نحوه انجام عمل وی تی گوش به چه شکل است؟

اگر کودک شما زیاد دچار عفونت گوش می شود، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. بیایید در مورد قرار دادن لوله گوش یا همان وی تی در گوش صحبت کنیم. چرا کودک من به گذاشتن وی تی نیاز دارد؟ کودک شما احتمالاً برای مدت طولانی عفونت گوش داشته است و یا از بین نمی‌رود یا عفونت مدام بازمی‌گردد.

نحوه گذاشتن وی تی در گوش

کودک هنگام جراحی بیهوش خواهد بود و قادر به احساس درد نیست. جراح یک برش کوچک در پرده گوش کودک شما ایجاد می کند و مایع پشت آن را خارج می کند. هنگامی که مایع برداشته شد، جراح لوله کوچکی را در پرده گوش قرار می دهد. لوله اجازه می دهد تا هوا به سمت داخل جریان یابد. این کار فشار را در هر دو طرف پرده گوش یکسان نگه می‌دارد، در حالی که اجازه می‌دهد هر مایعی که هنوز پشت پرده گوش قرار دارد، خارج شود.

بریدگی پرده گوش فرزندتان خود به خود خوب می شود و لوله در نهایت می افتد. فرزند شما به زودی می تواند به فعالیت های عادی خود بازگردد. اما برخی از پزشکان ممکن است توصیه کنند که کودک شما هنگام شنا یا حمام کردن از گوش بند استفاده کند تا آب اداخل گوش او نشود. پس از جراحی لوله گوش، کودک معمولاً کمتر دچار عفونت گوش می شود و اگر عفونت گوش داشته باشد، معمولا سریعتر از گذشته بهبود می یابد.

علت گذاشتن وی تی در گوش

تجمع مایع در پشت پرده گوش کودک شما ممکن است باعث کاهش شنوایی شود. اما خوشبختانه اکثر کودکان آسیب طولانی مدت به شنوایی یا گفتار خود ندارند، حتی زمانی که این مایع برای چندین ماه وجود دارد.

قرار دادن لوله گوش ممکن است زمانی انجام شود که مایع پشت پرده گوش کودک شما جمع شود و:

بعد از ۳ ماه از بین نمی رود و هر دو گوش درگیر می شوند
بعد از ۶ ماه از بین نمی رود و مایع فقط در یک گوش است

عفونت های گوش که با درمان از بین نمی روند یا به طور مداوم عود می کنند نیز دلایلی برای قرار دادن لوله گوش یا وی تی هستند. اگر عفونت با درمان از بین نرود، یا اگر کودک در مدت کوتاهی دچار عفونت‌های گوش زیادی شود، پزشک ممکن است لوله‌های گوش را توصیه کند.

گذاشتن وی تی برای چه افرادی تجویز میشود؟

عفونت شدید گوش که به استخوان های مجاور (ماستوئیدیت) یا مغز سرایت می کند یا به اعصاب مجاور آسیب می رساند.
آسیب به گوش پس از تغییرات ناگهانی فشار ناشی از پرواز یا غواصی در اعماق دریا خطرات

عوارض قرار دادن وی تی در گوش

افتادن از گوش
وجود سوراخی در پرده گوش که پس از افتادن وی تی بهبود نمی یابد
کم شنوایی دائمی
اغلب اوقات این مشکلات زیاد دوام نمی آورند. همچنین اغلب مشکلی در کودکان ایجاد نمی کنند. اگر نگران هستید حتما با متخصص کودکتان مشورت نمایید.

نحوه گذاشتن وی تی در گوش

آمادگی برای انجام عمل وی تی

ممکن است از کودک شما خواسته شود که چندین ساعت ناشتا باشد.
با هر دارویی که به او گفته شده است به کودکتان یک جرعه کوچک آب بدهید.
پزشک فرزندتان به شما خواهد گفت که چه زمانی به بیمارستان برسید.
پزشک اطمینان حاصل می کند که فرزند شما به اندازه کافی برای جراحی سالم است. این بدان معناست که کودک شما هیچ نشانه ای از بیماری یا عفونت ندارد. اگر فرزند شما بیمار باشد، جراحی ممکن است به تعویق بیفتد.

مراقبت های پس از جراحی وی تی

کودکان اغلب برای مدت کوتاهی در اتاق ریکاوری می مانند و همان روزی که جراحی میشوند، بیمارستان را ترک می کنند. کودک شما ممکن است برای یک ساعت یا بیشتر در حالی که از بیهوشی بیدار می شود، گیج و بی حوصله باشد. پزشک ممکن است برای چند روز پس از جراحی قطره گوش یا آنتی بیوتیک تجویز کند. پزشک کودک شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که گوش ها را برای یک دوره زمانی خاص خشک نگه دارید.

در صورت مشاهده علائم عفونت، باید با پزشک خود تماس بگیرید. اگر ترشحاتی متمایل به زرد، سبز و بیدمشکی از گوش یا بوی بدی از گوش می بینید. یا اینکه فرزند شما برای چند روز تب داشته باشد.

از نظر فعالیت، فرزند شما تقریباً می تواند آنچه را که دوست دارد انجام دهد. فعالیت زیاد لوله را از گوش خارج نمی کند.

همچنین لازم است بدانید که لوله های گوش یا همان وی تی به احتمال زیاد خود به خود خارج می شوند. معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه یا بیشتر. و هنگامی که آنها بیرون می آیند، در عرض حدود ۲ هفته پرده گوش به طور خود به خود بهبود می یابد.

انتظار نمی رود که لوله های گوش تمام عفونت های گوش را از بین ببرند، اما امیدواریم که عفونت گوش کودک شما را کمتر شایع و خفیف تر و درمان آن را در صورت وجود آسان تر کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “ساخت دستمال مرطوب کودک کاملاً طبیعی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

پس از این جراحی اکثر والدین گزارش می دهند که فرزندانشان:

عفونت گوش کمتری داشته باشید
سریعتر از عفونت بهبود پیدا کنید
شنوایی بهتری داشته باشید
اگر ظرف چند سال لوله‌ها به خودی خود نیفتند، متخصص گوش ممکن است مجبور شود آنها را خارج کند. اگر پس از افتادن لوله‌ها، عفونت گوش برگشت، می‌توان مجموعه دیگری از لوله‌های گوش را وارد گوش کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.