طراحی داخلی مینیمالیستی یعنی چی ؟همراه تصاویر

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم آشنا هستند، که شامل از بین بردن چیزها به ابتدایی ترین شکل آنها است. این را می توان برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد. طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب است.

طراحی مینیمالیستی با سادگی، خطوط تمیز، و پالت تک رنگ مشخص می شود. معمولاً یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را ترکیب می کند و بر شکل، رنگ و بافت فقط تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز می کند.

دکور های مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهری واضح، تمیز، بدون درهم و برهم و تک رنگ قابل تشخیص هستند. شلوغی فضا به از هم ریختگی ذهن و ایجاد حس آرامش بصری کمک می کند. با این حال، برخی از طرح های مینیمالیستی این خطر را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر، و برای اطمینان از اینکه فضای طراحی شده با مینیمالیستی شما نیز حسی خوشایند دارد، می‌توانید چند لمس کوچک انجام دهید. چه آشپزخانه، اتاق خواب یا فضای نشیمن، در اینجا چند راه برای اضافه کردن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود دارد.

عناصر طراحی مینیمالیستی

 ملزومات خالی

رویکرد مینیمالیستی فقط از عناصر ضروری استفاده می کند: نور، فرم و مواد زیبا، معمولاً در یک طرح باز، برای ایجاد حس آزادی و آرامش. تزئینات بیش از حد وجود ندارد. درعوض، جزئیات اندکی که استفاده می شود، پیچیده نیستند و به طور هماهنگ با محیط ترکیب می شوند. این ممکن است به شکل یک اثر هنری منفرد باشد که دیوار اتاق نشیمن را تزئین می کند، یا یک گلدان زیبا در بالای میز ناهارخوری.

طراحی داخلی مینیمالیستی

خطوط تمیز

مبلمان و لوازم جانبی مینیمالیستی بر عملکرد و کاربردی بودن تمرکز دارند. سطوح صاف و قوی و تمیز، عبارات جسورانه ای را ایجاد می کنند که بر ماهیت اساسی هر مورد تأکید می کند. شما اثاثیه و لوازم جانبی طرح دار یا تزئینات بسیار دقیق را پیدا نمی کنید. در عوض، تمرکز بر خلوص و سادگی شکل و فرم است.

نیمکت ها و سطوح شفاف و تمیز، دیوارهای خالی با حداقل آثار هنری، و حذف درهم و برهمی، و مجموعه ای از چیزهای زیبا نیز برای ایجاد یک فضای مینیمالیستی ضروری هستند.

مبلمان و اشیاء در طراحی مینیمالیستی عمدتاً دارای خطوط و منحنی های تمیز و مشخص و همچنین سطوح صاف هستند. مثلا آشپزخانه دارای کابینت ها، کشوها و پنجره های کاملاً مشخص و سطوح مسطح زیادی است.

طراحی مینیمالیستی

 پالت تک رنگ

طرح رنگی تک رنگ متشکل از رنگ های سفید، بژ و خاکستری نمونه ای از فضاهای با طراحی مینیمالیستی است.

 این روند به دنبال کاهش فرم‌ها و رنگ‌ها به ساده‌ترین حالت‌ها، ایجاد فضاهای مطبوع، روشن و ظریف است. پالت رنگ شامل سایه های طبیعی روشن و ملایم مانند خاکستری سرد و گرم است که با رنگ های آبی و برهنه نرم می شود.

سایه ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید

هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب بافت ها است. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری کتان و پارچه‌های پشمی نرم و فرش‌ها در اتاق خواب به گرمای آرامش‌بخش می‌افزاید. در حمام، بافت و دانه الگوهای کاشی می‌تواند جذابیت بصری را به همراه داشته باشد و در عین حال پالت رنگی خنثی را حفظ کند، در حالی که لوازم چوبی می‌توانند عناصر تیره، سفید یا بتونی را نرم کنند.

استفاده از منسوجات

منسوجات بافت می افزایند و ابعاد و گرمای بیشتری به فضا می دهند. پارچه‌های پارچه‌ای، ملافه‌ها، کوسن‌ها و فرش‌های سطحی در منسوجات مختلف مانند کتانی، پشمی و پنبه‌ای تنها نمونه‌هایی از این هستند که چگونه می‌توانید گرما و راحتی را به اتاق اضافه کنید و در عین حال سبک مینیمالیستی را حفظ کنید.

وقتی می گوییم مینیمال، به این معنی است که فقط تزئینات کمی در آن وجود دارد و همچنین مبلمان زیادی در آن وجود ندارد. اما وقتی به آن نگاه می کنید، واقعا زیباست. این چیزی است که برای یک فضای داخلی مینیمالیستی اتفاق می افتد. و اکثر آنها از رنگ های سفید نیز برای ساده جلوه دادن آن استفاده می کنند. بنابراین، مناطق ناهار خوری مینیمالیستی که به شما نشان خواهیم داد، صندلی های ناهارخوری سفید در آنها وجود دارد. 

        پیشنهاد می کنیم مقاله “رنگ های ترند برای دکوراسیون در سال ۲۰۲۲” را نیز مطالعه بفرمایید.      

پرده های شفاف یک انتخاب عالی برای ورود نور بیشتر هستند

پنجره های خالی دوست شما هستند. اگر بتوانید پنجره‌های خود را بدون تزئین رها کنید و اجازه دهید نور به داخل سرازیر شود، به طرز چشمگیری به سبک مینیمالیستی اضافه می‌شود. اگر حریم خصوصی مشکل است، از نازک ترین مواد برای پرده های خود استفاده کنید یا از پرده استفاده کنید. در این اتاق نشیمن، پرده های شفاف نور خورشید زیادی را وارد می کنند و هر چیزی را که روی آن می افتد روشن می کند. رنگ صورتی فقط به زیبایی شناسی می افزاید. کمتر قطعا بیشتر است!

طراحی داخلی 2022

برای بهبود ظاهر مینیمالیستی، تک رنگ فکر کنید

رنگ‌های روشن مانند سفید به همراه رنگ‌های خنثی، خاکستری کم رنگ، و پاستلی در فضای داخلی مینیمالیستی ذاتی هستند. اگرچه می‌توانید رنگ‌های روشن‌تری اضافه کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو رنگ را انتخاب کنید و دوز را محدود کنید. در تصویر بالا از سایه های بژ و سفید برای ایجاد اتاقی با نور مناسب استفاده شده است. حتی میز ناهار خوری مرمری در اینجا سبک مینیمالیستی را تقویت می کند.

نکته کلیدی این است که بر روی یک چیز تمرکز کنید نه چند مورد

فضای خالی عنصر مهمی در دکوراسیون اتاق مینیمالیست محسوب می شود، زیرا فضا با اشیا در تعامل است و ظاهر را مشخص می کند. تعادل بصری به همان اندازه مهم است و تنها با داشتن یک نقطه کانونی به دست می آید. توجه داشته باشید که چگونه اتاق نشیمن فضای خالی زیادی دارد و هیچ حواس پرتی ناخواسته ای ندارد. در عین حال، برخی از عناصر دکور ضروری خانواده، نقطه ای روی دیوارها پیدا می کنند.

حداقل سطوح را حفظ کنید

داشتن یک طراحی داخلی مینیمالیستی به این معنی است که باید با شلوغی ها خداحافظی کنید. و برای انجام این کار، باید آنچه را که در قفسه ها و میزها نمایش می دهید ویرایش کنید. فقط به وسایل ضروری پایبند باشید و بقیه را در کابینت ها نگهداری کنید. این آشپزخانه نشان می دهد که چگونه تنها چند عنصر به خوبی انتخاب شده به پیشخوان راه یافته اند. همچنین، انتخاب یک آشپزخانه سفید با رنگ قرمز شرابی، در عین شیک ماندن، فضای بسیار بیشتری را القا می کند.

از تزئینات برجسته استفاده کنید

طراحی یک خانه مینیمالیستی به این معنی نیست که باید از دکوراسیون و رنگ های روشن اجتناب کنید. قانون این است که به سادگی از عناصر تزئینی استفاده کنید و خانه خود را با چیزهای زیادی غرق نکنید. به طور مشابه، برای هنر، به جای گروهی از قطعات کوچک، یک قطعه کانونی را انتخاب کنید. در این اتاق نشیمن، جفت پرتره در مقابل یک دیوار خالی به یک نقطه کانونی تبدیل می‌شود و نه یک حواس پرتی درهم.

دکور مینیمالیستی

چیزهایی را که باعث شادی شما می شود نگه دارید و بقیه را رها کنید

تزیین فضای داخلی مینیمالیستی می تواند باعث شود در مورد مقدار اشیاء معمولی که در اطراف خود می خواهید تجدید نظر کنید. در این اتاق نشیمن، احتمالاً اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، نقاشی چشمگیر آویزان به دیوار یا بالش های رنگارنگ پرتابی است. هنگامی که در پس زمینه سفید یا رنگ خنثی تنظیم می شود، حتی اشیاء ساده نیز می توانند برجسته شوند. با دکوراسیون مینیمالیستی، تعمیر و نگهداری آسان تر می شود.

طراحی داخلی مینیمالیستی

الگوها را عاقلانه انتخاب کنید تا مکان را تحت تأثیر قرار نگیرید

خانه‌های مینیمالیستی معمولاً از تعداد محدودی الگو استفاده می‌کنند یا ترجیح می‌دهند همه آن‌ها را کنار بگذارند. اگر تصمیم دارید از الگوها استفاده کنید، از آنها در مقیاس کوچک، تن به تن یا الگوی نامحسوس استفاده کنید. وقتی صحبت از چاپ به میان می آید، از آن همان طور که یک قطعه برجسته استفاده می کنید استفاده کنید. برای پرده ها یا بالش های پرتابی خود طرح هایی را انتخاب کنید. شما می توانید هر دوی آنها را داشته باشید، مانند این اتاق نشیمن، اما مطمئن شوید که فضای خالی زیادی دارید. همچنین، به یاد داشته باشید، هرگز نمی توانید با یک فرش طرح دار که اتاق را در مرکز قرار می دهد اشتباه کنید. به اتاق استراحت بسیار مورد نیاز از یکنواختی می دهد.

آنچه در بالا آورده ایم قوانین اصلی دکوراسیون مینیمالیست است. با این حال، هنگامی که اینها را در جای خود قرار دادید، می توانید کمی سبک های مختلف مینیمالیسم مانند مینیمالیسم مدرن، راحت یا صنعتی را تجربه کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.