این علامت ها میگوید زمان عادت ماهیانه است

۱۰ علامت رایج که نشان دهنده رسیدن پریود است

نمی دانید چرا وقتی که دوره قاعدگی شما در آستانه رسیدن است ، حتی احساسات شما هم عجیب و غریب میشود. خوب ، این زنگ هشدار بدن شما است که نشان می دهد عادت ماهیانه در راه است.

اساساً ، این علائم به دلیل تغییرات چرخه ای در هورمون ها ظاهر می شوند. بدن شما شروع به تجربه نوسانات هورمونی می کند که ممکن است باعث بروز این علائم شود. همچنین ، تغییرات شیمیایی در مغز ، مانند نوسانات سروتونین (ماده شیمیایی که باعث نوسانات خلقی می شود) ، همچنین می تواند علائم قبل از قاعدگی (مانند خستگی ، مشکلات خواب و ولع مصرف غذا) را ایجاد کند.

به گفته دکتر آرونا کالرا ، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان CK Birla ، Gurugram ، این علائم بسیار شایع است. تقریباً ۹۰ درصد زنان چند روز قبل از شروع چرخه قاعدگی علائم PMS را تجربه می کنند. با این حال ، علائم و نشانه ها ممکن است از زن به زن دیگر متفاوت باشد. برخی علائم خفیف را تجربه می کنند ، در حالی که دیگران علائم PMS شدید دارند.

 علائم نزدیک شدن عادت ماهیانه

در اینجا ۱۰ علامتی وجود دارد که می خواهید هنگام پریود شدن درب منزل شما را بزنند

۱- گرفتگی شکم

گرفتگی شکم اولین علامتی است که متوجه خواهید شد. به این معنی است که به زودی قاعدگی شما زنگ خانه را به صدا در می آورد. این گرفتگی ها به دلیل انقباضات رحم ایجاد می شود. این انقباضات در از بین بردن پوشش داخلی رحم ، هنگامی که بارداری وجود ندارد ، نقشی اساسی دارند. این گرفتگی ها معمولاً یک تا دو روز قبل از پریود ظاهر می شوند.گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی اجتناب ناپذیر است.

۲- آکنه یعنی نزدیک شدن پریود

یکی دیگر از علائم شایع PMS در زنان ، افزایش آکنه ، حدود یک هفته قبل از پریود است. آنها به دلیل نوسانات هورمونی ظاهر می شوند. در صورت عدم بارداری ، سطح آندروژن ها کمی افزایش می یابد و باعث افزایش تولید سبوم می شود ، روغنی که باعث ایجاد جوش می شود.

۳- سینه های دردناک یا سنگین

درد دورانی پستان نیز نشانه قاعدگی است. تغییر در سطح هورمون هایی مانند استروژن ، پروژسترون و پرولاکتین ، سینه شما را حساس یا متورم می کند ، فقط چند روز قبل از شروع قاعدگی.

۴- عادت ماهیانه و مشکلات خواب

علائم PMS مانند درد شکم ، سردرد و تغییرات خلقی می تواند بر روی الگوی خواب شما تأثیر بگذارد و داشتن خواب آرام را برای شما دشوار کند. تغییر در سطح استروژن و پروژسترون همچنین می تواند دمای بدن را افزایش دهد که ممکن است خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد.

نشانه های عادت ماهیانه
نشانه های عادت ماهیانه

۵- مشکلات روده

روده ها کاملاً به نوسانات هورمونی حساس هستند. پروستاگلاندین ها (که باعث انقباضات رحمی می شوند) همچنین می توانند باعث انقباضات در روده شوند ، که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند یبوست ، اسهال ، حالت تهوع و نفخ قبل از شروع خونریزی شود.

۶- نفخ شکم

نفخ شکم بسیار شایع است که می گوید قاعدگی شما در آستانه رسیدن است. تغییر در هورمون ها مانند سطح استروژن و پروژسترون می تواند بدن شما را بیش از حد معمول دچار نفخ کند. نفخ در هنگام PMS افزایش وزن در نظر گرفته نمی شود ، زیرا بعد از پریود به حالت طبیعی برمی گردد.

۷- نوسانات خلقی و فرا رسیدن پریود

نوسانات خلقی را می توان به عنوان یک علامت احساسی PMS عنوان کرد. شدت آنها از علائم جسمی بیشتر است. خوب ، نوسانات سطح استروژن و پروژسترون در بدن مقصر این امر است. همچنین ، تولید سروتونین در مغز می تواند باعث تغییرات خلقی شود.

۸- اضطراب و افسردگی

اضطراب و افسردگی نیز از علائم قاعدگی است. علت آنها نوسان در تولید سروتونین و اندورفین های خوب در مغز است. این به طور معمول احساس سلامتی را کاهش می دهد و احساس اضطراب و افسردگی را افزایش می دهد.

۹- کمردرد

کمردرد معمولاً به دلیل انقباضات رحمی و شکمی ایجاد می شود که با ترشح پروستاگلاندین ها ایجاد می شود. بعضی از زنان ممکن است کمر درد خفیف را تجربه کنند ، در حالی که دیگران از داشتن درد شدید کمر در طی روزهای پریودی شکایت دارند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “همه چیز درباره عادت ماهیانه یا پریود” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۱۰- سردرد و قاعدگی

نوسان سطح هورمون ها بزرگترین دلیل بروز سردرد و میگرن در طی روزهای عادت ماهیانه است. استروژن و سروتونین با هم مسئول این علامت هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.