رنگ کردن ریش چگونه است؟

اجازه دهید با این آموزش گام به گام در مورد نحوه رنگ کردن موثر ریش به همراه چند نکته به شما کمک کنیم تا رنگ ریش خود را احیا کنید. در حالی که من شخصاً ظاهر ریش سفید شده را دوست دارم (من معتقدم این باعث می شود عاقل تر و متمایزتر به نظر برسم)، برخی از مردان موهای خاکستری در ریش خود را تحقیر می کنند زیرا معتقدند که این ریش آنها را خیلی پیر به نظر می رساند.در این مقاله، ما قصد داریم در مورد نحوه رنگ کردن ریش و اینکه چه رنگ‌هایی را انتخاب کنید تا به طور طبیعی جوان‌ترین ظاهر را به ریش خود بدهید، بحث کنیم.

اگر شما یکی از این مردان هستید، تنها نیستید. پیری، در حالی که بخشی از زندگی است، می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که به معنای واقعی کلمه روی صورت شما باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از مردان ترجیح می دهند ریش خود را با رنگ مو یا ریش رنگ کنند.

نحوه رنگ کردن ریش: راهنمای گام به گام

۱٫ آماده شدن برای رنگ کردن ریش
۲٫ حساسیت ریش خود را آزمایش کنید
۳٫ از پوست خود محافظت کنید
۴٫ مخلوط کردن رنگ ریش
۵٫ رنگ ریش را با برس بزنید
۶٫ تست رنگ
۷٫ با آب سرد/ولرم بشویید
۸٫ با شامپوی رنگی بشویید

نحوه رنگ کردن ریش

چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید

انتخاب رنگ ریش

از آنجایی که متعهد به رنگ کردن ریش خود هستید، باید رنگی را انتخاب کنید. معمولاً رنگی می خواهید که با موهای سرتان همخوانی داشته باشد، مگر اینکه کچل باشید. اگر می‌خواهید در حالی که موهایتان قهوه‌ای است، رنگ قرمز انجام دهید، خیلی معقول نمیشود.

رنگ کردن موی ریش به دلیل زبرتر، درشت‌تر و خشک‌تر بودن فرآیند طولانی‌ است . بسیاری از مردان بهترین گزینه را روشن تر از آنچه در نظر گرفته اند می دانند و آن را دو بار اعمال می کنند. استایلیست های حرفه ای گفته اند که رنگی را انتخاب کنید که چند درجه روشن تر باشد.

 می‌توانید از رنگ تیره‌تر استفاده کنید، که زمان کمتری می‌برد و اگر می‌خواهید از شر موهای خاکستری خلاص شوید، بهتر می‌ماند.

باید مراقب رنگ موی مشکی باشید زیرا ممکن است خیلی واضح باشد و شما را رنگ پریده تر نشان دهد، به خصوص در فصل زمستان. ریشی که تیره تر است را می توان راحت تر نگه داشت و رنگ آن باید بیشتر ماندگار شود. شما نمی خواهید هوا خیلی تاریک باشد تا مردم بلافاصله متوجه شوند. ریشی که کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی شما باشد، کمتر خشمگین است.

نحوه رنگ کردن ریش

رنگ کردن ریش می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما هر چه بیشتر این کار را انجام دهید بهتر در آن کار خواهید کرد. در اینجا ۹ مرحله آسان برای کمک به شما برای شروع آورده شده است:

۱٫ آماده شدن برای رنگ کردن ریش

ابتدا به مواد لازم نیاز دارید:

رنگ برای ریش (در صورت نیاز اکسیدان دریافت کنید)
دستکش لاستیکی
اپلیکاتور؛ می تواند همراه با رنگ باشد یا می توانید از چیزی مانند مسواک یا شانه کوچک استفاده کنید
دستمال توالت
وازلین (برای محافظت از پوست استفاده می شود، همچنین می توانید از روغن معدنی استفاده کنید)
پاک کننده رنگ در صورت نیاز

۲٫ حساسیت ریش خود را آزمایش کنید

باید مقداری رنگ را مخلوط کنید و روی بدنتان بگذارید، مانند پشت گوش، و بگذارید ۲۴ ساعت بماند.

بعد از ۲۴ ساعت ناحیه را بشویید و سپس التهاب یا قرمزی را بررسی کنید. اگر مقداری وجود دارد، باید از رنگ دیگری استفاده کنید.

۳٫ تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ریش خود را بشویید یا نه

در مورد این موضوع افکار مختلفی وجود دارد:

برخی افراد فکر می کنند که شستن آن از قبل خوب است زیرا سلول های مرده پوست را از بین می برد و به فولیکول های مو کمک می کند. آنها همچنین گفتند که ریش تمیز می تواند به حفظ رنگ کمک کند.
دیگران فکر می کنند که نباید آن را بشویید زیرا می توانید از شر روغن های طبیعی که رنگ را درون خود نگه می دارند خلاص شوید. اما همیشه می توانید روغن ریش بزنید.
یکی از کارهایی که می توانید از قبل انجام دهید این است که ریش خود را به سبکی که می خواهید کوتاه کرده و مرتب کنید. همیشه باید از قیچی و قیچی با کیفیت استفاده کنید.

۴٫ از پوست خود محافظت کنید

حتما یک لایه وازلین یا روغن معدنی بپوشانید تا رنگ روی پوست شما نرود. همچنین باید از دستکش استفاده کنید تا از تحریک یا لک شدن دست‌هایتان جلوگیری کنید.

دستکش های لاستیکی بهترین دستکش برای استفاده هستند زیرا به نوک انگشتان مهارت و حس می بخشند. این به شما کنترل بیشتری را در هنگام استفاده از رنگ می دهد. این رنگ قطعا لباس ها را لکه دار می کند، بنابراین باید پیراهن و شلواری بپوشید که به آن اهمیت نمی دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

۵٫ مخلوط کردن رنگ ریش

بسیاری از برنامه ها با یک لوله از رنگ پایه و سپس یک لوله از توسعه دهنده رنگ انجام می شود. توسعه دهنده محلول را غلیظ تر می کند و به عنوان پرکننده عمل می کند. هر دوی آنها را در سینی بدون استفاده از موی برس خود با هم مخلوط می کنید.

اگر از آن انتهای استفاده می‌کنید، می‌توانید موها را خم کنید، که می‌تواند رنگ را سخت‌تر کند. به اندازه ای از این دو محصول را با هم مخلوط کنید تا فقط یک بار ریش را بپوشاند. بسیاری از رنگ‌ها برای چندین کاربرد خوب هستند، اما شما نمی‌خواهید کار زیادی انجام دهید، به خصوص زمانی که آن را برای اولین بار انجام می‌دهید.

۶٫ رنگ ریش را با برس بزنید

قلم مو را به رنگ آغشته کنید و با حرکت بالا و پایین روی ریش خود بگذارید. شما می خواهید رنگ را عمیقاً در ریش خود قرار دهید تا مطمئن شوید که همه آن را می پوشانید. همچنین باید مراقب باشید که رنگ روی پوست شما نرود.

۷٫ تست رنگ

دستورالعمل هایی که به شما داده شده را دنبال کنید و سپس تست رنگ را روی دستمال کاغذی انجام دهید. اگر فکر نمی کنید به اندازه کافی تیره است، رنگ بیشتری روی آن بگذارید و چند دقیقه صبر کنید.

بهترین کار این است که روشن کننده ها را شروع کنید و رنگ را به تدریج تیره کنید. پس از چند بار شستشو محو می شود، بنابراین اگر رنگ در ابتدا خیلی تیره است، اشکالی ندارد.

یادآوری: پس از اینکه رنگ را روی ریش خود گذاشتید، برای تست رنگ صبر نکنید. ریش شما با گذشت زمان می تواند رنگ بیشتری به خود بگیرد.

۸٫ با آب سرد/ولرم بشویید

ریش خود را در آب سرد یا ولرم بشویید تا رنگ از بین برود. پس از زلال شدن آب باید ریش را با حوله خشک کنید.

 رنگ کردن ریش

۹٫ با شامپوی خوب بشویید

بهترین راه برای شستن ریش پس از رنگ کردن، استفاده از شامپوهای مناسب و با کیفیت است.

شما همیشه می توانید با آرایشگاه محلی خود برای کمک صحبت کنید. آنها توصیه های زیادی در مورد رنگ ها، انواع رنگ ها و موارد دیگر خواهند داشت. آنها همچنین می توانند بهترین راه برای اعمال رنگ را به شما نشان دهند.

وقتی ریش خود را رنگ کردید، مردم متوجه خواهند شد، بنابراین برای نظرات آماده شوید. اگر طبیعی به نظر برسد، به احتمال زیاد نظرات مثبت دریافت خواهید کرد، اما نظرات منفی نیز امکان پذیر است.

رنگ کردن ریش مانند زمانی است که برای اولین بار ریش می گذارید. این نیاز به تعهد زیادی دارد و ممکن است مجبور شوید با مواردی مانند خارش ریش یا جوش پوستی اطراف ریش تان کنار بیایید. همچنین می توانید با یک رنگ موقت شروع کنید تا ببینید با چه مشکلاتی روبرو خواهید شد.

همیشه باید دستورالعمل هایی را که به شما داده شده است دنبال کنید. این یک فرآیند پیچیده نیست، اما چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود. ممکن است روی پوست یا لباس خود لکه ایجاد کنید و همچنین ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید.

و در آخر، باید ریش خود را در زمان مناسب رنگ کنید. اگر مقداری از خاکستری ها را بگذارید تا با رنگ جدید ترکیب شوند، نتایج بهتری خواهید داشت.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.