشی است. Wiener Würstchen به طور سنتی از مخلوطی از گوشت گاو در روده گوسفند ساخته می شود. این سوسیس‌های نازک پخته شده در واقع نوعی سوسیس سنتی آلمانی Frankfurter Würstchen هستند.

مردم اغلب آنها را به عنوان غذای اصلی با کلم تخمیر شده یا کلم ترش، تربچه و سالاد سیب زمینی اتریشی میل می کنند. گفته می شود، آنها همچنین یک میان وعده محبوب هستند و در یک نان داغ با خردل، سس کچاپ و سایر سس ها سرو می شوند. در واقع، وینر وورستچن یکی از رایج‌ترین غذاهای خیابانی در اتریش است و می‌توانید آن‌ها را از فروشندگان در سراسر کشور خریداری کنید.

Käsespätzle

غذای راحتی بهتر از Käsespätzle، پاسخ اتریش به ماکارونی و پنیر نیست. این غذای دلچسب که برای روزهای سرد زمستانی عالی است، از نودل های تخم مرغی (Spätzle) در سس پنیر خامه ای با پیاز کاراملی شده کره تشکیل شده است. Käsespätzle در واقع یک غذای مخصوص منطقه سوابی در آلمان است، با این حال با تنوع زیادی در کشورهای همسایه وجود دارد.

در اتریش، مردم آن را به عنوان غذای جانبی یا اصلی سرو می کنند و اغلب در کلبه های کوهستانی این کشور از آن لذت می برند. برای سفر عالی است، این غذای آسان برای تهیه یکی از محبوب ترین غذاهای اتریشی در بین مردم محلی و مهاجران باقی مانده است.

تافلسپیتز

یکی دیگر از غذاهای کلاسیک اتریشی وینی تافلسپیتز است که از جوشاندن گوشت گوساله در آبگوشت تند با سبزیجات ریشه‌دار درست می‌شود. مردم اتریش به طور سنتی آن را با سیب زمینی، هویج و سس خامه ای سیب و ترب و پیازچه سرو می کنند. تافلسپیتز از قرن نوزدهم به عنوان یک غذای محبوب در اتریش و ایالت باواریا آلمان باقی مانده است. در آن زمان، پختن گوشت و استفاده از باقیمانده آن برای تهیه سوپ رایج بود.

غذای معروف اتریشی

به طرز شگفت انگیزی، دستور پخت و روش پخت از آن زمان بدون تغییر باقی مانده است. برش های گوشت گاو مواد اصلی هستند. با این حال، برخی از آشپزها تکه‌هایی از استخوان‌های مرغ و گوشت گاو را به مخلوط اضافه می‌کنند تا عطر و طعم اضافی و آبگوشتی شفاف ایجاد کنند. اتریشی ها به طور سنتی تافلسپیتز را در وعده های جداگانه می خورند، که با آبگوشت به عنوان پیش غذا شروع می شود و سپس گوشت گاو و سبزیجات به عنوان اصلی ترین غذا می باشد.

گولاش سیب زمینی

ساده برای تهیه و در عین حال بهشتی برای طعم، Erdäpfelgulasch (گولاش سیب زمینی) برای گیاهخواران ایده آل است، زیرا مواد اصلی آن سیب زمینی، پیاز و سس است. این خورش گرم یکی از معروف‌ترین غذاهای اتریش است و اگرچه اصالتاً مجارستانی است، اما انواع مختلفی از آن را در کشورهای اطراف می‌توان یافت. به عنوان مثال، برخی از کشورها آن را با گوشت گاو درست می کنند و برای چند ساعت آن را می پزند تا یک سس غلیظ و تیره ایجاد کنند. و در حالی که سیب زمینی عنصر اصلی در اتریش است، برخی از مردم دوست دارند سوسیس دودی اضافه کنند تا طعم بیشتری به آن بدهند. با این حال، برای تهیه یک نسخه گیاهی، می‌توانید نمک، فلفل و پاپریکا دودی بیشتری اضافه کنید تا همین اثر را ایجاد کنید.

کباب غاز غذای خوشمزه اتریشی

اگرچه Martinigansl فقط برای چند هفته در ماه های اکتبر و نوامبر در رستوران ها موجود است، اما هنوز هم به عنوان یک غذای اتریشی بسیار خاص در نظر گرفته می شود. این شامل کباب غاز پر شده با شاه بلوط و آلو خشک است که با کلم قرمز و کوفته سیب زمینی سرو می شود. لذت بردن از این غذای آبدار یک سنت بسیار قدیمی در اتریش است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

شیرینی گوشت

در حالی که Fleischlaberln ممکن است ساده به نظر برسد، این شیرینی های گوشت مخلوط خوشمزه یک غذای خاص در اتریش هستند و به طور گسترده ای از آن لذت می برند. آنها معمولا از گوشت گاو تشکیل شده و با نمک، فلفل، سیر، پیاز و جعفری چاشنی می شوند. مکعب های کوچکی از نان را نیز در شیر خیس کرده و به مخلوط اضافه می کنند تا به هم بچسبد و حجم دهد. بسته به سطح تحمل خود، می توانید ادویه جات ترشی جات را نیز به مخلوط اضافه کنید تا به شیرینی ها بچسبد. مردم به‌طور سنتی Fleischlaberln را با پوره سیب‌زمینی خامه‌ای (Kartoffelpüree) سرو می‌کنند که آن‌ها را به یک غذای راحت اتریشی در روزهای سرد تبدیل می‌کند.

دسر اتریشی اپفلسترودل وین

لیست ما از غذا های برتر اتریشی بدون ذکر اپفلسترودل وین کامل نخواهد بود. این دسر محبوب سیب از سیب، کشمش، شکر و دارچین تشکیل شده است که در یک ورقه نازک از خمیر قرار گرفته است. با وجود ظاهر ظریف آن، ساخت آن به طرز شگفت انگیزی آسان است. گفتنی است، برای اینکه خمیر نازک به اندازه کاغذ درست شود و کشمش به اندازه کافی در رم آغشته شود، نیاز به زمان و صبر است. در واقع، سخت‌ترین قسمت این است که خمیر را به اندازه‌ای نازک کنید که تقریباً بدون پاره شدن آن را ببینید. اگرچه اپفلسترودل وین در نوع خود یک دسر عالی است، اما بهتر است آن را با خامه فرم گرفته، سس وانیل یا یک قاشق بستنی وانیلی میل کنید.

 ساچرتورته

این کیک شکلاتی غنی و متراکم ظاهراً در سال ۱۸۳۲ به درخواست شاهزاده کلمنس ونزل فون مترنیخ در وین اختراع شد. او به کارکنان آشپزخانه خود دستور داد تا یک دسر فوق العاده درست کنند تا مهمانان ویژه خود را تحت تاثیر قرار دهند. وقتی سرآشپز مریض شد، یک سرآشپز شاگرد ۱۶ ساله به نام فرانتس ساچر به چالش کشیده شد و کیک خوش طعمی را درست کرد.

غذاهای معروف کشور اتریش

تا به امروز، Sachertorte به عنوان یکی از معروف ترین کیک ها در جهان در نظر گرفته می شود – و دلیل خوبی هم دارد. مملو از خواص شکلاتی، از دو لایه ضخیم کیک اسفنجی شکلاتی تشکیل شده است که با یک لایه نازک مربای زردآلو از هم جدا شده اند. برای تکمیل آن، کیک را با مایه شکلات تلخ می پوشانند. دسر خوشمزه به طور سنتی با خامه فرم گرفته بدون شیرینی سرو می شود و اغلب با یک مدال شکلات تیره در بالای آن ارائه می شود.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.