با فواید بسیار خوب میگو برای سلامتی آشنا شوید

وقتی صحبت از علاقه شما به میگو به میان می آید ، شما خوش شانس هستید ، زیرا غذاهای دریایی برای شما بسیار خوب است.امروز در این مقاله میخواهیم با فواید تغذیه ای میگو آشنا شویم. سیندی چو ، سرآشپز و متخصص تغذیه در Healthy Feels در کالیفرنیا می گوید: “میگو سرشار از پروتئین است و حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ ، سلنیوم ، ویتامین B12 ، آهن ، روی و ید است. همچنین دارای چربی اشباع کم و منبع آستاگزانتین است ، کاروتنوئیدی که پس از پخت رنگ صورتی به میگو می دهد. “

تحقیقات در مجله Marine Drugs نشان داد که آستاگزانتین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به افزایش HDL کلسترول خوب کمک کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

انواع مختلف میگو

آیا می دانستید انواع مختلفی از میگو وجود دارد؟ بله ، و بیشتر از آنچه احتمالاً تصور می کنید وجود دارد.

 چهار گونه میگو به صورت تجاری برداشت می شود. اینها شامل میگوی صورتی ، میگوی قهوه ای ، میگوی سفید (مایل به خاکستری با رنگ آبی ، قرمز یا سبز در پاها و دم) و میگوی قرمز رویال (معمولاً قرمز تیره اما گاهی اوقات صورتی مایل به خاکستری) است.

سپس ، در ساحل اقیانوس اطلس ، اغلب میگوی قهوه ای خواهید یافت-در حالی که در ساحل شمالی خلیج ، میگوهای زرد لیمویی بیشتر شایع هستند. شما همچنین میگوی آبی ، میگوی پای سفید و بسیاری از انواع دیگر که از سراسر جهان آمده است را مشاهده خواهید کرد.

هنگام خرید میگو ، آنها را تازه و منجمد می بینید ، همچنین به صورت کامل ، پوسته روی پوست  و دم کشیده و دم روی آن.

فواید میگو برای سلامتی

یکی از بزرگترین فواید میگو: اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسیدهای چرب امگا ۳ اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است.

دی گور می گوید: “میگو به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا ۳ زیاد و مزایای سلامتی بسیار متنوعی دارد و در مقایسه با سایر گزینه های ماهی حاوی میزان کمی جیوه است.”

“این ویتامین دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است – و یکی از بهترین منابع غذایی ید است که یک ماده معدنی مهم برای عملکرد صحیح تیروئید و سلامت مغز است.”

شما همچنین یک وعده بزرگ ویتامین B12 دریافت می کنید.

برین مک داول ، متخصص تغذیه در کالیفرنیا ، می گوید: “ویتامین B12 در ساخت گلبول های قرمز مهم است.”

و میگو دارای ۲۰ گرم پروتئین باورنکردنی در هر ۳ پیمانه پخته شده است-که آن را به منبع عالی پروتئین تبدیل می کند. مک داول می افزاید: “میگو در درجه اول از آب و پروتئین تشکیل شده است ، و این یک افزودنی عالی و کم کالری برای وعده های غذایی است.”

فواید میگو

از مزایای شگفت انگیز میگو برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ممکن است باعث کاهش وزن شود

میگو بدون افزودن کربوهیدرات به مصرف روزانه شما ممکن است منبع عالی پروتئین و ویتامین D باشد، بنابراین برای افرادی که مصمم به کاهش وزن هستند، این شکل ساده از غذاهای دریایی می تواند گزینه محبوبی باشد. سطوح احتمالاً بالای روی نیز مفید است زیرا روی یکی از راه‌های افزایش سطح لپتین در بدن است. لپتین یک هورمون است و بخشی جدایی ناپذیر از تنظیم ذخیره چربی، اشتها و مصرف کلی انرژی در بدن است. با افزایش سطح لپتین در بدن، افراد می توانند از مسائل رایجی مانند پرخوری، هوس غیرقابل توضیح برای غذا پس از «سیر شدن» و مشکلی مشابه برای افراد آگاه به وزن جلوگیری کنند.

همچنین احتمالاً سطوح بالایی از ید دارد که می تواند به کنترل میزان انرژی مصرف شده در زمان استراحت بدن کمک کند. ممکن است با غده تیروئید تداخل داشته باشد تا فعالیت تیروئید را تسریع کند، به تلاش افراد برای کاهش وزن کمک کند، یا حداقل برای جلوگیری از افزایش وزن اضافی.

مصرف میگو ممکن است از ریزش مو جلوگیری کند

مواد معدنی موجود در میگو نیز می تواند به سلامت موهای ما کمک کند! کمبود روی ممکن است باعث ریزش مو شود. روی نقش کلیدی در حفظ و ایجاد سلول‌های جدید، از جمله سلول‌های مو و پوست دارد، بنابراین برای کسانی که شروع به ریزش موهای خود کرده‌اند، یا حداقل شاهد کاهش رشد مو هستند، می‌تواند در برابر این واقعیت شرم‌آور عمل کند و شما را حفظ کند. برای مدت طولانی تری جوان تر به نظر می رسید!

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۳ داروی خانگی برای درمان طبیعی سرفه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ممکن است از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند

خمیر میگو تخمیر شده، که یک دستکاری محبوب در غذا است، ممکن است حاوی یک آنزیم فیبرینولیتیک باشد که می تواند برای درمان ترومبولیتیک استفاده شود. ترومبولیتیک درمانی راهی برای شکستن لخته های خون خطرناک در رگ های خونی فرد است. این آنزیم موجود در خمیر میگو می‌تواند ابزاری قدرتمند در برابر خطرات بیماری‌های قلبی عروقی باشد که افراد زیادی را در سراسر جهان مبتلا می‌کند. همچنین، سطوح احتمالاً بالای اسید چرب امگا ۳ موجود در آن، کلسترول مضر موجود در جریان خون را از بین می برد، که می تواند احتمال حملات قلبی و سکته را بیشتر کاهش دهد.

از فواید میگو ، سلامت استخوان را بهبود میبخشد

پروتئین و ویتامین‌های مختلف مانند کلسیم، فسفر و منیزیم که احتمالاً به مقدار زیاد در میگو یافت می‌شوند، می‌توانند به طور موثری به مبارزه با تحلیل استخوان کمک کنند. کمبود پروتئین ها و ویتامین های رژیم غذایی می تواند باعث بدتر شدن کیفیت استخوان، توده استخوانی، استحکام و توده کلی شود که از علائم اصلی پوکی استخوان هستند. افزودن آن به رژیم غذایی روزانه یا هفتگی می تواند اثرات پیری استخوان ها را کاهش دهد و شما را برای مدت طولانی تری قوی نگه دارد.

ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد

میگو دارای سطوح بالایی از آهن است که یک جزء معدنی کلیدی در فرآیند پیوند با اکسیژن موجود در هموگلوبین است. با آهن اضافی در سیستم، افزایش جریان اکسیژن می تواند به عضلات رخ دهد، قدرت و استقامت را فراهم می کند، در حالی که جریان اکسیژن به مغز را افزایش می دهد، که نشان داده شده است که درک، حافظه و تمرکز را بهبود می بخشد. مطالعات نشان می دهد که آستاگزانتین موجود در میگو ممکن است به بهبود عملکرد حافظه، بقای سلول های مغزی و کاهش خطر بیماری های التهابی مغز کمک کند.

همچنین منبع خوبی از ید است که می تواند به بدن انسان در ساخت هورمون های تیروئید کمک کند. هورمون های تیروئید نیز به نوبه خود برای رشد مغز در دوران نوزادی و بارداری مورد نیاز هستند.

میگو می تواند درد قاعدگی را کاهش دهد

همه کلسترول ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند و میگو می تواند منبع خوبی از نوع مفید کلسترول یعنی اسیدهای چرب امگا ۳ باشد. اینها ممکن است اثرات منفی اسیدهای چرب امگا ۶ را که به خوبی مطالعه شده اند متعادل کند و به کاهش دردهای قاعدگی برای زنان کمک کند، و همچنین با کاهش سایر اشکال مضر کلسترول در جریان خون، جریان خون سالم به اندام های تولید مثل را افزایش دهد.

 فواید میگو و پیشگیری از بیماری ها

به دلیل مواد مغذی شگفت انگیزی که میگو فراهم می کند ، غذاهای دریایی ممکن است به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند. یک مطالعه در Nutrients نشان داد که در حقیقت ، امگا ۳ که میگو دارد ممکن است از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

چو می گوید: “مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف EPA و DHA امگا ۳ در روز به میزان ۱ گرم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا ۵٫۸ درصد کاهش دهد.” “برای یک وعده ۳ اونسی میگو تقریباً ۰٫۱۲ گرم از هر یک را شامل می شود.”

خوردن میگو همچنین به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. مک داول می گوید: “رادیکال های آزاد ذرات ناپایداری در بدن هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند و منجر به التهاب شوند.” “تحقیقات نشان می دهد که التهاب مزمن می تواند منجر به پیری زودرس و بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سرطان های خاص ، زوال عقل و دیابت شود. آنتی اکسیدان ها به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند. “

به علاوه ، میگو دارای ید است. چو می گوید: “این یک ماده معدنی مهم برای سلامت تیروئید و مغز است.” “مصرف کافی ید برای جلوگیری از گواتر مهم است.”

گواتر یک غده تیروئید بزرگ شده غیرطبیعی است که می تواند تنفس یا بلع را دشوار کند. شما از میگو مواد مغذی اضافی مفید برای تیروئید دریافت خواهید کرد. مک داول می گوید: “ما برای عملکرد صحیح تیروئید خود به سلنیوم ، روی ، مس ، ید و کلسیم نیاز داریم و میگو حاوی هر پنج این مواد معدنی است.”

چقدر میگو بخوریم؟

فواید میگو

خوردن چقدر میگو مناسب است؟ بنابراین ، دستورالعمل های رژیم غذایی بزرگسالان باید دو وعده غذایی  هر کدام ۱۱۰ گرم از غذاهای دریایی در هفته مصرف کنند. با این حال ، بسیاری از متخصصان خوردن حداکثر ۳۴۰ گرم در هفته را توصیه می کنند و ان را بی ضرر میدانند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.