فواید باور نکردنی پیلاتس برای سلامتی

در طول عمر بدن شما دچار تغییرات عظیمی می شود. بر هیچ کس پوشیده نیست که با افزایش سن ، بدن شما به مراقبت بیشتری احتیاج دارد و روند جوانسازی طبیعی سلول های شما کند می شود.برای بسیاری ، مهمترین تغییرات با افزایش سن، کاهش قدرت ، تحرک و تعادل است. خبر خوب این است که یک برنامه ورزشی مداوم و آگاهانه می تواند علائم معمول پیری را کاهش داده یا بهبود بخشد.پیلاتس یک روش عالی برای بدن کامل و کم ضربه است که برای تراز کردن و تقویت ساختار بدن شناخته شده است.

صرف نظر از سن ، شرایط ، یا توانایی شما ، برای شروع تمرین پیلاتس هرگز دیر نیست. پیلاتس می تواند شما را در جایی که مهارت و قدرت دارید ملاقات کند و از سلامتی خود برای سالهای آینده حمایت کند.

پیلاتس چیست؟

پیلاتس – که در ابتدا با عنوان “Contrology” شناخته می شد – یک سیستم تمرینات است که توسط Joseph H. Pilates در اوایل قرن ۲۰ توسعه یافته است.

جوزف پیلاتس با تمام وجود زندگی می کرد و نفس می کشید و قدرت و سرزندگی خود را تا ۸۰ سالگی حفظ می کرد.

پیلاتس در بین مردم به عنوان یک تمرین متمرکز بر هسته شناخته می شود ، اما در واقع یک تمرین برای کل بدن است. این ورزش برای تنظیم بدن با اصلاح عدم تعادل عضلانی و تقویت الگوهای حرکتی طراحی شده است.

پیلاتس با تنفس شما کار می کند و ماهیچه های کوچک تر و عمیق تر شما را هدف قرار می دهد. از طریق تعادل قدرت ، تحرک و انعطاف پذیری از مفاصل شما پشتیبانی می کند.

پیلاتس یک روش مفید با مزایا برای ورزشکاران مبتدی و با تجربه ، و همچنین افراد در هر مرحله از زندگی ، صرف نظر از سن ، جنس و توانایی آنها است.

پیلاتس یک برنامه تمرینی برای کل بدن است که برای تنظیم بدن ، اصلاح عدم تعادل عضلانی ، تقویت الگوهای حرکتی و ایجاد تعادل قدرت و تحرک طراحی شده است.

فواید پیلاتس

فواید پیلاتس برای افراد مسن

مطالعات متعدد نشان داده است که فواید فوق العاده پیلاتس برای مراحل مختلف زندگی هم مناسب است چه در جوانی و چه در پیری. پیلاتس کیفیت زندگی بهبود یافته ای را برای افرادی که این تمرین را انجام می دهند ارائه می دهد .

البته ، قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی ، همیشه باید با پزشک مشورت کنید ، و در صورت داشتن هرگونه نگرانی در مورد سلامتی ، بهتر است به صورت فردی با یک مربی واجد شرایط یا در یک کلاس تخصصی کار کنید.

۱-ممکن است تراکم استخوان را بهبود بخشد

مطالعات نشان داده اند که پیلاتس ممکن است تراکم استخوان را به ویژه در زنان یائسه بهبود بخشد .

چرا این مهم است؟ تراکم استخوانی پایین به این معنی است که استخوان های شما حتی در هنگام انجام فعالیت های روزانه هنگام ایستادن یا راه رفتن راحت تر می شکنند. حفظ تراکم استخوان با افزایش سن برای مقابله با شروع پوکی استخوان و پوکی استخوان مهم است.

اگر حفظ تراکم استخوان یکی از اهداف شماست ، پیلاتس را روی دستگاه امتحان کنید. برخلاف تمرینات پیلاتس ، تمرینات انجام شده بر روی Reformer و Tower (یا Cadillac) از مقاومت فنری به عنوان “وزنه” استفاده می کند. این نوع پیلاتس به احتمال زیاد برای افزایش تراکم استخوان بهتر از تمرینات تک کاره است.

۲-یکی از فواید پیلاتس این است که حالت بدنتان را بهبود می بخشد

همه ما میدانیم که با افزایش سن حالت ظاهری بدن تغییر یافته و خموده میشود. ناهماهنگی و وضعیت بد بدن می تواند هم ناشی از دست دادن تراکم استخوان و هم عادات بد باشد. اما با بالا رفتن سن ، این موارد باعث فشرده شدن مفاصل و اندام ها و همچنین ماهیچه های سفت و نامتعادل می شود که اغلب منجر به درد می شود.

پیلاتس بر تراز و تعادل بدن شما با تأکید بر ایجاد سهولت و تحرک از طریق مفاصل تمرکز می کند .

ترکیبی از قدرت و انعطاف پذیری در عضلات شما ، همراه با آگاهی عمیق تر از هم ترازی ، اغلب منجر به حالت بهتر بدن می شود.

۳-تعادل و راه رفتن را بهبود می بخشد

تعادل و هماهنگی برای فعالیتهای روزمره مانند پیاده روی حیاتی است. از دست دادن قدرت و تحرک ، همراه با وضعیت بد بدن ، می تواند باعث ایجاد یک واکنش زنجیره ای شود که با بی میلی از حرکت شروع می شود و اغلب به ترس از افتادن تبدیل می شود.

علاوه بر این ، افراد اغلب با افزایش سن دچار تغییر در الگوهای راه رفتن می شوند. بسیاری از آنها تحرک مچ پا را از دست می دهند و سپس پاها متورم و سفت می شوند که شروع به کشیدن یا تکان خوردن می کنند.

پیلاتس تعادل و راه رفتن را از طریق تمرینات مخصوص تعادل و تقویت تنه ، باسن ، پاها و مچ پا بهبود می بخشد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ راه برای سوزاندن کالری بدون انجام ورزش های سخت” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴-جزء فواید پیلاتس ،تحرک را بهبود می بخشد

تحرک ، تعادل قدرت و انعطاف پذیری است که دامنه حرکتی کامل و کنترل شده را امکان پذیر می کند. قدرت به تنهایی می تواند شما را محکم ، سفت و مستعد آسیب دیدگی کند. انعطاف پذیری به تنهایی می تواند بدن پیری را بدون پشتیبانی ، ضعیف و همچنین مستعد آسیب دیدگی کند.

مطالعات نشان داده است که حرکت آرام پیلاتس و حرکات کنترل شده آگاهانه فرمول ایده آلی برای ایجاد قدرت و حمایت و بهبود دامنه حرکت در مفاصل است. این امر باعث سهولت حرکت در فعالیتهای روزمره و فوق برنامه می شود .

۵-استرس را کاهش داده و روحیه شما را بهبود می بخشد

پیلاتس یک تمرین آگاهانه است که بر اساس اصل تنفس همراه با حرکت است. توانایی تمرکز به درون و تنفس باعث ایجاد خودآگاهی و آرامش سیستم عصبی می شود.

مطالعات نشان داده اند که پیلاتس خلق و خوی شما را افزایش می دهد ، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. و یک مطالعه نشان داد که پیلاتس – بیشتر از سایر انواع ورزش های موجود در تحقیق – مزایای روانی – اجتماعی را برای افراد مسن ارائه می دهد .

۶-حافظه و تفکر شناختی را تقویت می کند

مقصر دانستن سن برای از دست دادن حافظه و فراموشی چیزی از گذشته است.

مطالعات نشان می دهد که ورزش مانند پیلاتس جریان خون را به مغز می رساند و به رشد سلول های عصبی جدید مسئول تفکر ، حافظه و یادگیری کمک می کند.

۷-کمردرد را کاهش می دهد

پیلاتس به دلیل هدف قرار دادن هسته ، که بیشتر از عضلات شکم تشکیل شده است ، مشهور است.

هسته شامل عضلات پشت ، ران ، داخلی ران و کف لگن است. این به عنوان یک بریس انعطاف پذیر عمل می کند که اندام ها و ستون فقرات را در خود جای داده ، بلند کرده و پشتیبانی می کند. وقتی هسته شما قوی است ، پشت شما بهتر پشتیبانی می شود.

در مطالعات متعدد ، شرکت کنندگان بهبود درد مزمن کمر را هنگام تمرین پیلاتس گزارش داده اند ، در برخی موارد تنها پس از ۳ ماه.

۸-جزء فواید پیلاتس ، ایمنی را بالا می برد

مطالعات نشان داده اند که پیلاتس به ایمنی بدن ، به ویژه در افراد مسن کمک می کند. یک مطالعه شامل مردان بالای ۶۵ سال بهبود قابل توجهی در عملکرد سیستم ایمنی بدن نشان داد.

چرا؟چون پیلاتس باعث گردش خون و پمپاژ جریان لنفاوی می شود که هر دو توانایی بدن شما را در دفع سموم از بدن و اکسیژن رسانی موثر افزایش می دهد.

فواید پیلاتس

۹-از صدمه جلوگیری می کند

پیلاتس بدن شما را برای فعالیت های روزمره که نیاز به قدرت و تحرک دارد آماده می کند. در ورزش پیلاتس ، توجه زیادی به حمایت و ثبات مفصل شده است – و یادگیری حرکت با این هدف شما را مستعد آسیب بیشتر می کند.

خودآگاهی و ارتباط عمیق تر با بدن شما نیز حس عمقی را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا بیشتر به محیط اطراف خود و نحوه حرکت در فضا توجه کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.