از بین بردن سیاهی دور چشم با چند روش ساده خانگی

از بین بردن سیاهی دور چشم با چند روش ساده خانگی

دایره‌های تیره دور چشم به شما نشان می‌دهد که بهتر است سبک زندگی‌تان را عوض کنید
اغلب افراد فکر می‌کنند که حلقه‌های تیره‌ دور چشم ناشی از خستگی و کمبود خواب است، اگرچه این‌ها می‌تواند یکی از دلایل آن باشد اما آلرژی‌ها، کم‌‌خونی و افزایش سن هم می‌تواند از دلایل دیگر سیاهی یا کبودی دور چشم باشد. این دایره‌های تیره، بسته به رنگ پوست ممکن است بنفش، آبی، قهوه‌ای تیره یا سیاه به نظر برسد. این حلقه‌ها به‌ندرت دلیلی برای نگرانی دارد؛ اما ممکن است افراد بخواهند آن‌ها را به دلیل زیبایی ظاهری کاهش دهند.

علت‌های ایجاد کبودی دور چشم

ناحیه زیر چشم به دلیل رگ‌های خونی منقبض شده ناشی از تیرگی، لکه‌های پوستی یا نازک شدن پوست اطراف چشم می‌تواند تیره‌تر به نظر برسد.

از جمله دلایل ایجاد این دایره‌های تیره دور چشم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

*کمبود خواب یا عادت‌های بد خوابیدن
*آلرژی‌ها
*لک‌های پوستی
*کاهش سطح بافت چربی در اطراف چشم
*کمبود آهن
*قرار گرفتن بیش‌ از حد در معرض نور خورشید
*مالیدن مکرر چشم‌ها
*افزایش سن
*سیگار کشیدن
* دلایل ارثی و ژنتیکی
*بیماری‌های تیروئیدی
*کمبود آب بدن

Eliminate dark circles around the eyes with a few simple home remedies

درمان‌های خانگی

اگرچه برخی از این راه‌حل‌ها از نظر علمی اثبات نشده ‌است، اما ارزش آن را دارد که امتحان شود؛ زیرا بسیاری از این راه حل ‌ها ارزان است و عوارض جانبی ندارد.

مصرف شکلات تلخ، ماهی و گردو

شکلات تلخ غنی از فلاونول است که به افزایش جریان خون کمک می‌کند. مصرف روزانه حدود ۳۰ گرم از آن و مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون و گردو می‌تواند جریان خون به پوست را بهبود بخشد.

خیار

قرار دادن برش‌های خیار روی چشم می‌تواند باعث تسکین خستگی چشم‌ها شود و تورم را کاهش دهد. مقدار آب زیاد و ویتامین C خیار به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آب دوغ خیار با کشمش و گردو” را نیز مطالعه بفرمایید

سیب‌زمینی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب‌زمینی سلول‌های آسیب‌دیده پوست را ترمیم می‌کند و تولید ملانین پوست را که یکی از دلایل لکه‌های تیره است کاهش می‌دهد. پس از پوست کردن سیب‌زمینی و شست‌وشوی کامل، آن ها را برش بزنید و روی چشم قرار دهید.

گلاب

گلاب یک محصول ضدالتهابی است که باعث نرمی، طراوت و از بین رفتن قرمزی پوست می‌شود. پنبه‌ای را با گلاب خیس کنید و آن را مستقیم روی پلک‌های بسته‌ خود قرار دهید و استراحت کنید.

کمپرس سرد

گذاشتن کمپرس سرد روی چشم‌ها می‌تواند عروق خونی را منقبض کند و ظهور حلقه‌های تیره را کاهش دهد. برای کمپرس سرد می‌توانید از شیر خنک نیز استفاده کنید.

چای کیسه‌ای

چای‌ کیسه‌ای می‌تواند به کاهش حلقه‌های تیره‌رنگ و پف زیر چشم کمک کند. کافئین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و گردش خون در اطراف چشم‌ها را تحریک می‌کند.

به این منظور فرد می‌تواند دو عدد چای کیسه ای را در آب جوشانده و قبل از این که خنک شود روی هر چشم قرار دهد.

ماساژ صورت

گردش خون ضعیف در اطراف چشم می‌تواند باعث ظهور حلقه‌های تیره شود، بنابراین ماساژ ملایم صورت می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. قبل از این که به رختخواب بروید، به مدت ۳۰ ثانیه روغن نارگیل خالص را روی صورت‌تان ماساژ دهید.

در نهایت در کنار همه‌ این درمان‌های خانگی یکی از مهم‌ترین موارد داشتن خواب کافی و مناسب است. بالاتر قرار دادن سر روی بالش ‌های بلندتر ممکن است به کاهش حلقه‌های تیره‌رنگ و تورم اطراف چشم کمک کند.در ضمن بهتر است برای روبالشی‌ها از پارچه‌های لطیف استفاده شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.