سفری تفریحی به باکو با تورهای لحظه آخری

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از شهرهای زیبای قفقاز است که در امتداد دریای خزر واقع شده و اصلی ترین بندرگاه کشور آذربایجان محسوب می گردد . باکو بیشترین جمعیت این کشور را در خود جای داده و هر ساله و با آغاز فصل بهار به مقدی ایده آل برای مسافران ایرانی تبدیل می شود و تا اواسط فصل پاییز نیز سفرها ادامه می یابد . جالب است بدانید شهر زیبای باکو با وجود تاریخی هزاران ساله حال و هوایی مدرن و امروزی دارد و به طرزی هنرمندانه و با حفظ هویت تاریخی خود ، پیشرفت های چشمگیری در صنعت توریسم دارد . در پی آن سازه های مدرن ، هتل ها و مراکز خرید متنوعی پدید آمده و همه شرایط برای داشتن تعطیلاتی رویایی مهیاست.

در ادامه با ما همراه باشید تا گوشه و کنار این شهر تاریخی و زیبا را به شما معرفی کنیم :

خیابان های معروف شهر باکو

قدم زدن در این شهر زیبا و گشت و گذار در خیابان های پر زرق و برق آن تجربه ای لذت بخش و بیاد ماندنی در تور باکو خواهد بود . اغلب گردشگران ترجیح می دهند به تماشای آثار باستانی این شهر بروند که در اینصورت منطقه تاریخی ایچری شهر آغاز این گشت و گذار خواهد بود . قلعه دختر ، قصر شیروان شاهان و دروازه مراد بخشی از جاذبه های اپچری شهر است . سپس مسافران به یکی از خیابان های معروف این شهر نظیر خیابان نظامی گنجوی می روند و در یکی از رستوران های خوب ناهار مفصل می خورند . خیابان نظامی دارای فضایی زیبا و دل انگیز است و دارای بوتیک های شیک و رستوران های متنوع است .

در ادامه پیشنهاد می کنیم به منطقه سابابیل بروید و حین قدم زدن در کوچه های زیبای آن میتوانید برخی از آثار تاریخی شهر را ببینید  . این منطقه در جنوب ایچری شهر و در امتداد خلیج باکو قرار دارد . ضمنا بهتر است در ادامه مسیر به منطقه یاسامال بروید و از مسجد تازه پیر دیدن کنید . البته در یاسامال کافه و کلوپ های شبانه نیز وجود دارد که همگی جوی شاد و خوب دارند .

در محله ناسیمی نیز برخی از معروفترین مراکز خرید شهر را خواهید یافت و همچنین می توانید از پارک زیبای فیزولی نیز دیدن کنید . در نهایت و برای داشتن شبی رویایی و بیاد ماندنی به بلوار باکو بروید و پیشنهاد می کنیم سوار بر چرخ و فلک بزرگ چشم باکو شوید و زیباترین مناظر این شهر را از ارتفاعات بالا ببینید .

بازدید از مسجد تاریخی تازه پیر

مسجد معروف باکو

این بنای باشکوه و زیبا یکی از نمادهای شهر باکوست و بیش از یکصد سال از ساخت آن می گذرد . مسجد تازه پیر دارای مناره‌ های طلایی است و از کیلومتر ها دورتر منظره زیبای آن قابل رویت است . مسجد تازه پیر در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شده و سه سال پس از اتمام ساخت آن ، انقلاب اکتبر روسیه به وقوع پیوست . سپس این بنا توسط حاکمان بلشویک باکو به سینما و بعد از آن برای مدتها به انبار تبدیل شد . و در نهایت در سال ۱۹۴۳ میلادی دوباره بعنوان مسجد بازگشایی گردید .

تماشای کاخ اسماعیلیه

این کاخ بسیار زیبا یکی از جاذبه های تاریخی در شهر باکو است که بیش از صد سال پیش و در اوایل قرن بیستم، توسط یکی از افراد مشهور و معرف شهر باکو به نام  موسی نق اف ساخته شد . ایشان ، از افراد بانفوذ در صنعت نفت باکو بود که پسر خود را در اثر بیماری سل از دست داد . و وی این بنا برای یاد بود فرزند خود که اسماعیل نام داشت ساخت و برای امور خیریه وقف نمود. ساخت این بنا در سال ۱۹۱۳ میلادی به اتمام رسید و از آن پس ، به انجمن خیریه مسلمان  اهدا شد .

کاخ اسماعیلیه باکو

مجموعه های تفریحی در شهر باکو

در شهر باکو مجموعه های تفریحی متعددی وجود دارد که برخی از معروف ترین آن ها پارک آبی باکو ، مجموعه تفریحی هالیوود ، مجموعه تفریحی آتریوم و شهر بازی لونا پارک است .

مراکز خرید معروف در شهر باکو

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، در این شهر بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن بسیاری وجود دارد که برخی از بهترین و معروف ترین آن ها عبارتند از :

مرکز خرید ۲۸ مال که مکان مناسبی برای خرید و تفریح برای تمام اعضای خانواده است .

مرکز خرید پورت که با وجود برندهای مختلف مکان مناسبی برای خرید انواع پوشاک است .

مرکز خرید بلوار پارک که علاوه بر فروشگاههای مختلف دارای امکانات فراوانی برای تفریح و سرگرمی است.

مرکز خرید گنجلیک ، مرکز خرید مترو پارک  و بازار صدرک نیز مکان ایده آلی برای خرید هستند . البته پیشنهاد می کنیم برای خرید صنایع دستی و انواع مواد خوراکی از بازار سنتی تازه بازار نیز دیدن کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.