این غذاهای لبنانی معرکه اند

اگر یک چیز وجود دارد که همه باید در مورد لبنانی ها بدانند، این است که آنها دوست دارند مهمانی بروند و غذا بخورند! مردم لبنان خانواده محور هستند و برای هر وعده غذایی به عنوان زمانی که با هم سپری می شوند ارزش قائل هستند. هیچ میزی کامل نمی شود بدون اینکه پدربزرگ در یک سر میز بنشیند و پسر یا دختر بزرگتر در سر دیگر آن بنشیند. هر وعده غذایی یک تجربه ناهار خوری کامل با مجموعه ای از غذاهای اصلی، غذای اصلی و دسر است.آشپزهای لبنانی از مواد با کیفیتی که در خاورمیانه رشد می کنند استفاده می کنند تا به هر غذا پیچ و تاب لبنانی خاص خود را بدهد.در ادامه بهترین غذا هایی که در لبنان سرو میشود را برای شما آورده ایم.

بهترین غذا های کشور لبنان

آشنایی با صبحانه های معروف لبنان

 ماناکیش

Manakish اصلی ترین و محبوب ترین صبحانه لبنانی است . تکه‌ای از خمیر است که به صورت دایره‌ای در می‌آید و با پنیر، ادویه زعتر، گوشت، کشک و بسیاری مواد دیگر در ترکیب‌های بی‌پایان پر می‌شود. سپس به عنوان یک ساندویچ پیچیده می شود و یا با سبزیجات پر می شود، در کنار آن می خورند. ماناکیش را می‌توان به صورت لقمه‌های مینیاتوری برای بوفه و جشن تولد کودکان نیز تهیه کرد و لقمه‌ای لذیذ و رضایت‌بخش ارائه کرد.

فول مدامس

فول مداما و بالیلا غذای اصلی صبحانه لبنانی است. فول باقالی پخته شده با لیمو، زیره و روغن زیتون به عنوان طعم دهنده اصلی است. معمولاً با نان پیتا سنتی، تربچه قرمز، برگ نعناع، ​​گوجه فرنگی و خیار در کناره میل می شود.

بالیلا

Balila شبیه غذای بالا است اما در عوض با نخود بخارپز تهیه می شود. با همان طرفین به عنوان خطا سرو می شود. برخی افراد حتی فول و بالیلا را با هم مخلوط می کنند. در هر صورت خوشمزه است. هر دو غذا صبحانه های گیاهی خوشمزه ای هستند که لذیر هستند.

لبنه

این نوعی ماست صاف است که به عنوان دیپ سرو می شود که بخشی از یک صبحانه معمولی لبنانی است. لبنه با روغن زیتون پر می شود و عمدتاً با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، خیار و زیتون سرو می شود. معمولاً در لقمه یا ساندویچ خورده می شود. لبنه می تواند جزئی از ناهار نیز باشد که با سیر ریز شده، برگ نعناع خشک و مقداری نمک مخلوط شود.

کنافه

کناف معمولاً در سینی های بزرگی که کف آن با پنیر اکاوی و روی آن خمیر سمولینا یا خمیر فیلو قرار می گیرد، تهیه می شود. سپس با کاتر (شربت طعم دار با گلاب) خیس می شود. روی نان (کاک) سرو می شود و با کاتر بیشتری خیس می شود. این یک صبحانه لبنانی شیرین تر (قطعاً سالم تر نیست) است. به عنوان دسر و بعد از ناهار نیز مصرف می شود. ترکیبی عالی از بافت پنیر، خمیر سمولینا و کاک و همچنین طعم عالی به دلیل ترکیب شربت شیرین و پنیر شور دارد.

این غذا های لبنانی،برای ناهار سرو میشوند

ماشو

این کباب از کباب مرغ (تائوک) و کفتا کباب تشکیل شده است. معمولاً روی گریل زغالی تهیه می‌شود که در آن برخی سبزیجات مانند کدو سبز و بادمجان نیز اضافه می‌کنند. این غذا با “مززا” که به عنوان پیش غذای لبنانی نیز شناخته می شود، سرو می شود که برای تمجید از گوشت های پخته شده سرو می شود. مزا از سالاد، دیپ و فینگر فود تشکیل شده است.

حمص لبنانی

معروف ترین مزه لبنانی هوموس دیپ است که از نخود پوره مخلوط با آب لیمو و تاهین درست می شود. روی این دیپ لذیذ روغن زیتون، آجیل کاج برشته شده و گاهی اوقات گوشت پخته شده با ملاس انار اضافه می شود. این بسیار همه کاره است و گوشت را در مخلوط کبابی کاملاً تحسین می کند.

فت تاچ

فتوش یک سالاد لبنانی است که پایه آن از کاهو، تربچه، برگ آویشن، فلفل سبز، گوجه فرنگی و خیار تشکیل شده است. چیزی که آن را خاص می کند سسی است که با لیمو، روغن، سماق و ملاس انار درست می شود. برای یک گزینه سالم تر، آن را با نان پیتا سرخ شده در بالا یا نان پیتا برشته سرو می کنند.

تبوله سالاد معروف لبنانی

تبوله یک سالاد ریز خرد شده با پایه جعفری و گوجه فرنگی و پیاز ریز خرد شده است و یکی دیگر از غذاهای اصلی است که در کنار حمص در غذاهای لبنانی سرو می شود.

 سامبوسک

شیرینی هلالی شکل سرخ شده و به اندازه لقمه ای که به اندازه لقمه ای است. سامبوسک با پر کردن یک خمیر غنی از گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی و پیاز ساخته می شود.

کبه

کبه به اشکال و اشکال مختلف تولید می شود، اما در اصل از ترکیبی از گوشت چرخ کرده، پیاز و غلات تهیه می شود. چه در تابه و چه به شکل توپ های کوچک، کبه همیشه غذای سرآشپز برای سیر کردن یک خانواده گرسنه خواهد بود.

باتاتا هارا

سیب زمینی ها به مکعب هایی بریده می شود و سرخ می شود و سپس با گشنیز، سیر، لیمو و تکه های فلفل چیلی مزه دار می شود.

شانکلیش

شانکلیش یک توپ تخمیر شده از پنیر است که حسی مشابه پنیر آبی دارد، اما ملایم‌تر است. آن را از هم جدا کرده و با پیاز و گوجه فرنگی تازه خرد شده می ریزند. سپس آن را با روغن زیتون و سبزی های خشک می پاشند. شنکلیش یک پیش غذای با طراوت است که می توانید آن را به تنهایی با یک تکه نان پیتای تازه پخته شده میل کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

فلافل

فلافل خیلی در میان عرب ها محبوب است . به طور سنتی فلافل در روغن سرخ می شود و در نان پیتا با سس تارتار، گوجه فرنگی، تربچه و جعفری سرو می شود. اگر در ترافیک گیر کرده اید و هوس یک ساندویچ پر و خوشمزه دارید، این تکه های طلایی را می توانید انتخاب کنید.

مجدارا غذای خوشمزه لبنانی

مجداره بسیار ساده و در عین حال بسیار بیشتر از مجموع اجزای آن، بر پایه عدس و برنج است و روی آن پیازهای ترد سرخ شده قرار داده شده است. Mjaddara با توجه به مواد کم و ارزان آن راحت ترین غذا برای تهیه است، با این حال آن را اصلاح کرده و با یک سالاد ساده سرو می شود و آن را بسیار متنوع می کند. برخی از مردم حتی آن را به عنوان یک ساندویچ در نان پیتا می خورند.

فاتت هوموس

هوموس فاتت غذای مشابه بالیلا است اما عمدتا در ناهار خورده می شود. پایه بالیلا دارد اما با ماست، سیر، مقداری تاهین و برگ نعنا مخلوط می شود. بهتر است آن را گرم و همراه با آجیل کاج سرخ شده در روغن زیتون سرو کنید. روی آن نیز با نان پیتای ترد می پوشانند.

 شاورما

شاورما یک غذای خیابانی محبوب در لبنان است که تقریباً در هر گوشه ای به طور گسترده در دسترس است. این یک ساندویچ سریع و ارزان است که شنا را سیر میکند.. پایه آن یا مرغ یا گوشتی است که از یک جوجه گردان عمودی به صورت نوارهای ترد نازک و با طعم تراشیده شده است. روی نان پیتا با خمیر سیر قوی که روی آن پخش شده سرو می شود. سپس روی آن را با کاهو، گوجه فرنگی، جعفری و پیاز سفید و سماق پاشیده می شود.

 شاورما

باقلوا یک دسر بسیار خوشمزه لبنانی

باقلوای لبنانی واقعاً خوشمزه است. یک خمیر فیلو پر شده با آجیل و آغشته به سس شکر، سپس برش داده شده و به اشکال مختلف شکل می‌گیرد که پس از پخته شدن، تجربه‌ای بی‌نظیر از ارائه تا بافت ایجاد می‌کند.

این شیرینی بعد از هر وعده غذایی همراه با مرباهای مختلف و میوه های فصلی است. دسرهای منحصربه‌فرد برای هر خاورمیانه‌ای در خارج از کشور محلی شیرین است. باقلوا در مناسبت های خاص به عنوان خوراکی های جشن سرو می شوند.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.