مراحل تمیز کردن جرم گوش با پراکسید هیدروژن

از پراکسید هیدروژن به عنوان محلولی برای از بین بردن جرم اضافی گوش استفاده می شود. چگونه آن را به درستی اعمال کنیم؟ تمیز کردن جرم گوش با پراکسید هیدروژن جایگزینی برای استفاده از گوش پاک کن است.  گوش پاک کن توصیه نمی شود، زیرا آنها با تحریک کانال گوش مرتبط هستند، خطر بیشتری برای عفونت و آسیب در ناحیه ایجاد می کنند.

این عناصر حتی موم را به داخل گوش فشار می دهند و می توانند باعث ایجاد پلاگ هایی شوند که به طور جزئی یا کامل کانال را مسدود می کند. پس چگونه باید جرم گوش را تمیز کرد؟

قبل از هر چیز، مهم است که تأکید کنیم که جرم گوش خود عملکرد مناسبی در محافظت از شنوایی دارد. به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود که به کاهش خطر عفونت کمک می کند متمایز است. علاوه بر این جرم گوش از ورود آب و سایر عوامل خارجی محافظت می کند.

تمیز کردن جرم گوش به روشی مطمئن

تمیز کردن جرم گوش با پراکسید هیدروژن

در شرایط عادی، گوش دارای مکانیزم خود تمیز شوندگی است که به آن اجازه می دهد بقایای موم را به طور طبیعی حذف کند. با این وجود، به دلیل نقش محافظتی که دارد، همیشه در مجرای گوش وجود دارد. با این حال، اگر تولید بیش از حد وجود داشته باشد راه های مطمئنی برای تمیز کردن آن وجود دارد.

روش قطره چکانی پراکسید هیدروژن یکی از پرکاربردترین روش ها برای مقابله با این مشکل است. برخلاف گوش پاک کن جرم گوش را به داخل فشار نمی‌دهند، بلکه آن را نرم می‌کنند تا راحت‌تر برداشته شود.

در این رابطه، یک نشریه در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی گزارش داد که پراکسید هیدروژن یکی از پرکاربردترین عوامل سرومنولیتیک است. کاربرد آن در محلول های قطره ای باعث نرم شدن و تحریک حذف طبیعی موم می شود و همچنین اثر ضد باکتریایی کمی دارد.

با این حال، باید با احتیاط استفاده شود، زیرا در صورت آسیب قبلی به پرده گوش یا اگر تجمع موم به دلیل تولید بیش از حد نباشد، می تواند مضر باشد. در این صورت، پزشک بهترین روش را تعیین می کند.

پراکسید هیدروژن چیست؟

پراکسید هیدروژن قدرت ضد میکروبی خاصی دارد که آن را برای مراقبت های ساده پیشگیری از عفونت بهینه می کند.
ممکن است برای شما جالب باشد نکاتی برای گوش سالم

استفاده از مقادیر مساوی پراکسید هیدروژن و آب برای تمیز کردن جرم گوش محبوب هستند. مشکل این است که استفاده از آن بدون نظارت پزشکی خطرات بالقوه ای برای سلامت گوش دارد. به همین دلیل استفاده از آن تنها در محیط های بالینی پس از بررسی قبلی پیشنهاد می شود.

با این حال، قطره های موجود در بازار با پراکسید هیدروژن در ترکیب آن وجود دارد که بیشتر به عنوان “پراکسید کاربامید” شناخته می شود. از این تعداد، ۵ یا ۱۰ قطره، ۲ بار در روز، حداکثر به مدت ۴ روز تزریق می شود. در این مدت انتظار می رود که موم نرم شده و بدون مشکل پاک شود.

به طور کلی، این یک درمان بی خطر است که به شما امکان می دهد از خواص پراکسید هیدروژن برای تمیز نگه داشتن گوش و عاری از انسداد استفاده کنید. با وجود این، اگر مشکوک به آسیب یا عفونت وجود دارد، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام عمل وی تی گوش به چه شکل است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

ریسک ها و ملاحظات استفاده از پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن جرم گوش

برخی از مردم تعجب می کنند که آیا پراکسید هیدروژن به تمیز کردن جرم گوش کمک می کند؟ همانطور که در این مقاله دیدیم در این موارد مفید است.

با این حال، برای ایمن بودن استفاده از آن، بهتر است از طریق محلول‌هایی (قطره‌هایی) که منحصراً برای آن طراحی شده‌اند، استفاده کنید. از مصرف خانگی این ماده خودداری کنید.

در برخی شرایط، مانند سوراخ شدن پرده گوش یا تجمع مایع می تواند منجر به بروز عفونت و درد شود.

هنگامی که قطره ها ریخته می شوند، موم باید به طور طبیعی تخلیه شود. نیازی به داخل کردن گوش پاک کن و موچین یا عناصر دیگر نیست.

مراحل تمیز کردن جرم گوش با قطره پراکسید هیدروژن

اگر فقط تجمع موم در گوش باشد، استفاده از قطره پراکسید هیدروژن یک گزینه تمیزکننده است. این محلول را می توان در داروخانه ها در مارک های مختلف خریداری کرد.

مراحل تمیز کردن جرم گوش با قطره پراکسید هیدروژن

به پهلو دراز بکشید به طوری که گوش مورد درمان رو به بالا باشد.
دستورالعمل قطره ها را بخوانید و مقدار توصیه شده توسط سازنده را اعمال کنید (از ۵ تا ۱۰ قطره می تواند متفاوت باشد).
این وضعیت را برای ۳ تا ۵ دقیقه نگه دارید. سپس سر را برگردانید تا زباله ها خارج شوند. در صورت لزوم، قسمت بیرونی را با یک پارچه تمیز پاک کنید.
برنامه را در گوش دیگر تکرار کنید.

جرم گوش نقش محافظتی دارد. بنابراین، هیچ دلیل بالینی برای حذف مداوم آن وجود ندارد.

با این حال، اگر افزایش یابد، می تواند باعث ناراحتی و مشکل شنوایی شود. در این صورت، قطره های پراکسید هیدروژن ممکن است در نرم شدن ماده و ترویج حذف آن مفید باشد.

در هر صورت، قبل از استفاده از آنها توصیه می شود با پزشک مشورت کنید، زیرا در صورت وجود ضایعه اساسی در گوش یا عفونت، این مواد تحریک کننده هستند. متخصص همچنین می تواند شما را به روش های دیگری راهنمایی کند تا گوش را با خیال راحت تمیز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.