این ویتامین ها شما را چاق میکنند

اگرچه بسیاری از مردم به دنبال راه هایی برای کاهش وزن هستند، اما گروه دیگری نیز وجود دارد: آنهایی که می خواهند چند کیلو وزن اضافه کنند، یا به دلیل لاغری بسیار یا به دلیل اینکه می خواهند حجم عضلانی خود را افزایش دهند. عملکرد ورزشی خود را افزایش دهند. . اگر از گروه افرادی هستید که می خواهند چاق شوند، در این مطلب به شما توضیح می دهیم که بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن کدامند، چگونه کار می کنند و چگونه آنها را مصرف کنید.

آیا ویتامین ها شما را چاق می کنند؟

در مورد قدرت ویتامین ها در کمک به افزایش وزن ما مطالب زیادی گفته شده است. برخی معتقدند که می توانند باعث کاهش وزن شوند، برخی دیگر معتقدند که می توانند باعث افزایش وزن ما شوند. ویتامین ها به خودی خود چاق کننده نیستند، زیرا حاوی کالری یا چربی کافی برای تغییر وزن نیستند.

با این حال، ویتامین‌ها به‌طور غیرمستقیم می‌توانند به ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی کمک کنند، اگر این مصرف همراه با تمرین روتین و رژیم غذایی مناسب باشد.

از سوی دیگر، در صورت کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن، مصرف مکمل‌های آن‌ها می‌تواند به تعادل متابولیسم، افزایش عملکرد اندام‌ها و بهبود عملکرد ارگانیسم کمک کند. بسته به شرایط هر فرد، این می تواند منجر به افزایش یا کاهش اشتها شود.

هم در زنان و هم در مردان، برخی ویتامین ها برای رشد ماهیچه ها و همچنین برای جذب چربی ضروری هستند. در این مقاله به شما می گوییم که بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن کدامند و چگونه می توانند به شما در رسیدن به آن کمک کنند.

ویتامین هایی برای افزایش وزن

ویتامین A

در میان بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن، A را برجسته می کنیم که یک ویتامین محلول در چربی است، یعنی قبل از جذب در بدن در چربی بدن حل می شود. نقش حیاتی در بازسازی بافت عضلانی و سنتز پروتئین دارد، به همین دلیل یکی از پرمصرف ترین ویتامین های چاق کننده در دنیای تمرینات بدنی برای عضله سازی است.

علاوه بر این، یک آنتی اکسیدان است و گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند، به این معنی که گلوکز موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کند. به طور طبیعی در غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، فلفل قرمز، سبزیجات برگ سبز، کدو تنبل، هویج، کاهو، طالبی و زردآلو خشک یافت می شود.

ویتامین هایی برای افزایش وزن

ویتامین B

ویتامین هایی که گروه B کمپلکس را تشکیل می دهند برای به دست آوردن تون عضلانی ضروری هستند، بنابراین مصرف آنها برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند توصیه می شود. در این گروه وارد می شوند:

تیامین (B1): به متابولیسم پروتئین ها کمک می کند و تولید هموگلوبین را تحریک می کند. همچنین به تبدیل کربوهیدرات ها به پروتئین کمک می کند. در نان های غلات کامل، پاستا و برنج و همچنین جگر گاو، شیرخشک و دانه های خوراکی یافت می شود.

ریبوفلاوین (B2): به متابولیسم گلوکز و اکسید شدن اسیدهای چرب کمک می کند. پنیر، تخم مرغ، نخود و شیر حاوی آن هستند.

نیاسین (B3): یکی از ویتامین هایی است که مسئول تبدیل غذا به منبع انرژی است. از آنجایی که محلول در آب است در بدن ذخیره نمی شود، اما مازاد آن از طریق ادرار از بدن خارج می شود، بنابراین مصرف مکرر آن ضروری است. در ماهی، گوشت بدون چربی، حبوبات، سیب زمینی، شیر و تخم مرغ یافت می شود.

پیریدوکسین (B6): پروتئین ها را متابولیزه می کند، تولید انرژی و عملکرد عضلات را افزایش می دهد. غذاهای غنی شده و نان ها و غلات سبوس دار مانند کره و برنج حاوی آن هستند.

بیوتین (B7): کربوهیدرات ها، چربی ها و اسیدهای آمینه را متابولیزه می کند که اجزای ضروری برای عملکردهای حیاتی هستند و در پروتئین ها یافت می شوند.  جگر گاو و قارچ منابع این ویتامین هستند.

سیانوکوبالامین (B12): در فرآیند بازسازی سلولی و حفظ بافت عصبی، افزایش انرژی و متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها عمل می کند. این ماده در مرغ، گوشت قرمز، شیر، تخم مرغ و جگر گاو وجود دارد.

کسانی که به دنبال ویتامین‌ها برای افزایش وزن هستند، می‌توانند در کمپلکس B یک منبع ضروری برای رسیدن به این هدف پیدا کنند، زیرا همانطور که دیدید، آنها نقش اساسی در بازسازی بافت دارند. مولتی ویتامین‌هایی که حاوی این ترکیبات هستند برای تقویت تمرینات ورزشی شما ایده‌آل خواهند بود.

ویتامین سی

مصرف ویتامین C به عنوان مسئول عملکرد صحیح رگ های خونی برای تغذیه مناسب و اکسیژن رسانی ماهیچه ها مهم است که به رشد و رشد مناسب آنها کمک می کند.بروکلی، گریپ فروت، پرتقال، لیمو، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی، مانند گوشت قرمز و تخم مرغ، غذاهای غنی از ویتامین C هستند.

این ویتامین ها شما را چاق میکنند

ویتامین دی

سطوح بهینه ویتامین D با افزایش عملکرد و قدرت عضلانی مرتبط است که برای تمرین بدنی ضروری است. علاوه بر این، آنها به جذب کلسیم و فسفر که استخوان‌ها و ماهیچه‌ها برای عملکرد مؤثر نیاز دارند، کمک می‌کنند.ویتامین D در غلات، ماهی های چرب و روغن کبد یافت می شود. نور خورشید به سنتز این ویتامین کمک می کند، بنابراین قرار گرفتن در معرض صبح به نفع بدن است.

ویتامین E

ویتامین E نقش اساسی در محافظت از غشای سلولی در برابر استرس اکسیداتیو و در بازسازی ماهیچه ها و بافت ها دارد. همچنین با آنزیم CPK مبارزه می کند، که سطوح بالای آن در بدن می تواند خطر حمله قلبی را نشان دهد. روغن های زیتون، کانولا، ذرت و آفتابگردان حاوی این ویتامین و همچنین آووکادو، بادام، زیتون و جوانه گندم هستند، به همین دلیل است که معمولاً برای کسانی که می خواهند چاق شوند از آن استفاده می کنند.

مصرف ویتامین ها برای افزایش وزن (چه با افزایش مصرف مواد غذایی حاوی آنها و چه از طریق مکمل ها) باید با نظر پزشک متخصص همراه باشد. ایده آل این است که ابتدا منشا لاغری را بررسی کنید و سپس بر اساس آن عمل کنید، همراه با یک برنامه غذایی و تمرینی که شامل تمریناتی برای افزایش حجم عضلانی است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۳ داروی خانگی برای درمان طبیعی سرفه ” را نیز مطالعه بفرمایید.

ویتامین‌ها و مکمل‌های مولتی ویتامین علاوه بر اینکه در غذا یافت می‌شوند، به اشکال مختلفی یافت می‌شوند، از جمله:

کپسول یا قرص
قرص های جویدنی
شربت ها
پودرها

با این وجود که تصمیم دارید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، هرگز فراموش نکنید که دستورالعمل های استفاده در بروشور مکمل را بخوانید و دنبال کنید. علاوه بر این، همیشه باید قبل از مصرف همزمان چندین مکمل با پزشک خود مشورت کنید، زیرا می توانند عوارض جانبی یا واکنش های نامطلوب ایجاد کنند.در بسیاری از موارد، می‌توانید مکمل‌های ویتامین را به میله‌های پروتئینی، شیک‌ها، نوشیدنی‌های پروتئینی یا کوکی‌ها اضافه کنید. هرگز رژیم غذایی متعادل و ورزش را با مصرف ویتامین های مصنوعی جایگزین نکنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.