عروسی های میلیون دلاری: گران ترین عروسی های جهان

بر کسی پوشیده نیست که عروسی ها می توانند گران شوند. برای جشنی که یک بار در زندگی برگزار می شود، بسیاری از مردم مایلند برای ایجاد مراسم عروسی رویاهای خود هزینه کنند. در حالی که تعداد کمی از مردم واقعاً می توانند یک عروسی مجلل را برگزار کنند، اما افراد فوق ثروتمند جهان محدودیتی برای ایجاد یک عروسی فوق العاده، لباس های مجلسی و … دارد. در اینجا، ما تعدادی از گران ترین عروسی های تمام دوران را فهرست می کنیم.

گران ترین عروسی های جهان

۱- شاهزاده چارلز و لیدی دایانا

۴۸ میلیون دلار آمریکا

عروسی پرنسس دایانا و پرنس چارلز که اغلب “عروسی قرن” نامیده می شود، در ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل لندن برگزار شد. این عروسی نمادین با حضور ۳۵۰۰ مهمان و تماشای تلویزیون توسط ۷۵۰ میلیون نفر برگزار شد.

به سبک واقعی سلطنتی، لباس شاهزاده خانم یک منظره دیدنی بود – که توسط دیوید و الیزابت امانوئل برای الکساندر مک کوئین طراحی شده بود، دارای یک قطار ۲۵ فوتی، یک تور ۱۵۳ یاردی و ۱۰۰۰۰ مروارید بود. برای تکمیل این لباس، کفش عروس از ابریشم ساخته شده بود و با ۵۴۲ پولک و ۱۳۲ مروارید تزئین شده بود.

گران ترین عروسی

۲- ایشا آمبانی و آناند پیرامال

 ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا

عروسی ایشا آمبانی (دختر موکش آمبانی، دهمین مرد ثروتمند جهان) و آناند پیرامال (پسر میلیاردر هندی آجی پیرامال) در سال ۲۰۱۸ دو تن از سرشناس ترین خانواده های هندی را گرد هم آورد.

بسیاری از دوستان مشهور خانواده از جمله هیلاری کلینتون، پریانکا چوپرا، نیک جوناس، آریانا هافینگتون و پراناب موکرجی، رئیس جمهور سابق هند، به این مناسبت وارد شدند و قرار بود بسیاری از مهمانان را برای این رویداد یک هفته ای سرگرم کنند. کنسرت خصوصی بیانسه علاوه بر همه اینها، آمبانی ها همچنین غذای کافی برای غذا دادن به ۵۱۰۰ نفر به مدت چهار روز را به نشانه قدردانی به شهر اودایپور اهدا کردند.

۳-ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل هم یکی از گران ترین عروسی های تاریخ بود

۴۵٫۸ میلیون دلار آمریکا

هنگامی که این زوج در سال ۲۰۱۸ در کلیسای سنت جورج با هم ازدواج کردند، همه نگاه ها به شاهزاده هری و مگان مارکل بود. در حالی که بخش عمده ای از هزینه صرف امنیت شد، مبلغ هنگفتی به سیستم PA اختصاص یافت که برای پخش اتفاقات داخل کلیسای کوچک به عموم مردم، هزینه های کارکنان، دکور و همچنین لباس عروسی جیوانچی مگان که قیمت آن ۵۴۹۹۳۹ دلار آمریکا بود، استفاده می شد.

گران ترین عروسی های جهان

۴- شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون

 ۳۴ میلیون دلار آمریکا

عروسی شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در سال ۲۰۱۱ در کلیسای وست مینستر لندن برگزار شد که در آن این زوج شاهزاده هری و خواهر کیت پیپا را به ترتیب به عنوان بهترین مرد و خدمتکار انتخاب کردند.

۲۴ میلیون فقط برای تامین امنیت و ۴ میلیون برای گل هزینه شده است. مهمانان مشهوری مانند خانواده بکهام دعوت شده بودند.

۵- کریستینا آگیلرا و جردن براتمن

۲ میلیون دلار

کریستینا آگیلرا و جردن براتمن، مدیر یک لیبل موسیقی، به عنوان دوست شروع کردند و بعداً در یک مراسم ۲ میلیون دلاری در دره ناپا کالیفرنیا در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند. طبق گزارش ها، عروسی ۱۵۰ مهمان داشت و آگیلرا یک لباس ۸۰۰۰۰ دلاری پوشید.

این مراسم در چادری که در وسط یک تاکستان در دره ناپا برپا شده بود برگزار شد. عروسی به دنبال پیشنهاد بسیار رمانتیک براتمن بود که در آن او اتاق هتل را با بادکنک ها، گلبرگ های رز و جعبه های هدیه پر کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “گرانترین لباس های مگان مارکل،عروس خاندان سلطنتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

۶-الیزابت هرلی و آرون نایار

۲٫۶ میلیون دلار

عروسی لیز هرلی، بازیگر مدل بریتانیایی و آرون نایار، تاجر هندی، به دلیل ولخرج که داشت، همیشه مورد بحث بوده است. این زوج تمام تلاش خود را کردند تا عروسی خود را به یک رویداد بی نظیر تبدیل کنند. هر چیزی که یک عروسی افسانه‌ای باید داشته باشد را در خود داشت.

۷-عروسی پل مک کارتنی و هدر میلز هم گران ترین ها بود

۳٫۶ میلیون دلار

پل مک کارتنی سابق بیتل در سال ۲۰۰۲ در یک جشن باشکوه در کلیسای سن سالواتور در روستای گلاسلو، موناگان، با هدر میلز کارآفرین ازدواج کرد. بر اساس گزارش ها، این مکان به این دلیل انتخاب شد که مادر مک کارتنی در  موناگان متولد شده بود.

پس از این مراسم، از ۳۰۰ مهمان عروسی در املاک قرن هفدهمی قلعه لزلی در نزدیکی آن پذیرایی شد. میلز لباس عروسی به تن داشت که او با همکاری Eavis & Brown طراحی کرده بود. در میان حاضران، چهار فرزند مک کارتنی و افراد مشهوری مانند استیو بوشمی، کریسی هایند و مایکل جکسون حضور داشتند.

۸- الیزابت تیلور و لری فورتنسکی

۴ میلیون دلار

در یک مرکز توانبخشی که هر دو اسطوره هالیوود الیزابت تیلور و لری فورتنسکی به دلیل مشکلات مواد مخدر معاینه شدند، الیزابت تیلور با لری فورتنسکی ملاقات کرد. این زوج در سال ۱۹۹۱ در مزرعه نورلند مایکل جکسون ازدواج کردند که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد . در این مراسم افراد مشهوری مانند لیزا مینلی، ادی مورفی و مکالی کالکین حضور داشتند.

۹-لیزا مینلی و دیوید گست

۴٫۲ میلیون دلار

لیزا مینلی در سال ۲۰۰۲ در یک مراسم مجلل در خیابان پنجم نیویورک با دیوید گست ازدواج کرد. جکسون فایو از جمله مهمانان بود و مایکل جکسون به عنوان بهترین مرد خدمت می کرد. مادر افتخار الیزابت تیلور بود. از جمله افراد مشهوری که در این جشن بزرگ شرکت کردند، برایان می گیتاریست ملکه، لیام نیسون، جوآن کالینز، گلوریا گینور، آنتونی هاپکینز و میا فارو بودند.

۱۰- جورج کلونی و امل علم الدین

۴٫۶ میلیون دلار

جورج کلونی و امل علم الدین برای میزبانی یکی از گران ترین عروسی های جهان خبرساز شدند. جورج و امل تصمیم گرفتند در ونیز ازدواج کنند، جایی که هزینه تمام مهمانان خود را پرداخت کردند. این بدان معنی بود که اکثر بودجه صرف اسکان مهمانان آنها در هتل مجلل Cipriani می شد. پذیرایی در The Aman برگزار شد، که همچنین بسیار گران است اما محیطی ایده آل برای لیست مهمانان مشهور آنها بود.

۱۱-عروسی چلسی کلینتون و مارک مزوینسکی جزء گران ترین عروسی ها

۵ میلیون دلار

چلسی کلینتون، دختر رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و وزیر امور خارجه سابق، در جشن عروسی مفصلی که در سال ۲۰۱۰ در دادگاه آستور برگزار شد، با بانکدار ازدواج کرد.

با ورود مهمانان با لیموزین، منطقه پرواز ممنوع بر فراز دره هادسون وضع شد و جاده‌های اطراف بسته شدند. این عروسی ۵۰۰ مهمان از جمله اپرا وینفری، استیون اسپیلبرگ، تام هنکس و باربارا استرایسند داشت.

۱۲-پریانکا چوپرا و نیک جوناس

گران ترین عروسی ها

۴۰٫۸ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۸، نیک جوناس، خواننده و ترانه سرای آمریکایی و پریانکا چوپرا، بازیگر هندی ، در هتل پنج ستاره میراث فرهنگی تاج عمید بهوان پالاس در جودپور با هم زندگی کردند . طبق گزارش ها، این زوج کل هتل را برای عروسی از ۲۹ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۱۸ رزرو کردند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.