پروتئین گیاهی یا حیوانی؛ کدام بهتر است؟

پروتئین گیاهی یا حیوانی؛ کدام بهتر است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”پروتئین گیاهی یا حیوانی؛ کدام بهتر است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

تا صحبت از جایگزینی پروتئین حیوانی با پروتئین گیاهی (منابعی چون حبوبات) می‌شود، برخی افراد تصور می‌کنند این جایگزینی قرار است تنها به نفع کیف پول ما باشد.

اما یکی از آخرین بررسی‌ها در این زمینه که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، نشان می‌دهد این جایگزینی بیش از این که به نفع جیب ما باشد، به نفع سلامت ماست.

این مطالعه از نوع مروری است و طی آن نتایج ۳۲ مطالعه مختلف در کنار همدیگر مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است تا مشخص شود آیا جایگزین کردن پروتئین حیوانی با گیاهی، نفعی برای سلامت ما هم دارد یا خیر. طبق این بررسی مشخص شد زمانی که افراد تنها به اندازه ۳ درصد از کالری روزانه، پروتئین حیوانی (شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات و تخم‌مرغ) را کاهش دهند و به جای آن از حبوبات، آجیل‌ و غلات کامل استفاده کنند، ۱۰درصد از مرگ زودرس خود پیشگیری می‌کنند.

البته در افرادی که عادت به مصرف زیاد گوشت قرمز و تخم‌مرغ دارند، جایگزین کردن پروتئین گیاهی با گوشت قرمز و تخم‌مرغ و کاهش مصرف این دو گروه، می‌تواند منافع بیشتری را به دنبال داشته باشد.

زیرا با این کار احتمال مرگ زودرس در نتیجه بیماری‌های قلبی و . . . در مردان نزدیک به ۲۴درصد و در زنان نزدیک به ۲۱درصد کاهش می یابد.

مترجم : شیوا رضایی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.