اگر کودک شما خروپف می کند حتما این مطلب را بخوانید

خوابیدن مانند یک کودک نحوه توصیف یک خواب کامل شبانه است – آرام و انرژی بخش . برای کودکان، خواب زمان رشد جسمی و رشد مغزی است. اما بسیاری از نوزادان و کودکان خوب نمی خوابند و در نتیجه خواب ترمیمی را از دست می دهند که به آنها اجازه می دهد رشد کنند و به پتانسیل های ژنتیکی خود رشد کنند. خروپف، تنفس دهانی و ساییدن و فشردن دندان ها همگی از نشانه های اختلال تنفس در خواب یا آپنه انسدادی خواب در کودکان هستند.

آیا تنفس دهانی و خروپف برای کودک ضرر دارد؟

در حالی که ممکن است تنفس دهانی و خروپف بی ضرر به نظر برسد، اما بر نحوه رشد کودک، رفتار و شخصیت کودک شما و همچنین بزرگسالی که کودک شما بزرگ می شود، تاثیر می گذارد.

اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی، از جمله پزشک، ممکن است به شما بگویند که نگران تنفس دهانی نباشید و اصرار دارند که فرزندتان را راحت بگذارید. اما حقیقت این است که تنفس دهانی می تواند اثرات مخربی بر رشد صورت و راه هوایی داشته باشد. هنگامی که تنفس از بینی مسدود می شود، رشد صورت و دندان غیر طبیعی می شود.

در مطالعات انسانی و حیوانی، هنگامی که تنفس از طریق بینی مسدود می شود، تنفس دهانی درمان نشده منجر به ایجاد چهره های بلند و باریک با دندان های کج، فک عقب رفته و مشکلات TMD و سردرد در آینده می شود.

اما این فقط در ظاهر نیست. هنگامی که فک و راه هوایی به طور کامل رشد نمی کنند، راه هوایی می تواند به راحتی در طول خواب مسدود شود.

در طول استراحت کامل عضلانی مرحله عمیق خواب، عضلات اطراف راه هوایی نیز شل می شوند و فرو می ریزند. راه هوایی فضای تنگی است که اغلب توسط لوزه های بزرگ و آدنوئیدها در کودکان و نوزادان تنگ تر می شود.

اگر راه هوایی مسدود شود، مغز باید از خواب عمیق خارج شود و به مرحله سبک‌تری از خواب برود تا فک را به سمت جلو فشار دهد تا بتواند دوباره نفس بکشد.

ساییدن و فشردن دندان روشی است که بدن برای باز کردن مجدد راه هوایی جمع شده در طول خواب برای شروع دوباره تنفس است. به همین دلیل است که ساییدن و فشردن پرچم قرمز جدید برای ابتلا به آپنه خواب در مراحل اولیه است.

اگر کودک شما خروپف می کند حتما این مطلب را بخوانید

چگونه خروپف کودک بر رفتار و شخصیت تأثیر می گذارد؟

رشد تنفس های دهانی خواب عمیق زمانی است که هورمون رشد انسانی (HGH) ترشح می شود که برای رشد مغز کودک و رشد استخوان های بلند ضروری است. هنگامی که خواب عمیق قطع می شود، ترشح HGH متوقف می شود. نداشتن HGH کافی رشد و رشد مغز شما را متوقف می کند.

خواب عمیق فرصت بدن برای بازیابی، ترمیم و التیام استرس روزانه است. زمان تثبیت حافظه و تقویت یادگیری است. هورمون هایی که اشتها و سایر عملکردهای حیاتی را کنترل می کنند در این مرحله تنظیم و تثبیت می شوند.

در کودکی که خروپف می کند، خرخر می کند و دندان را به هم می فشارد، یا از طریق دهان نفس می کشد، مغز قادر به استراحت نیست و خواب نیز ترمیم کننده نیست. کودکانی که از خواب عمیق محروم هستند اغلب در نتیجه مصرف آدرنالین برای جبران خواب آلودگی بیش فعال هستند. . آنها اغلب قادر به دستیابی به پتانسیل تحصیلی خود نیستند زیرا مغز و بدن آنها در این وضعیت آسیب دیده و محروم از خواب عمیق در بهترین حالت خود قرار ندارند. آنها اغلب با ADHD و سایر مشکلات رفتاری تشخیص داده می شوند. آنها سیستم ایمنی بدن را کاهش داده، سلامت ضعیفی دارند و ممکن است اضافه وزن داشته باشند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “ساخت دستمال مرطوب کودک کاملاً طبیعی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چند نکته در رابطه با خروپف کودک برای والدین

اطمینان حاصل کنید که کودک شما می تواند به راحتی از طریق بینی نفس بکشد.
اطمینان حاصل کنید که کودک شما تا یک سالگی به دندانپزشک مراجعه کرده است. مطمئن شوید که این دندانپزشک به شناخت تنفس دهانی و پیامدهای آن اهمیت می دهد.
مطمئن شوید که کودک شما برای آلرژی درمان می شود. آلرژی می تواند کودکان را مجبور به تنفس دهانی کند.
اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی و محیط کودک شما به تشدید آلرژی کمک نمی کند.
از دندانپزشک خود بپرسید که آیا کودک شما در صورت تنفس دهانی نیاز به ارجاع به متخصص ارتودنسی دارد یا خیر.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.